Išėjo vyrai į kosmosą | Interviu su milžiniško „Pažaiskime Aurora“ autoriumi

Garbus skaitytojau! Ar pameni tokį dalyką, kaip žaidimo perėjimai? Žiloje senovėje jie buvo labai populiarūs, net spausdinami žurnaluose. Tai buvo tiesiog labai sausos instrukcijos, kaip pereiti vieną ar kitą žaidimą. Jokių siužetų, jokių detalių – tik judėk ten, nušauk tą, per daug negalvojant apie tai, kokio girtumo žmonės braižė „Resident Evil“ žemėlapius ir projektavo galvosūkius. Pakankamai paprasta, pakankamai nuobodu ir šiais laikais mažai reikalinga, ypač kai kūrėjai kaip kryžiaus bijo to, kad Joniukas Vartotojukas netyčia ko nors nesupras, apsiverks ir puls visiems aiškinti, kad žaidimai yra per sunkūs.

GameFAQs, stebėtinai vis dar gyvas

GameFAQs, stebėtinai vis dar gyvas

Ir štai gūdžiais 2006 metais, vienas rimtesnių uždaro (nes mokamas), bet pakankamai internete įtakingo „Something Awful“ (toliau SA) forumo vartotojas slowbeef sukūrė pirmąjį „Let’s Play“ („Žaiskime“ toliau tekste LP). Tai irgi buvo žaidimo perėjimas, tačiau čia nebuvo praleistos jokios detalės. Jį pradėjo sekti ir ilgainiui internete priviso krūvos kitų LP. Nuo atgrubnagiškų, erdvėje nesiorientuojančių, nieko apie garso anei vaizdo redagavimą negirdėjusių žmonių iki ilgų epiniu istorijų, kur į vieną darinį sujungiami keli istoriniai „Paradox“ žaidimai. LP dėka įprastai nebylių klasikinių žaidimų vaidmenimis (toliau RPG) veikėjams buvo suteikti balsai. Dėl tų pačių LP pagaliau žaidimus pamėgo ir didžiausi nihilistai, nes jais rūpinasi siaubingo detalumo ir stebėtinos tulžingos, agresyvių ir blogų žmonių parengtos žaidimų analizės. YouTube pilnut pilnutėlis vaizdo LP, tuo tarpu aš rekomenduočiau LPArchive.org, į kurį suplaukia rinktiniai SA LP.

 

Bet ten dar nėra žaidimo „Aurora“ LP. Matote, „Aurora“ yra vieno žmogaus, Steve Wolmbley, kūrinys. Tai yra 4X (strateginių žaidimų žanras „eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate“ – tyrinėk, plėskis, išnaudok ir išnaikink) kosminis žaidimas. Jo išskirtiniai bruožai? Ypač aukštas sudėtingumo lygis, neįprastas mokslinis „kietumas“ ir, kaip teigiama jo Wiki puslapyje, jis yra „gražus lyg dešimto dešimtmečio pabaigos mokesčių apskaitos programa“. Pats gražiausias „Aurora“ grafikos elementas primena seną lėktuvo radarą ir jo rodmenis būtų galima sufalsifikuoti naudojantis MS „Paint“. Tačiau tik šiame žaidime turėsite jaudintis dėl laivo švyturėlių funkcijų, dėl elektromagnetinės ir šiluminės spinduliuočių, aktyvių ar pasyvių radarų, raketų sandaros ir panašių dalykų. „Aurora“ yra nepalyginamai gilesnis nei „Endless Space“ ar „Galactic Civilizations II“, bet stokoja jų siužetinės pusės.

Tipiškas „Aurora" ekrano paveiksliukas. Kazualams nerodyti, dar numirs!

Tipiškas „Aurora“ ekrano paveiksliukas. Kazualams nerodyti, dar numirs!

 

Ir štai čia į sceną išeina vienas SA vartotojas, kuris jau dvejus metus forume vysto žaidimo „Aurora“ LP. Forumo vartotojai per išrinktus (pagal „kas pirmesnis, tas gudresnis“ schemą) atstovus valdo Jungtines Tautas, o štai pats autorius žaidžia už Eurazijos Federaciją. Tai yra beprotybė, bet būtent todėl ir nusprendėme su šiuo asmeniu padaryti interviu!

GameOn: Pirmiausia, norėtume sužinoti apie patį žmogų – legendą. Prašome trumpai prisistatyti mūsų skaitytojams!

Brock: Aš esu Brock Greman (SA forumo slapyvardis bgreman), 29-erių programinės įrangos inžinierius iš Pitsburgo, JAV.

bgreman, Žmonijos Draugas-Imperatorius

bgreman, Žmonijos Draugas-Imperatorius

GameOn:  Retas žmogus tesugalvotų iš niekur nieko pradėti milžinišką „kietos“ mokslinės fantastikos žaidimo LP. Tad kokia yra bendra tavo ir žaidimų istorija? Kaip, kada, nuo ko pradėjai žaisti? Kaip vystėsi tavo skonis? Kokie geri ar nevisai geri žaidimai darė įtaką tau, kaip žmogui, žaidžiant žaidimus?

Brock: Žaidžiu nuo pat vaikystės. Jei gerai atsimenu, penkerių gavau savo NES („Nintendo Entertainment System“), o aštuonerių – „Game Boy“ ir „Sega Genesis“. Pakankamai ilgai neturėjau progos susipažinti su PC žaidimais, o kompiuterį gavau tik būdamas dvylikos. Tačiau greitai įsisukau į retro žaidimų verpetą, pats išmokau ant savo vos pasivelkančio, „Windows 95“ aprūpinto kompo žaisti klasikinius „LucasArts“ nuotykių žaidimus. Nuo tada aktyviai domėjausi tiek PC, tiek konsolių žaidimais, be jau minėtų sistemų turėjau „Sega CD“, N64, „Xbox“ ir „Xbox 360“, bei kelis vienas už kitą galingesnius kompiuterius.

Trumpame mano visų laikų geriausiųjų žaidimų sąraše turbūt atsidurtų „Flashback“ („Sega Genesis“), „Snatcher“ („Sega CD“), turbūt mano mėgstamiausias žaidimas „Homeworld“, „Diablo“ su mano taip mylimu procedūriniu turinio generavimu, „Transport Tycoon“, „Day of the Tentacle“. Mano pirmoji 4X meilė „Space Empires III“, ilgametis mano PC favoritas „The Elder Scrolls III: Morrowind“, „Medieval II: Total War“ ir keli po jo sekę tos serijos žaidimai, „Microsoft Flight Simulator X“, GTA serija, „Silent Hunter“ serija (dar daugiau įgulos valdymo!). Taip pat daugmaž visi „Paradox Studios“ žaidimai, ypač „Europa Universalis“, „Hearts of Iron“ ir smarkiai veikėjais paremtas „Crusader Kings“; žaidime „Football Manager“ – nors šiaip nesidomiu futbolu – man patiko komandos valdymas. Ir, aišku, „Aurora“.

Man visada patiko RPG, simuliacijos, didžioji strategija ir kiti panašūs „gilūs“ žanrai, tačiau esu žaidęs ir nemažai pirmojo asmens šaudyklių ir sporto žaidimų. Kaip ir daug kitų žmonių, „atitarnavau“ „World of Warcraft“ bei „EVE Online“ kovos turuose. Mane labai traukia tas progreso jausmas, taip pat ir detalūs pasauliai, informacija apie žaidimo dalinius ir veikėjus.

EVE Online paveiksliukas. Kažkur už tų lentelių vyksta mūšis.

EVE Online paveiksliukas. Kažkur už tų lentelių vyksta mūšis.

Kalbant apie dalykus labiau susijusius su „Aurora“, sakyčiau, kad „Homeworld“ yra turbūt mano mėgstamiausias fantastinis žaidimas, o komandos valdymas „Silent Hunter“ pažadino tą troškimą surasti veikėjų varomą simuliatorių. Mano tobulas žaidimas būtų motininio laivo  simuliatorius, kuriame smarkiai pabrėžiamas įgulos valdymas ir vadovybės hierarchija. Svarbu ir gerai išvystyta žaidimo visata: man privalu žinoti, kodėl darau tai, ką darau. Esu bandęs kelis žaidimus, kurie išpildo tam tikras šios vizijos dalis – „Independance War“, „Battlecruiser“, „Starshatter“ ir pan. – bet nei vienas iš jų „nenumalšino alkio“. kelis kartus bandžiau pats kurti tą idealų žaidimą, bet liūdna tiesa yra tai, kad tam nėra laiko.

 

GameOn: Aš dar pamenu, kai „walkthrough“ (lt. „žaidimo perėjimai“) buvo pakankamai populiarūs. O štai dabar sėdime ant kalno labai kokybiškų LP. Kaip tu susipažinai su LP? Ar prie to prisidėjo SA forumas?

Brock: Slowbeef (SA forumo veikėjas/administratorius – red. past.) sukurtas „Snatcher“ LP buvo pirmasis, kuris mane įtraukė – ir turbūt dėl mano meilės tam žaidimui. „Snatcher“ aš buvau išnaršęs skersai ir išilgai, ir net nusipirkau forumo vartotoją, kad galėčiau sudalyvauti jo temoje. Vėliau stebėjau daugybę išsamių LP, kuriuos kūrė tokie autoriai kaip Wiz‘o Paradox Mega-LP (juose dažniausiai apjungiamas veiksmas keliuose Paradox žaidimuose – red. past.), įvairias „Grey Hunter“ sukurtas temas bei originalųjį „Final Fantasy 7“ LP. Viršūne turbūt buvo Zoolooman‘o „Civilization IV“ LP. Jis man pademonstravo, kiek daug kūrybingumo gali būti įterpta į tokį projektą. Nuo tada ir pradėjau galvoti apie nuosavą LP. „Aurora“ atradau tik po kelerių metų, tad ilgą laiką tai tebuvo idėja mano galvoje.

 

GameOn: Aš jau šiek tiek pristačiau „Aurora“ mūsų skaitytojams, bet būtų smagu išgirsti jos apibūdinimą iš tavęs paties.

Brock: „Aurora“ yra kosminis 4X žaidimas, kuriame daug dėmesio skiriama atskiriems laivams, kolonijoms ir lyderiams. Laiko mastai yra netokie „epiški“ kaip įprastuose 4X žaidimuose. Jei ten vienas ėjimas reiškia metus, tai čia dažniausiai reikš tik kelias savaites. Vartotojo sąsaja padaryta iš paprasčiausių „Windows“ komponentų, ir dauguma veiksmo palikta tavo fantazijai. „Aurora“ sunku išmokti žaisti vos prisėdus, tačiau labai smagu, kai suvoki kaip valdyti visas persipynusias sistemas.

Kadras iš pačios LP forumo temos. Įjunkite fantaziją!

Kadras iš pačios LP forumo temos. Įjunkite fantaziją!

GameOn: Tad kaip šis žaidimas pakliuvo į tavo akiratį?

Brock: 2011 vasarį Aethernet pradėjo nuostabų „Aurora“ LP, ir taip aš pirmą kartą apie jį sužinojau. Šis LP buvo smarkiai kitoks, daug linksmesnis nei mano. Kai jis parodė, kad norint pastatyti raketą, reikia išrasti technologijas atskiriems jos moduliams ir tada atlikti surinkto prototipo tyrimus, aš iškart pamilau „Aurora“. Tai buvo kaip tik tai, ko reikalavo mano progresavimo ir hierarchijos troškimas. Tad parsisiunčiau ir iškart pradėjau savo kampaniją.

 

GameOn: Bet koks velnias tave nešė pradėti jo LP?

Brock: Aethrenet daryta LP nutrūko po kelių mėnesių. Kadangi buvau didelis jo fanas, aš labai nusivyliau tokia pabaiga, ir taip kilo pirma idėja sukurti savo LP. Bet to iškart nesigriebiau, nes nenorėjau netyčia užmint Aethernet ant kulnų. O ir „Aurora“ kūrėjas Steve Walmsley tuo metu aktyviai vystė žaidimą, tad aš nenorėjau pradėt LP ir po kelių dienų sulaukti naujos versijos. Nors tai šiaip ar taip atsitiko, nes po kelių mėnesių nuo mano LP starto pasirodė ilgai laukta versija 6.0. Bet aš nusprendžiau žaisti su senąja ir naujosios dar net pats nebandžiau. Gal kada nors, kai baigsis šitas LP…

Šiaip ar taip, praėjus metams ir sulaukus 5.6 versijos, pradėjau rimtai svarstyti kaip norėčiau pateikti savo LP. Iš pradžių norėjau daryti jau minėto Wiz-stiliaus LP, kuriame pasisakytų forumo lankytojai, ir apsvarsčiau kelis variantus. Vienas iš jų buvo leisti vieną frakciją valdyti SA nariams, kitą – kokio nors kito, tikėtina oficialaus „Aurora“ forumo, vartotojams. Šią idėją teko išmesti kai supratau, kad  kvaila tikėtis, kad interneto gyventojai nepradės šnipinėti ir kitaip sukčiauti.

Paskaitęs Wiz darytą „Kretos“ LP, nusprendžiau, kad nenoriu tokios… rinkiminės temos. Tad vietoje to, kad visi skaitytojai balsuotų už tam tikrus sprendimus, nusprendžiau išrinkti keletą, kurie taptų žaidimo eigą nukreipiančiais pareigūnais.

Teliko sugalvoti siužetą. Bemąstant kokį juokingą pavadinimą galėčiau parinkti savo temai (dabar ji vadinama „Šalčiausias karas“ – red. past.), šaltasis karas pasirodė nebloga idėja, kuri ir labai tiko mano balsavimo modeliui. Turbūt svarbiausia yra tai, kad nuo pat pradžių turint dvi frakcijas, kampanijos pradžia turėtų daugiau ankstyvų ir aktyvių konfliktų. Paprastai pradėjus „Aurora“ kampaniją praeina metų metai, kol susiduri su kokiais nors priešininkais. Pagalvojau, kad tai būtų nuobodu, o ir norėjau priversti žaidėjus sugalvoti žemo technologinio lygio sprendimus problemoms, kurios įprasto žaidimo metu daugiau ar mažiau natūraliai išsisprendžia su technologiniu progresu.

Perlipus šį barjerą, reikėjo sugalvoti tik tikėtinai atrodančią priešistorę, kurią parašiau per porą dienų.

Konstruojame raketos komponentą!

Konstruojame raketos komponentą!

 

GameOn: Aš ir pats darau vieną žaidimo paveikslėlių LP, tad man atrodo suprantu, kaip sunku prisiversti rašyti. Tu, tuo tarpu, žaidi už abi frakcijas, dirbti prie visokių užkulisiuose vykstančių procesų, ir dar surenki bei seki forumo vartotojų sprendimus. Tad kas yra sunkiausia darant tokį unikalų LP? Ar susidūrei su kokiais nors nenumatytais iššūkiais?

Brock: Kartais LP gali pradėti kartotis. Ir lyderiams įgaunant vis daugiau įgūdžiu, pasidarė kiek sunkoka kiekvieną iš jų paaiškinti lyriškai. Galiausiai pradėjau filtruoti informaciją ir LP pateikti tik tai, kas atrodė svarbiausia pasakojimui. Tokia atranka yra vienas sunkiausių dalykų LP.

Nemaža pelke tampa informacijos perdavimas žaidėjams. Žaidime „Aurora“ reikia sekti daugybę veiksnių, o be šios informacijos žaidėjai negali priimti informuotų sprendimų. Pradžioje aš tik darydavau ekrano paveiksliukus ir įmesdavau juos į kiekvieną LP atnaujinimą, bet tai galiausiai patapo nuobodu ir surijo daug laiko. Po kokių metų tokios veiklos aš nusprendžiau pasiknisti paties žaidimo failuose ir pažiūrėti, ar įmanoma tiesiai iš ten ištraukti informaciją. Visa tai baigėsi „Šalčiausio Karo Naršykle“ („Coldest War Viewer“), internetine programėle, pateikiančia visą informaciją, kurios reikia, kad JTO galėtų tęsti savo veiklą. Realiai tai yra visiškai nauja, žaidimui „Aurora“ skirta sąsaja.

Žaidi  „Aurora" viename ekrane? Nevykėlis!

Bgreman darbas prie LP atrodo taip. Žaidi „Aurora“ viename ekrane? Nevykėlis!

GameOn: Kalbant apie ne tiek skaitmeninį pasaulį, kokį poveikį „Aurora“ padarė tavo gyvenimui?

Brock: Bandymas palaikyti LP tempą, kuris patiktų tiek man, tiek žaidėjams, galima sakyti, tapo antru darbu. Vieno žaidimo mėnesio įvykių atnaujinimas trunka nuo dviejų iki šešių valandų. Žaidimo procesui vis augant, aš turėjau vis labiau optimizuoti atnaujinimus. Ilgainiui dėl to pasijutau kiek išsekęs, bet pastarieji įvykiai žaidimo pasaulyje sugrąžino ir visą jo teikiamą džiaugsmą.

Tik keli žmonės mano realiame gyvenime žino apie šį LP. Mano draugai žaidėjai nesidomi „Aurora“, todėl neseka ir forumo temos. Nežaidžiantys draugai, kurie žino apie šį projektą, ne visą laiką supranta, kodėl norėčiau žaisti žaidimą už ir dėl kitų žmonių. Nemanau, kad galėčiau paaiškinti siužetinę LP pusę taip gerai, kad jie suprastų.

Mano sužadėtinė smarkiai palaiko mano hobį, bet net ir ji neseka LP temos. Kartą ji pažiūrėjo į kompiuterio ekraną ir paklausė „Tai atrodo kaip darbas. Tai kame čia džiaugsmas?“ Ji bent jau supranta, kad svarbiausias dalykas čia – pasakojimas, ir net ragino paimti istoriją ir perrašyti labiau tradiciniu formatu, bet tai nėra tas, kas dabar mane domintų. Gal kada nors ateityje sulauksite „Šalčiausio karo“ novelės, bet tikrai negreitai.

 

GameOn: „Skaityti LP? Ar ne geriau pačiam žaist žaidimą?“. Ką atsakytum taip klausiantiems žmonėms?

Block: Ne visi turi laiko ar net noro sužaisti kiekvieną žaidimą po saule, net jei jie ir klasikiniai ir labai įdomūs. LP yra puikus būdas susipažinti su žaidimo istorija ar sistemomis be mokymosi žaisti ar klampojimo per žaismo intarpus, esančius tarp pasakojimo elementų.

Daug smagiau skaityt kaip kam nors kitam sekės įdiegti IR žaisti „7.62mm" nei tai bandyti pačiam

Daug smagiau skaityt kaip kam nors kitam sekės įdiegti IR žaisti „7.62mm“ nei tai bandyti pačiam

 

GameOn: Manyčiau, kad tavo vieta LPArchive kaip ir garantuota. Tačiau ar tu sąmoningai sieki šio įvertinimo, ar tiesiog darai tai savo malonumui?

Brock: Kaip minėjau, istorijos kūrimas yra labiausiai mane džiuginantis LP aspektas. Visada bent šiek tiek bandžiau užsiimti rašymu, bet tai yra mano pirmas ilgas projektas, ir aš jaučiuosi labai juo patenkintas. Tikiuosi, kad visi, kurie jį skaito, tai darydami džiaugiasi tiek pat, kiek aš džiaugiuosi rašydamas.

 

GameOn: Lankydamasis LPArchive, aš visada ieškau Dark_Id darbų. Ar pats galėtum rekomenduoti kokių nors lengvai prieinamų – minėtame archyve, YouTube ar nemokamuose forumuose esančių – LP?

Brock: Gal kiek ir keista, bet seku tik SA forume rašomus LP. Ir tai nelabai daug. Po  darbo, buities, su „Aurora“ nesusijusių hobių (esu riedučių derbio treneris ir žaidžiu ledo ritulį), kitų žaidimų ir knygų skaitymo tiesiog nebelieka laiko. Tačiau visiems besidomintiems „Aurora“ rekomenduočiau nueiti į oficialų forumą ir fikcijos skyriuje paskaitinėti populiaresnius LP. Kadangi dauguma žmonių ten yra atėję iš karo žaidėjų terpės, pakankamai dažnai vietoje LP naudoja AAR („After Action Report“ – mūšio apžvalgos) terminą. Dauguma tų pasakojimų labiau susitelkia ties istorija nei žaidimo elementais – kaip ir turėtų būti gerame „Aurora“ LP.

 

GameOn: Kad jau prakalbome apie patarimus, ar galėtum pametėti išminties mūsų pradedantiesiems LP kūrėjams?

Brock: Svarbu prisiversti ir kurti reguliariai, net jei ir jaučiatės išsekę. Išskyrus tuos atvejus, kai tavo auditorija yra labai nišinė ar skaitytojai labai lojalūs, daugumai LP dideli tarpai tarp atnaujinimų yra mirtini.

Be to, kuriant LP būtinai turi turėti planą. Bandymai improvizuoti gali baigtis taip, kad jūsų darbas nukryps į akligatvį. Aišku, tai nėra taip svarbu video LP, kuriuose pasakojimai beveik nepasitaiko.

 

GameOn: Kaip manai, kaip dar ilgai tęsis šis LP?

Brock: Iki pasakojimo pabaigos! :) manyčiau, dar bent porą metų.

Komentarai

Vienas atsakymas
  1. Andrius 2014/05/22 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *