Industrijos žvaigždės ir legendos: Warren Spector

Iškilios video žaidimų industrijos figūros, Warreno Spectoro pirmieji žingsniai į žaidimų pasaulį prasidėjo nuo rašymo. Jaunystėje norėjęs tapti kino kritikų, Warrenas įstojo į Northwester universitetą ir ten įgijo komunikacijų bakalauro laipsnį, kuris padėjo pagrindus „Radijo, televizijos ir filmų” magistro laipsniui Teksaso universitete, Austine.

1983-aisiais Warrenas buvo bedarbis ir be idėjų kuo užsiimti gyvenime, kai su juo susisiekė koledžo laikų draugas Chris Frink, su kuriuo būsimasis žaidimų kūrėjas redagavo pramogų laikraštuką studijų metu. Chrisas dirbo naujame leidinyje „Space Gamer”, dedikuotame fantastikai, stalo ir vaidmenų žaidimams. Per trumpą laiką Warrenas tapo vyriausiuoju redaktoriumi visiems leidiniams, kuriuos ruošė kompanija „Steve Jackson Games”. Jis prižiūrėjo kompanijos leidžiamus leidinius ir žurnalus, jų grafinę dalį, o su laiku ir pats pradėjo kurti stalo žaidimus.

Devintojo dešimtmečio pabaigoje Warrenas pagaliau įžengė į video žaidimų industriją – pradėjo dirbti kompanijoje „Origin Systems”. Pirmasis Warreno vardu kredituotas žaidimas – “Wing Commander”. Paraleliai Warrenas dirbo ir su „Looking Glass Studios”. Šiuo laikotarpiu (iki 1997-ųjų) žaidėjus pasiekė tokie žaidimai kaip „Ultima Underworld”, “Ultima VII”, „Wings of Glory” ir, aišku, „System Shock”.

Ultima VII

Ultima VII

 

1997-aisiais Johnas Romero pasiūlė Warrenui įkurti „Ion Storm” padalinį Austine ir Warrenas sutiko, tapdamas naujos studijos galva. „Ion Storm Austin” per trumpą savo gyvavimo istoriją pasauliui davė tris žaidimus – „Deus Ex”, „Thief: Deadly Shadows” bei „Deus Ex: Invisible War”. Šie projektai aukso raidėmis įrašė Warreno Spectoro vardą žaidimų industrijos istorijoje – ypač „Deus Ex”, kuris kritikų yra minimas kaip vienas geriausių žaidimų industrijos istorijoje, o žaidimų kūrėjų kaip neišsenkantis įkvėpimo šaltinis. Nors “Ion Storm Austin” buvo nepriklausoma nuo “Ion Storm Dallas”, tačiau pastarosios uždarymas brėžė identišką perspektyvą ir Teksaso studijai. 2004-aisiais, po „Thief: Deadly Shadows” išleidimo, Warrenas paskelbė apie ketinimus palikti „Ion Storm” ir užsiimti kažkuo savarankiškai. Ketinimai virto veiksmais ir 2005-aisiais Spectoras įkūrė „Junction Point” studiją, prie kurios prisijungė ir jo žmona, rašytoja Caroline Spector. Neverta tikriausiai nė minėti, kad tais pačiais metais „Eidos” uždarė „Ion Storm” ir studija išnyko iš žaidimų industrijos žemėlapio.

3

Deus Ex (2000)

Warrenas gi savo ruožtu žadėjo kažką neįtikėtinai unikalaus, tačiau „Junction Point” reikėjo dolerių, kad šie planai būtų realizuoti. Kaip to meto interviu kalbėjo žaidimų kūrėjas: „Jei jūs man pasiūlysite 20 milijonų JAV dolerių, mes galėsime labai rimtai pasikalbėti”. Galiausiai siūlytojai atsirado – 2007-aisiais „Disney Interactive” įsigijo visą „Junction Point” kartu su visu Warrenu. Tai buvo dangiška santuoka, nes nuo pat vaikystės Warrenas žavėjosi Disnėjaus animacija ir herojais bei svajojo apie darbą Disnėjuje. Žaidimai išpildė šią svajonę ir Warrenas pasinėrė į pirmąjį savo projektą po „Ion Storm” griūties – dinamišką nuotykių platformerį „Epic Mickey”. Žaidimas pasirodė 2010-aisiais išskirtinai Nintendo Wii ir sulaukė vidutiniškos sėkmės – buvo parduota per du milijonus žaidimo kopijų. Po antrojo „Epic Mickey” žaidim0 – „Epic Mickey 2 the Power of Two” – Disney ir Warren’o keliai išsiskyrė. Šiuo metu jis vadovauja naujai įkurtai Denius Sams Žaidimų akademijai, kurioje galite studijuoti žaidimų kūrimą.

4

Epic Mickey 2 (2012)

Kaip ir minėjome, Warrenas Spectoras vedęs, turi žmoną Caroline, su kuria kartu jau 30 metų. Warreno Spectoro indėlis į žaidimų industriją buvo vainikuotas 2014-aisiais, Game Developers Choice apdovanojimuose, kur „Deus Ex” kūrėjas gavo apdovanojimą už gyvenimo pasiekimus.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *