Gyvenimo "gearscore"

Tema, kurią jau norėjau „iškelti“ senokai. Apie tai, kaip gyvenimo tvarka persikelia į žaidimus ir tuo pačiu kaip žaidimuose susiformuojanti tvarka persikelia į realų gyvenimą. Tam tikrame kontempliacijos momente viskas atrodė paprasta kaip dviejų centų moneta – susikūrus naujam virtualiam pasauliui, savo sumine pasijungiančių naujų žaidėjų emocija jis yra šviesus, gražus, geranoriškas ir suprarealus. Bet kaip ir ekonomikos scholastų apibrėžti mechanizmai subalansuoja rinkas, taip realaus gyvenimo modeliai per žaidėjus persikeliantys į virtualius pasaulius, subalansuoja jų suminę emociją. Kalbant paprastai – pradžioje visi geručiai, mandagučiai ir pozityvūs, bet nepraeis nė mėnuo ir prasidės mėtymaisi fekalijomis, spjaudymaisi, virtualus smurtas ir panašus dalykai, tiesa tai nereikš, kad tokios teigiamos apraiškos kaip  pagalba naujokui, komandinis darbas ir pozityvi euforija dings. Virtualus pasaulis susibalansuos taip pat, kaip su laiku susibalansavo Lietuva po nepriklausomybės atgavimo, kai iš laisvės siekiančios ir pokyčių reikalaujančios bei Maironio žodžiais burbančios masės išsikristalizavo lūzeriai, wineriai ir amžinai nepatenkinti.

Tas pats vyksta ir virtualiuose pasauliuose – „World of Warcraft“, „Aion“, __insertMPshooternamehere___, „Warhammer Online“ etc. Tad remarkos paraštėse apie tai kaip „nesvarbu kur mes esame, elgiamės vienodai“ taip būtų ir neperžengusios „Dievo režimo“ juodraščių katalogo ribų, jei ne ‘wake up call’ iš praeities. Na ne iš praeities, bet iš ganėtinai seno įrašo apie tai, kad Richardas Bartle’as uždarytų „World of Warcraft“. Kaip pasakytų angliakalbiai, „out of the blue“ iššoko itin taiklus ir teisingas skaitytojo unleashed komentaras(kalba netaisyta):

„Paaiskinsiu paprastai, kad suprastumete.Taip warcraft yra dydziausias sudas kuri reikia uzdaryti nes tien vien idiotai ir balvonai.Tik visiskas besmegenis asilas gali sedet 24/7 warcraft’e ir tik grindinti, visas zaidimo dominavimas kuo daugiau nolifinti, nereikalaujantis jokio sugebejimo o tik bot, ir jeigu jus manot kad tai lb geras game vien del blizguciu….tai pz….“

Pala, pala, sakote čia žiaurus ir betikslis rant’as, kuris nepasako nieko naudingo ir yra vadovėlinė trollinimo apraiška? Pala, pala, sakau aš – papimpinkime šį komentarą taip, kad jis one-hit’intu visus svarbiausius žmogaus gyvenimo prasmės klausimus:

„Paaiškinsiu paprastai, kad suprastumėte. Taip, žmonių pasaulis yra didžiausias šūdas, kurį reikia sunaikinti, nes didžioji žmonijos dalis – idiotai ir balvonai. Tik visiškas besmegenis asilas gali dirbti visą savo gyvenimą, stengtis dėl savęs ir dėl kitų, o paskui ramiai nudvėsti su sauskelnėmis ir be dantų. Jei nori dominuoti šiuolaikiniame pasaulyje turi dirbti iki apsišikimo, bet didžia dalimi tai nereikalauja didelių sugebėjimų, nes ilgiausią laiko dalį vergausi be jokių karjeros perspektyvų, turėsi laižyti užpakalius, išlaikyti bankų sistemą ir valdžią. Geriausius savo gyvenimo metus praleisi botindamas ofise, prie prekystalio ar kilnodamas sunkius daiktus. Ir visą tą laiką galvosi, kad gyvenimo prasmė yra blizgučiai, kurie kaip trumpo poveikio narkotikas leidžia numalšinti nenumaldomą gyvenimo skausmą. Grind’insi, kad vėliau, sugrind’intų vaisių pagalba, galėtum pamiršti patį grind’ą. O nepasiekiamai šalia visada bus tie, kurie pasidabinę purpurine pergalės aura žygiuos vienu žingsniu toliau, greičiau ir plačiau. Kurie deimantinėmis šypsenomis menkins tavo būtį ir kartos, kad turi stengtis labiau ir tuomet tikrai būsi pirmas, nutylėdami faktą, kad kažkada netyčia jie sudalyvavo roll’e ir jų išridentas skaičius buvo didžiausias.“

Žmogaus prigimtis tokia, kad naujoje aplinkoje jis bando pritaikyti įgūdžius iš ankstesnės aplinkos, tuo pačiu nagrinėdamas ir atsargiai tyrinėdamas tai ką naujo siūlo ši nauji aplinka ir kur yra jos ribos. Procese šios aplinkos sąveikauja tarpusavyje per žmogų. Taip darželinukas į darželį gali „nusinešti“ egocentrizmą, tuo pačiu parsinešdamas negražių žodžių ar tam tikrų fizinės kovos elementų. Moksleivis į mokyklą gali „nusinešti“ namie propaguojamą smurtą, kuris tiesiogiai paveiks kitus mokyklos aplinkos dalyvius, kurie savo ruožtu parsineš šią patirtį į kitas jų aplinkas. Įtampa darbe tiesiogiai įtakoja įtampą namie, tuo pačiu gerai praleistas savaitgalis gali turėti teigiamos įtakos darbe. Tarp tų šimtų skirtingų aplinkų ir skirtingų dalyvių vyksta nenutrūkstama komunikacija ir mainai. Žaidimų pasauliai taip pat yra lygiavertės aplinkos, ypač jei jose vyksta realių žmonių tarpusavio sąveika, kaip tame pačiame „World of Warcraft“. Tad prieš keliant bet kokį nepasitenkinimą konkrečia aplinka, reikia žvelgti plačiau ir giliau.

Kiekvienoje aplinkoje vyksta kova dėl dominavimo joje ir kiekviena aplinka siūlo įvairias priemones tam dominavimui pasiekti. Žaidimai itin tvirtai remiasi šiuo principu. Dar labiau – didžioji dalis žaidimų savyje turi įsiūtą pagrindinį tikslą – dominuoti jų aplinkoje. Ar tai pasiekiama per dominavimą prieš kitus aktyvius aplinkos dalyvius ar per dominavimą prieš aplinką, esmės nekeičia, keičiasi tik priemonės tam dominavimui pasiekti.

„World of Warcraft“ yra itin konkurencingas žaidimas, tačiau gali tokiu ir nebūti. Kiekvienas į jį ateina su savo tikslais ir kiekvienas pasirenka skirtingas priemones. Tikslus dažniausiai įtakoja pačio žaidėjo savybės ir patirtis, o priemones pateikia pati aplinka. Tai visiška gyvenimo foto kopija – su socialinio gyvenimo kopėčiomis, su laimėtojais ir pralaimėjusiais, mylimais ir nekenčiamais bei lengvai atpažįstamomis situacijomis:

  • Nebuvai pakviestas į reidą, nes tavo gearscore per mažas? vs Nepriėmė į darbą, nes į pokalbį atėjai susivėlęs?
  • Skynei ramunes Elvyn Forest pievoje, atbėgo orkas ir nužudė. Dešimt kartų iš eilės? vs Ėjai namo, prabudai ligoninėj?
  • Skandalingai palikai gildiją, išvadindamas visus niekšais? vs Prisigėrei ir išsakei viską ką galvoji apie draugus?
  • Dabar gailiesi ir nori sugrįžti? vs Dabar gailiesi ir nuoširdžiai atsiprašai?
  • Niekas nebenori bendrauti su tokiu pimpalu ir atsisako? vs Niekas tavim nepasiti ir murma už nugaros bei nekviečia į bendrus vakarėlius?
  • Grindinai mėnesį ir galiausiai nusipirkai epinius šarvus, kurie tapo beverčiai po naujo patch’o? vs Dirbai papildomus darbus iki išnaktų, kad galėtum nusipirkti naują televizorių, kuris toks pat kaip tavo dabartinis tik naujas?

Grįžtant prie šio įrašo išeities taško – gyvenime daug daugiau atsitiktinumo, nei žaidimuose. Tikriausiai 90 proc. jūsų sutiktų atliktį tą nuobodų kasdienį gyvenimo grind’ą, kad tik galutinis apdovanojimas būtų to vertas. Gyvenimas nieko negarantuoja, nes neturi taisyklių. Jūs galite nepakliūti į „World of Warcraft“ reidą net ir su pačiais geriausiai šarvais – vien dėl to, kad reido lyderis turi gerą draugą, kuris nėra toks geras, bet patikimas – tai dažniausiai bus tik pati paskutinė jūsų nepakvietimo priežastis. Gyvenime gi tai gali būti  ir tikriausiai bus pati pirmoji priežastis, kai jūsų nepakvies į RL reidą.

Negalima tikėtis iš žaidimo daugiau atsitiktinumo ir daugiau atsitiktinių faktorių, kaip ir negalima tikėtis, kad fiktyvaus dievo galia tu turi kažkokį super talentą, kuris tavo status quo automatiškai pakels virš visų kitų. Šiuolaikiniame pasaulyje tik žaidimai gali pasiūlyti tvirtą ir griežtomis taisyklėmis paremtą aplinkos modelį, kuris net ir turėdamas pakankamai kintamųjų yra lengvai prognozuojamas, nes jame nėra pilkosios zonos, kurioje žaidžiama slaptomis taisyklėmis.

Tokia ta amžinai nerimastinga žmogaus būsenos dinamika – kai ramu, norisi sukrėtimų, kai š… atsitrenkia į besisukantį ventiliatorių, norisi ramybės. Kritikuojant bet kurią mūsų gyvenimo aplinką, net ir virtualią, tu kritikuoji gyvenimą apskritai, nes visos aplinkos yra tarpusavyje susijusios ir glaudžiai santykiauja. Jei tu trolini apie „World of Warcraft“, tu trolini apie savo gyvenimą. Gyvenimą, kuris tau tikriausiai taip pat nepatinka kaip ir „World of Warcraft“. Jei gyvenimas nepatinka – netrolink, o paprasčiausiai stenkis jį pakeisti[arba nušliaužk į tamsų kamputį ir tyliai numirk. – Artojas].

Komentarai

46 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2010/12/02 Atsakyti
  2. Patarėjas 2010/12/02 Atsakyti
  3. ZZ1 2010/12/02 Atsakyti
  4. Toxis 2010/12/02 Atsakyti
  5. Agnyz 2010/12/02 Atsakyti
  6. Xanthus 2010/12/02 Atsakyti
  7. Artojas 2010/12/02 Atsakyti
  8. Toxis 2010/12/02 Atsakyti
  9. Pjovėjas 2010/12/02 Atsakyti
  10. Artojas 2010/12/03 Atsakyti
  11. Simauskas 2010/12/03 Atsakyti
  12. Patarėjas 2010/12/03 Atsakyti
  13. Pjovėjas 2010/12/03 Atsakyti
  14. Simauskas 2010/12/03 Atsakyti
  15. Originalas 2010/12/03 Atsakyti
  16. MekDrop 2010/12/03 Atsakyti
  17. Patarejas 2010/12/03 Atsakyti
  18. Artojas 2010/12/03 Atsakyti
  19. Originalas 2010/12/03 Atsakyti
  20. Artojas 2010/12/03 Atsakyti
  21. Originalas 2010/12/04 Atsakyti
  22. ZZ1 2010/12/04 Atsakyti
  23. Artojas 2010/12/04 Atsakyti
  24. Originalas 2010/12/04 Atsakyti
  25. Foxiz 2010/12/04 Atsakyti
  26. Artojas 2010/12/04 Atsakyti
  27. profesiorius 2010/12/05 Atsakyti
  28. Xanthus 2010/12/06 Atsakyti
  29. Simauskas 2010/12/06 Atsakyti
  30. keturiolika papuasų 2010/12/12 Atsakyti
  31. Originalas 2010/12/13 Atsakyti
  32. Artojas 2010/12/13 Atsakyti
  33. Xanthus 2010/12/13 Atsakyti
  34. ZZ1 2010/12/13 Atsakyti
  35. Xanthus 2010/12/13 Atsakyti
  36. ZZ1 2010/12/13 Atsakyti
  37. Xanthus 2010/12/13 Atsakyti
  38. ZZ1 2010/12/13 Atsakyti
  39. Artojas 2010/12/14 Atsakyti
  40. ZZ1 2010/12/14 Atsakyti
  41. Artojas 2010/12/14 Atsakyti
  42. ZZ1 2010/12/14 Atsakyti
  43. Artojas 2010/12/14 Atsakyti
  44. Remis 2010/12/25 Atsakyti
  45. Xanthus 2010/12/26 Atsakyti
  46. wowa 2011/01/03 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *