MW2 efektas

„Bayonetta yra ypatingos svarbos naujas žaidimas SEGA kompanijai, suteiksiantis mūsų žaidimų portfeliui dar didesnio svarumo. Kaip parodė rinkos analizė, mums labiau apsimoka Bayonettą vakarų rinkose išleisti kitų metų sausį, taip padidinant žaidimo finansinės sėkmės potencialą“ – SEGA.

„Publikos susidomėjimas Modern Warfare 2 žaidimu toks didžiulis, kad mes nusprendėme perkelti Raven kuriamą sci-fi šaudyklę Singularity iš 2009-ųjų į 2010-ųjų metų pirmąjį ketvirtį“ – Activision.

„Sprendimas nustumti žaidimo išleidimo datą niekada nėra lengvas, ypač kai kalbame apie tokį produktą kaip Bioshock 2. Mes pajutome, kad yra būtina investuoti papildomo laiko į tai, kad fanai gautų tai ko laukia ir ko nusipelno“ – Take Two, Bioshock 2 ir Max Payne leidėjas.

„Pakeitimai, kuriuos mes darysime Splinter Cell Conviction bei Red Steel 2 yra kokybinės prigimties. Komanda sakė, kad jiems dar reikia šiek tiek laiko, kad aukšta žaidimo kokybė būtų išlaikyta visose zonose ir visuose žaidimo elementuose, tad jie paprašė daugiau laiko, kad galutinis produktas būtų geresnis, kalbant apie abu žaidimus“ – Ubisoft, Splinter Cell Conviction ir Red Steel 2 leidėjas.

„Pirma ir pati svarbiausia atidėjimo priežastis – mes nemanome, kad toks inovatyvus žaidimas ir apskritai tokia nauja frančizė kaip Heavy Rain turi būti leidžiama per tokį užgrūsta laikotarpį, kaip 2009-ųjų metų pabaigos švenčių periodas, kai visos kitos kompanijos taip pat išleidžia savo žaidimus“ – Guillaume de Fondaumiere, Quantic Dreams, Heavy Rain kūrėjas.

Tokiais žodžiais teisinosi AAA blokbasterių kūrėjai ir leidėjai, atsakydami į klausimą, kodėl jų potencialūs hitai iš šių metų Kalėdinio sezono persikėlė į kitų metų pradžią. Taip, jei visi gigantiški leidimai sušoktu į guminį gruodį, recesijos išgąsdintam pirkėjui tikrai apsisuktų galva  – lentynos  braškėtų nuo kasdien keičiamų dėžučių, o parduotuvės nekriziškai išpuiktų, už vietą prestižinėse lentynose imdamos labai rimtas sumas.

halo3

2007-aisiais pasaulis lenkėsi Master Chief aureolei ("halo" iš angl. kalb. - spindesys, aureolė)

Tačiau taip nebus. Nes į šiemetinį švenčių periodą nusitaikė „Call of Duty: Modern Warfare 2“ karo mašina ir visi dideli bei maži tvarkingai purptelėjo į kelnes. Užsienio spaudoje apžvalgininkai jau ne pirmą mėnesį kalba apie MW2 efektą, taip pavadindami reiškinį, kai didžiausi leidėjai paprasčiausiai nenori lįsti į gruodžio mėnesio mėsmalę. Tą pačią, kurioje kaip kartonas pernai buvo sutraiškytas Mirror’s Edge.

Panaši istorija buvo 2007-aisiais su „Halo 3“, tik tuomet Microsoft milžinas drebino žaidimų rinką rugsėjo pabaigoje. Activision gi ima iš tokios situacijos maksimumą ir alogiškai, turint omenyje ekonominę padėtį, tačiau gana teisingai, vertinant iš verslo pozicijų, pakėlė rekomenduojamą „Modern Warfare 2“ kainą iki 60 dolerių. Ir tai yra gąsdinantis pasitikėjimas savo jėgomis, kurį kaip visada linkęs padruskinti Artojo „mylimas“ Activision Blizzard CEO Bobis Kotick’as, pasitaškęs tokiomis frazėmis kaip „Jei tai priklausytų nuo manęs, aš pakelčiau kainą dar labiau“. Lyg jam būtų maža to milijardo JAV dolerių, kurį jau sugeneravo „Call of Duty“ serija, o „Modern Warfare 2“ į katilą įmes dar kibirą aukso.

Kaip spėja analitikai (šiuo konkrečiu atveju Michael Pachter), „Modern Warfare 2“ kūrimas atsieis apie 20 milijonų JAV dolerių. Procentai už pardavimus kūrėjams į išlaidas nurašys dar 30 milijonų. Pagal taisyklę, kuri sako, kad žaidimo marketingui išleidžiama apie trylika procentų pardavimų sumos, ir prognozuojant, kad pasaulyje bus nupirkta 10.000.000 „Modern Warfare 2“  kopijų, marketingas suryja apie 80 milijonų JAV dolerių. Tad visos leidėjo išlaidos sudaro 130 milijonų JAV dolerių. Įspūdinga sumelė, ar ne?

Pagal tas pačias 10 milijonų parduotų kopijų prognozes, „Modern Warfare 2“ sugeneruos apie 530 milijonų JAV dolerių vertės pardavimus.

Tačiau ji gerokai nublanksta prieš tai, kas sugrįžta į Activision sąskaitas. Pagal tas pačias 10 milijonų parduotų kopijų prognozes, „Modern Warfare 2“ sugeneruos apie 530 milijonų JAV dolerių vertės pardavimus. Šiek tiek nubyrės pardavėjams, tačiau leidėjui liks tikrai didelis tos sumos gabalas. O kur dar į skaičiavimus neįtrauktos prestižinio leidimo kopijos su 150 JAV dolerių kaina.

Kad ir kokie astronominiai skaičiai šioje Michael’o Pachter’io prognozėje, tai nėra pati svarbiausia priežastis atšaukti žaidimus ir grūstis pirmojo 2010-ųjų ketvirčio kalendoriuje. Pagal išankstinius apskaičiavimus per lapkritį-gruodį JAV ir Europos video žaidimų rinkos sugeneruos pardavimus už 7 milijardus JAV dolerių, kas grubiai skaičiuojant yra apie 120 milijonų žaidimų kopijų. Jei „Modern Warfare 2“ rezervuoja dešimt procentų iš šio skaičiaus, tai lieka labai plačios galimybės kitiems Kalėdiniams hitams, tad bus labai įdomu pažiūrėti, kokie drąsuoliai išstovės Activision karo mašinos ataką.

O drąsuolių gretos itin retos. Turint omenyje, kad dalis spalio mėnesio leidimų generuos pajamas ir šventiniu sezonu, tiesioginiais „Modern Warfare 2“ konkurentais galime įvardinti penkis žaidimus – „Uncharted 2“, „Borderlands“, „Dragon Age: Origins“, „Left 4 Dead 2“ bei „Assassin’s Creed 2“. Noriu pastebėti, kad pirmo asmens šaudyklių lentynose „Modern Warfare 2“ dominavimas bus neabejotinas, nes niekas nepanoro suremti ginklų ir savo kailiu patirti MW2 efekto galią.

Pirmo asmens šaudyklių lentynose „Modern Warfare 2“ dominavimas bus neabejotinas, nes niekas nepanoro suremti ginklų ir savo kailiu patirti MW2 efekto galią.

Apžvalgininkai taip pat pastebi, kad sezoniškumas ir žaidimų leidimų grafikai ima prarasti ryšį. Atskiri leidėjai bando susikurti savo „šventinį sezoną“, kurio metu be didelės konkurencijos pašeria rinką naujais žaidimais, kaip kad šiemet padarė Electronic Arts, trijų savaičių periode išleidusi „The Beatles: Rock Band“, „Need for Speed: Shift“ bei „FIFA 10“. Visi trys žaidimai jau parodė itin puikius pardavimų rezultatus.

Mano asmenine nuomone, žaidėjų ratas pastaraisiais metais itin plečiasi, tačiau ne ta kryptimi, kuria norėtų didžiabiudžetinių žaidimų leidėjai. Facebook žaidimų aplikacijos, Flash žaidimai, Apple AppStore plečia video žaidimų kultūrą į tuos sluoksnius, kuriai tikriausiai niekada nebus aktualūs tokie žudymo žaislai kaip „Modern Warfare 2“. Tų naujos kartos žaidėjų piniginės yra panašaus, o dažniausiai net ir didesnio gylio nei tradicinio geimerio. Casual žaidimų bangas pasikinkę šio žanro flagmanai bebaimės tiria naujas terres inconnues, į savo gretas pritraukdami vis daugiau ir daugiau stambiųjų žaidimo industrijos žuvų.

Šią akimirką mes dideliu tempu artėjame į permainų metą. Telieka būti dėkingais, kad galime tai stebėti pirmu asmeniu.

Komentarai

12 komentarai/-as/-ų
  1. Coreg 2009/10/12 Atsakyti
  2. ZZ1 2009/10/13 Atsakyti
  3. ZZ1 2009/10/13 Atsakyti
  4. Artojas 2009/10/13 Atsakyti
  5. Eugenijus 2009/10/13 Atsakyti
  6. epas 2009/10/13 Atsakyti
  7. Abrusas 2009/10/13 Atsakyti
  8. ZZ1 2009/10/13 Atsakyti
  9. Toxis 2009/10/14 Atsakyti
  10. Originalas 2009/10/15 Atsakyti
  11. ZZ1 2009/10/15 Atsakyti
  12. 21metuSenis 2009/11/04 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *