HAWX | Ereliukas

Kai ima atrodyti, kad galų gale tvirtai pamilau iki šiol skeptiškai vertintą brandą, jis ima ir apsidirba. Kalbu apie Tom Clancy‘s lable‘ą. Kažkada jo labai nemėgau. Bet Splinter Cell privertė viską vertinti kitaip. Šiai dienai galėčiau drąsiai teigti, kad Tom Clancy virto ir kokybės bei šiokiu tokiu inovacijų simbolių. GRAW serija gerokai patobulėjo ir buvo vienas pirmųjų žaidimų pasiūlęs perkelti žaidėjo veidą į žaidimą (neradau kažkada matyto Originalo įrašo apie tai). Endwar nors ir nevykęs pats iš savęs, galėjo būti žaidžiamas. Siūlė mokytis valdyti žaidimą balsu. O ir siužetas ten buvo patrauklus.

Bet štai pasirodė HAWX. Taip. Jis irgi turi fokusų rankovėje, apie juos galėčiau pasakoti ilgai ir nuobodžiai. Ir pasakočiau. Jei pats iš savęs žaidimas nebūtų toks niekam tikęs.

HAWX, kaip ir kiti pastaruoju metu rinką pasiekę Ubi žaidimai pristato kažką nauja. Šiuo atveju tai bendradarbiavimas su komercinius žemės palydovus eksploatuojančia įmone GeoEye. Kuriant žaidimo lygius buvo naudojami šios įmonės sukauptos fotografijos padarytos palydovu IKONOS. Kiek skaičiau forumuose, Lietuvos žaidėjai šią naujovę vertina įvairiai, bet šiaip, mano nuomone, ši žaidimo savybė yra esminė. Jei ne tai, vargu ar HAWX galėtu girtis daugiau ar mažiau pusėtinu agregatorių sugeneruojamu vertinimu.

ERS projektuojamas rekomenduotinos trajektorijos tunelis.

ERS projektuojamas rekomenduotinos trajektorijos tunelis.

Lygiai sukurti remiantis palydovinėmis nuotraukomis turi savų privalumų ir trūkumų. Privalumas iš esmės yra vienas ir labai ryškus. Žemė matoma skrydžio metu atrodo stulbinančiai. Skrendant 2 kilometrų ar didesniame aukštyje, žiūrėti žemyn tiesiog smagu. Didžiulei mano nuostabiai, puikiai atkurti ne tik smulkūs miesteliai ar pramoninės zonos, bet ir miškingos vietovės. Ypač gražiai atrodo miškais padengti kalnų slėniai. Tiesą sakant 2km ar didesniame aukštyje puikiai atrodo net aukšti pastatai, dangoraižiai. O štai nusileidus kiek žemiau jiems lyg ir trūksta detalumo, tačiau užvis sunkiausia suvokti jų mastelį. 400-800m. aukščio riba atskleidžia silpnąją žaidimo lygių pusę ir deja, dėl keistokos žaidimo mechanikos, būtent į ją žaidėjas daugiausiai ir spokso. Esmė tame, kad skrendant pažeme susidaro įspūdis, kad žaidimui paimtos nuotraukos buvo visiškai nemodifikuotos. Jokių nelygumų. Tarkim tai kas iš poros kilometrų atstumo atrodo kaip dailios sodybos, priskridus arčiau tėra vienspalviai ar dvispalviai kvadratai. Pati žemė nešvari, kiekvienas spalvos perėjimas lydymas milžiniškais, labai nešvariais pikseliais. Viskas atrodo taip, kaip atrodytų 10 kartų padidinta žemos kokybės palydovinė nuotrauka. Dalis pastatų, o konkrečiau dangoraižiai ir potencialūs taikiniai, ir/ar kliūtys numatytos AA pabūklų maskavimui, perkeltos į žaidimą kaip 3D modeliai. Pusėtini 3D modeliai. Jei tokie būtų visi žaidime esantys pastatai, HAWX atrodytų gerokai patraukliau.

Na ar ne puikus vaizdelis? Ypač žvilgsnš nukreipiant toliau.

Na ar ne puikus vaizdelis? Ypač žvilgsnį nukreipiant toliau.

Keista, kad žaidime kur naudojama šiuolaikiška, gan dideliais atstumais atakuoti leidžianti ginkluotė, pats lėktuvo valdymas yra uber paprastas. Todėl natūraliai norisi skraidyti pažeme. Bet iš vizualios pusės tai daryti šlykštu. Bombardavimo misijose (naudojant laisvojo kritimo bombas), norint vienu užėjimu sunaikinti daugiau nei porą taikinių, labai praverčia dar antrojo pasaulinio karo metais „JU87–Stuka“ pilotų naudota taktika. Pakyli į didesnį aukštį ir laisvu kritimu leidies taikinių link. Šis manevras labai lengvai atliekamas žaidžiant HAWX, ir tikrai efektyvus, bet tuo pat metu ir šlykštus, nes dėl didelio greičio su kiekviena akimirka ekrane matomas vaizdas eina vis bjauryn.
Mano galva žaidimą galėjo išgelbėti stipriai kilsteltas pilotavimo sudėtingumo lygis ir padidintas ginklų veikimo diapazonas. Tarkim tolimo veikimo raketos galėtų būti naudojamos bent jau 10-50 kilometrų atstumais, kai artimos 1-20 kilometrų atstumu. Dabar gi dauguma kautynių vyksta mažesnių nei 4 kilometrų atstumu, nes būtent iš tokio atstumo pradeda veikti daugumos, žaidime esančių ginklų, taikymo sistemos. Kautynės milžiniškais atstumais ir sudėtingesnis valdymas verstų žaidėją laikytis atokiau nuo žemės, tad Ir bendras įspūdis apie žaidimą, tikėtina, būtų geresnis.

Tokių peštynių žaidime paprasčiausiai nėra

Nors ką aš čia… Žaidimas nė iš tolo neprimena kovinio avia stimuliatoriaus. Jame faktiškai nepaisomi aerodinamikos dėsniai, per abi borto ginkluotės rūšis, vienam skrydžiui galima nustverti gerokai virš šimto all purpose ar oras-oras tipo raketų, patrankos sviedinių kiekis neribojamas, kaip ir degalų atsargos. Į kobrą be vargo gali pastatyti bet kurį žaidime esantį lėktuvą, o jame yra ir klasikiniai MIG‘ai ar šturmo lėktuvai (pvz.: A10 Thunderbolt). Apskritai, erzina absoliutus skirtumo nebuvimas pilotavimo pojūčiuose. Tai nebūdinga net arkadoms. Netgi tokiuose žaidimuose kaip „Harrier Attack“ ar „Independence Day“ buvo ryškiai juntamas skirtumas. Bent jau pilotuojant lėktuvus su skirtinga pirmine paskirtimi. O HAWX rasi per 30 skirtingų lėktuvų. Kokia prasmė? Na taip, klajojant po meniu gražu apžiūrėti kaip evoliucionavo reaktyvinė aviacija. Bet skrydyje to nepajusi, nebent tik tiek, kad įsijungęs kokpito kamerą matysi kitą vaizdelį.

Tai labai stebina, nes tarkim ankstesnis Ubisoft Romania darbas, Blazing Angels buvo daugiau ar mažiau smagus. Sakyčiau netgi labai smagus arkadinis žaidimas. Pilnos versijos išmėginti man tiesa neteko, bet tikrai daug laiko praleidau su SP ir MP demo versijomis.

MultiAA raketos gali būti nutaikomos ir iššaunamos po 4 vienu metu. Pasirinkus teisingą artėjimo prie rikuotės trajektoriją ir greitį, 4 lėktuvų junginį galima sunaikinti vienu šūviu.

Ant pakuotės reklamuojama patobulinta realistiškumo sistema (Enhanced Reality System (ERS)) yra kažkoks nesusipratimas. Ji apima keletą aspektų. Ji atlieka visas taikinių ir grėsmės aptikimo funkcijas. Žaidėjui pageidaujant ji gali pasufleruoti grėsmės išvengimo ar taikinio persekiojimo manevrą, suprojektuodama 3D tunelį , vaizduojantį rekomenduojamą skrydžio trajektoriją. Niekam tikęs daiktas, nes iš esmės grėsmės išvengti žaidime nėra sunku, o tikro dogfight žaidime irgi mažai. DI valdomas oponentas išvengia 1, maksimum 2 raketų. Daugiau jam sąžinė neleidžia, tad jis gėdingai miršta. Yra viena ERS pristatanti misija, kurios metu leidžiama naudotis tik patranka. Tada nori nenori tenka pasinaudot projekcija. Ji dar praverčia atakuojant gerai tarp pastatų paslėptus žemės taikinius. Visais kitais atvejais iš jos jokios naudos.
Kitas ERS elementas, tai galimybė laikinai ją išjungti. Taip pilotas neva pergudrauja borto kompiuterį atjungdamas saugaus skrydžio sistemas. Tokiu būdu žaidėjas gali įvesti lėktuvą į „stall“ būklę (nežinau kaip lietuviškai ji vadinama) ar tiesiog drastiškai mažinti greiti taip lyg ir imituodamas skrydį naudojant efektyvų rankinį stabdį. Aišku, kad jokia raketa (o realiai tai ir joks lėktuvas) tokių manevrų neatkartos, todėl šis sistemų atjungimas paverčia žaidėją beveik nemirtingu. Įdomu tai, kad atjungus ERS vaizdą gali stebėti tik per tokią lyg ir izometrinę kamerą. Ji sykis nuo sykio pakeičia pozicija ir gerai sujaukia protą, žmogus tikrai pradedi nesuprast kur viršus, kur apačia. Tiesa kur šios sistemos ir realistiškumo sąsajos aš nežinau. Kūrėjams matyt, geriau matyt. ERS atjungimas taip pat turėtų erzinti konsolių žaidėjus. Aš mėginau PC versiją, naudojant klaviatūrą ir pelę pilotuoti lėktuvus su, ar be ERS buvo juokų darbas. Kai pabandžiau žaisti su X360 pulteliu prasikeikiau. Tikrai nepatogu. Tuomet išpakavau kelis metus dulkėjusį Logitech WingMan‘ą su Force Feedback. Žaisti juo kol įjungtas ERS buvo ypač smagu. Atjungus ERS pradeda pykint… Nors labiausiai įsiutino tai, kad žaidimas nepalaiko Force Feedback režimo. Vien dėl to Wingman‘ą atjungiau ir apsistojau ties klaviatūra su pele.

Po kokių 3-4 misijų jau žaidžiau tik dėl siužeto. Nes pačios misijos tampa monotoniškos, pats žaidimas pernelyg paprastas. Mažai iššūkių ir įvairovės. Ilgainiui paaiškėjo, kad ir siužetas įspraustas į apgailėtiną klišę yra visiškai neįdomus ir neįtraukiantis.

Finale konstatavau faktą, kad žaidimu nusivyliau. Nepaisant to, kad tik po pasirodymo Lietuvoje PC-EN versija kainavo 109 litus, žaidimas tiek nevertas. Protinga kaina už HAWX būtų kokie 29.99 ir tai… Už lango vasara, geriau pasitaupyti ir nusipirkti tikrą ereliuką :).

Komentarai

11 komentarai/-as/-ų
  1. Redraidas 2009/05/06 Atsakyti
  2. ZZ1 2009/05/06 Atsakyti
  3. ZZ1 2009/05/06 Atsakyti
  4. artojelis 2009/05/07 Atsakyti
  5. Originalas 2009/05/07 Atsakyti
  6. mr.eemay 2009/05/07 Atsakyti
  7. AroKon 2009/05/12 Atsakyti
  8. artojelis 2009/05/12 Atsakyti
  9. PATR10T 2011/12/12 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *