Geriausi 2015 Metų Modai Pagal Moddb Lankytojus

Modai yra beveik tokie pats seni kaip žaidimai. Kalbant apie „Counter-Strike“, tai pirmiau buvo modas, nei pats žaidimas. Tai yra svarbi vartotojo ir žaidėjo patirties dalis, leidžianti išpešti kuo daugiau naudos už tą krauju ir ašaromis apšlakstytą eurą, kai už žaidimą sumokėta. Moderiams tai proga parversti žaidimą tuo, kuo nori, ištaisyti kūrėjų klaidas ir gal net pradėti savo kelią į žaidimo kūrimo pasaulį. Taigi, už ką žaidėjai balsavo kaip geriausius 2015 metų modus?

Lietuvių atsparumas modams ir jų kultūrai yra pastovi mano frustracija. Kiekviena žaidimų svetainė, įkūrta ne vien tam, kad „Call of Duty” 9/10 duotų, apžvelgia bent jau modų naujinas. Kai dirbau „PC Gamer”, versdavau modų naujienas iš anglų kalbos - ir aš kalbu apie tikrą, ribotos vietos popierinį žurnalą! Tai kodėl mes nejaučiame meilės modui?

Retro-portalų ginklas veikia taip gerai, kaip ir naujasis iPortal ginklas

10. Portal Stories: Mel
Portal 2

Mel prisijungė prie Aperture Science miego eksperimentų 1952 metais ir atsibudo… daug vėliau. Laboratorijos tuščios, apgriuvę, žmonių nebėra, ką daryti? Griebti oranžinį Portal gun prototipą ir išsiaiškinti kas čia dedasi! „Portal Stories: Mel“ žaidėjams suteiks 6-10 valandų galvosūkių ir ne tik. Šis labai rimtas žaidimas turi 22 naujus lygius, 350 eilučių naujai įgarsinto dialogo, naujus modelius, naujas tekstūras ir tą patį seną gerą galvosūkių modelį, verčiantį galvoti su portalais galvoje. Retas modas pasibodi turėti istoriją, tačiau Mel gali ir tuo pasigirti.

Čia ne tau ne savo sandėliuką lygių redaktoriuje atkurt!

ss_sylvain_06-15-15_21-41-06_l20_trucks_cimetery

Kaip Marijampolės mašinų turgus, tik radioaktyvus

9. STALKER: Call of Chernobyl
STALKER: Call of Pripyat

„Call of Chernobyl“ savo pobūdžiu yra visiškai kitoks nei Mel . Visų pirma, čia yra besiužetis atviro pasaulio žaidimas STALKER fanams. Į jį sudėti žemėlapiai iš visų trijų dalių, be to, dar vienas sukurtas pačių moderių. Gali laisvai klaidžioti po visą Zoną! Istorijos nėra, tačiau pasitaiko pakartotinų, dinamiškų, atsitiktinai generuojamų užduočių. Apskritai, kūrėjai CoC nori pateikti kaip įrankį moderiams, kuriame yra ne tik visi žaidimo resursai, bet ir įvairūs nauji įrankiai, palengvinantys gyvenimą. Stalkeriai dabar protingesni, veikėjai dabar turi daugiau automatinių elgesių programų, todėl jiems reikia mažiau skriptinimo, be to, sugrąžinti įvairūs tik prototipuose egzistavę dalykai. Pavyzdžiui, katės.

Visi sutaria, kad STALKER visada trūko mutančių kačių.

2013-07-04_00005

Pusė visų „Project Brazil” nuotraukų yra su blondine – ir visiškai nusispjaut, kad jos kasytė žiauriai išsiskiria iš aplinkos

8. Fallout: Project Brazil
Fallout: New Vegas

„Project Brazil“ mus vėl grąžina į rimtų, ambicingų projektų areną. Jis yra pristatomas kaip neoficiali „New Vegas“ priešistorė. Vėlgi, atskiras žemėlapis, atskira kampanija su visiškai įgarsintu dialogu! Ir kitaip nei su „Fallout 4“, niekas siužeto nesitaiko išspoilint.

Aišku, kai aš gausiu „Fallout 4“ pažaist, tai moderiai turbūt bus ir siužetą pataisę.

Untitled-15

„Empire of the Hand” – tik komiksus ir knygas skaitantiems, labiausiai užkietėjusiems fanams pažįstama frakcija

7. Thrawn’s Revenge: Imperial Civil War
Star Wars: Empire at War: Forces of Corruption

„Empire at War“ buvo vienintelis sėkmingas didelės skalės žvaigždžių karų žaidimas. Nelaimei, antžeminės kovos buvo nelabai kokios. Tačiau tikriems „Žvaigždžių karų“ fanams į tai nusispjaut, kaip ir ir nusispjaut į tai, kad Disney paskelbė visą medžiagą, kuria remias šis modas, nekanonine.

Šiaip ar taip, „Thrawn’s Revenge“ veiksmas vyksta po šeštojo „Žvaigždžių karų“ filmo. Imperija yra suskilusi į gabalus, Naujoji Respublika įsikūrinėja kur gali. Tad žaidėjas dabar galės kovoti galaktinėje kampanijoje rinkdamasis vieną iš keturių frakcijų (ir daugiau, jei žaidi scenarijus). Modas taip pat įtraukia keletą naujų žaidimo bruožų (tokių kaip neutralios reidų flotilės, galinčios suvelti tavo tvarkingą mūšį).

Ši komanda yra rimtai ambicinga: šalia „Thrawn’s Revenge“, jie vysto ir „Ascendancy“, „Sins Of A Solar Empire“ modą.

mb8edit

Tikri vyrai rengiasi spalvingai, didžiuojasi savo pūstomis rankovėmis ir atsargiai renkasi plunksną savo kepurei. O treningai tai pienburniams ir mėmgaliams…

6. Warsword Conquest
Mount & Blade: Warband

Lauki „Total War: Warhammer“ pasirodymo? Turi pagrįstų, pateisinamų ir tikrai išsipildysiančių baimių, kad žaidimas bus apsėstas bug‘ų ir siaubingų DLC? Tai gali atsipalaiduoti ir pažaisti „Warsword Conquest“. Šis „Mount and Blade: Warband“ modas leidžia tapti kareiviu „Warhammer: Fantasy Battle“ pasaulyje, vesti karius į mūšį, kovoti su orkais ir kitais pašlemėkais ir apsilankyti žymiausiose Warhammer Fantasy Battles Senojo Pasaulio vietose.

Kaip ir „Medieval II: Total War“ moderiai, „Warsword“ kūrėjai turėjo daug padirbėti, kad ogrus ir orkus įkeltų į visiškai tam nepritaikytą žaidimą!

Untitled-1

Viešas „Sostų karų” pripažinimas reiškia, kad kai kuriuos dalykus šiame žaidime supras ir tavo mama. Dėl tėvo negarantuojam.

5. A Clash of Kings (Game of Thrones)
Mount & Blade: Warband

Dar vienas „Warband“ modas – tas žaidimas traukia moderius ne ką mažiau nei „Sins of a Solar Empire“ – tik šį kartą jis skirtas šiek tiek ramesnės fentazi fanams. „Sostų Žaidimai“ turi mažiau orkų, todėl juos į „Warband“ perkelti daug lengviau. Tad griebk kardą ir aplankyt visas mėgstamiausias vietoves tiek iš serialo, tiek iš knygų, ir ką nors nudurk ten.

relic00073.1

„Apocalypse Mod” kartais labai pasiseka su tekstūromis… bet dažniau visiškai susimauna.

4. Ultimate Apocalypse Mod
Warhammer 40,000: Dawn of War

Net ne anglų kalba, o modelių ir vartotojų sąsajos tekstūros yra didžiausios moderių problemos. „Ultimate Apocalypse“ ant to dar švysteli visiškai saiko ir „genialumo paprastume“ nesupratimą. „Ultimate Apocalypse“ modas žada tau daug didesnius mūšius, negu sveika žaisti „Dawn of War“ (visai kaip „Apocalypse“ yra absoliučiai per didelių mastų formatas staliniam 40K). Krūvos pėstininkų, tankų ir net titanai – moderiai į žaidimą sugrūdo visus dalinius apie kuriuos kada nors yra pagalvojęs Games Workshop dizaineris kai girtas griovyje gulėjo. Negana to, jie dar prideda ir savų, išgalvotų dalinių. Ir kai titanai gali išgarinti ištisus būrius žmogelių, žaidimas vis dar tikisi, kad kiekvieną kareivelių būrį užpildysi ir patobulinsi rankiniu būdu.

„Ultimate Apocalypse“ yra absoliuti beprotybė ir mano kritiškiausiai vertinamas „Dawn of War“ modas.

alliedbr2updates2

Matome keliu važiuojančius „Stryker”. Ten jiems ir vieta, o ne Lietuvos kariuomenėje!

3. Mental Omega
CnC: Yuri’s Revenge Mod
Modas seniausiam žaidimui iš sąrašo, „Mental Omega“ prideda labai daug dalykų prie „Yuri’s Revenge“. Nauji daliniai – kai kurie net įkvėpti „Red Alert 3“ – išplėstos subfrakcijos, ir net visiškai nauja frakcija! „Mental Omega“ kūrėjai tikrai pasistengė ir neatsikando daugiau, nei gali padaryti – naujoji frakcija buvo paskelbta senąsias jau pripildžius dalinių.

Turint minty, kad čia yra „Red Alert“, dalinių perkrovimas nėra toks baisus, žaidimą laužantis dalykas, kokiu būtų Ultimate Apocalypse. Be to, galima pasidžiaugti, kad dalinių modeliai yra tokie gražūs, kad vargu ar „Westwood“ būtų geriau pavykę.

Untitled-2

Komunistinės Kinijos ar nevisai komunistinės Rusijos lėktuvai? Kas ir besupaisys!

2. Rise of the Reds
CnC: Generals: Zero Hour Mod

Atrodo, kad pirma mintis, šovusi į galvą kiekvienam „Generals“ redaktorių atsidariusiam žmogui, buvo „turiu pridėti Rusiją!” ką jie visi ir padarė. Net tas vargšelis, kur į žaidimą įdėjo Lietuvą (vos ne vos perdažytą Ameriką), net ir tas pasirūpino, kad žaidime būtų Rusija. „Rise of the Reds“ Rusija yra ir pavadinime! Atrodo, galėtum pamiršti, kad yra ir kažkas daugiau. Tačiau žaidimas nepagailėjo naujų dalinių, gražių modelių ir detalių tekstūrų nė vienai frakcijai… o tada pridėjo dar ir jungtines Europos pajėgas. Jei nori palakstyti po mūšio laukus su modernia, kūrybingai modernizuota ar smagiai išgalvota technika – geriau nerasi.

Mano vienintelis nusiskundimas būtų tas, kad paskutinį kartą žaidžiant DI žaidėjai visiškai nemokėjo pastatyti daugiau nei dviejų pastatų. Tačiau turint tokią gyvą bendruomenę – antra vieta balsavime, nepamirškit – tikrų varžovų nepritrūks.

game_2015-10-24_01-18-24-419

Pirmojo žaidimo fanų mylimos sienos susiduria su filmo fanų mylimu Grond

1. Edain Mod
Battle for Middle-earth II: Rise of the Witch King mod

„Lord of The Rings: Battle for the Middle Earth“ buvo pakankamai unikalus žaidimas. Kampanija leisdavo dalinius išsaugoti ir su savim nusitempti į kitą misiją. Bazės buvo statomos fiksuotose, bet labai gražiose pilių vietovėse. Artojas, atrodo, skundėsi, kad pastatai leidžia upgreidus daryti tik atitinkamą karių skaičių pastačius – o pas tave jau pilna armija; būtų orkai – nusiųstum į skerdyklą sukapot, bet čia juk tavo Rohano ir Gondoro veteranai…

Šiaip ar taip, antrasis žaidimas viso to atsisakė, o tai, atrodo nelabai patiko kai kuriems žaidėjams, kurie modu atkūrė senąją miestų sistemą. Jie taip išplėtė frakcijas, magiją, žemėlapių, neutralių frakcijų skaičių ir nudirbo dar daugiau.

Vienas įdomesnių dalykų yra tai, kad „Battle for Middle-Earth II“ yra turbūt sunkiausiai prieinamas iš visų modifkuotų žaidimų – nei Steam, nei Origin jo nėra, o eBay tektų paklot kaip už šių metų kūrinį!

Ir pabaigai…

Tad tokia ta trumpa geriausių praėjusių metų modų apžvalga. Mes gal nežvilgtelėjome į redakcijos pasirinkimus ar geriausius būsimus modus – ten dar „Star Wars“ modui žaidimui „Sins of a Solar Empire“, pora „STALKER” projektų ir „TW: Attila“ perkėlimas į „Žiedų Valdovą“ – bet davėme gerus pagrindus tolimesniems jūsų tyrinėjimams. Aišku, jei manote, kad balsuojantieji pražiopsojo jūsų mėgstamą modą – praneškite visiems komentaruose!

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *