GRID 2 | Iki Mergalaukio ir atgal

Kvantinė fizika braunasi į žaidimus... Kaip ji pasireiškia GRID? Kyštelėkit pora ratų į šalikelę, sužinosit.

Bet grįžkim į trasą… Kaip minėjau drift mechanika žaidime keista. Keistumas slypi tame, kad jos išnaudojamas trasoje tolygus visiems arkadiniams driftinimo žaidimams. Čiuožti į posūkius reikia daug, dažnai ir ilgai, bet… Pats valdymo modelis vis tik yra artimesnis simuliacijai, čiuožimas nėra minkštas ar lengvai prognozuojamas. Todėl kažkuria prasme tiek arkadų, tiek simuliatorių mėgėjai turės su šiuo reiškiniu problemų tol, kol nesugebės visais 100% pasikliauti varomų ratų galia. Tai dar vienas oksimoronas, nes iš esmės „Grid 2“ lenktynių mechanika ir stabdymas yra du neatsiejami dalykai, tačiau tyčinį, ar netyčinį automobilio slydimą gali išgelbėti tik aklas ir agresyvus akceleracijos mygtuko puolimas.

Tačiau apsipratus, žaisti smagu. Ypač dėl to, kad bendro garso ir konkrečiai variklių darbo sferose darbas atliktas be priekaištų. Kai slysdamas posūkiu pavojingai suartėji su žiūrovus skiriančia juosta ir girti jų pokalbių, ar komentarų nuotrupas, tada agresyviai pergazuoji ir dubeniu pajunti po kapotu bundančius arklius… O taip. Garsas buvo vienas tų elementų, kuris neleido man tiesiog mesti žaidimo, nė nėpaisant to, kad išsamią ir kritišką jo apžvalgą finale rašysiu ne aš.

Oh noes...

Kita vertus, galbūt šioks toks mano nesutarimas su drift ir apskritai RWD bolidų valdymo mechanika kilo iš to, kad žaidimui naudojau pultelį. Aš nuolat keikiau pasukamumą ir mintyse įsivaizdavau, kad žaidimui naudojant solidų vairą, pojūčiai būtų dramatiškai geresni.

Vertinant žaidimo grafiką, kaip ir minėjau — tiek aplinkomis, tiek pačių automobilių modeliais „GRID 2“ gali būti gretinamas su NFS žaidimais. Pats trasų planavimas gan patrauklus, žaidime atsispindi „Codemasters“ sukauptas know–how, tad būsit palepinti ir ralio, ir žiedinių lenktynių tipo trasomis. Lokacijų gal nėra ypač daug, tačiau viena nuo kitos jos skiriasi dramatiškai. Galiniuose mieste įrengtų trasų fonuose verda gyvenimas, savais reikalais zuja pavieniai automobiliai, tuo tarpu užmiestyje tradiciškai žaidžiama gražiais peizažais ir akinančiais saulės spinduliais, tad vietų kai norisi spirti per stabdį ir išsitraukti „Instagram“ tikrai pasitaiko.

Vertinant režimus, inovacijų gal kiek mažiau, bet aš išskirčiau pora jų. „LiveRoutes“ — lenktynių serija toje pačioje miesto trasoje, tačiau kiekvieno važiavimo metu pakeičiamas tai vienas, tai kitas posūkis. Labai pasalūniškas režimas ir gera, tolimesnio vystymo verta idėja. Taip pat į akį krito vienas iš „Challenge“ serijos režimų — „Overtake“. Tai varžybos trasoje, kurioje be žaidėjo ir oponento dar važiuoja dešimtys kitų automobilių. Jie rieda lėtai, įjungę avarinį signalą ir beveik visada idealia trajektorija. Šių varžybų esmė aplenkti kuo daugiau automobilių, per kuo trumpesnį laiką. Kiekvienas lenkimas pelno taškų ir augina „combo“ skaitiklį, o kiekvienas nekaltas susidūrimas jį anuliuoja. Vienu metu šis režimas yra ir taktinis iššūkis (greitis vs. atsargumas) ir savotiška parodija. Parodija žaidimų, kuriuose visi oponentai važiuoja idealia trajektorija, nė nepaisydami realios situacijos trasoje. Dieve, kaip jie užknisa.

1 vs 1 dvikovose DI važiuoja atsargiai ir neagresyviai, nors taisyklių rinkinys ragina elgtis priešingai.

Kalbant apie kovinį žaidimo DI, jis nėra toks prastas, tačiau ypatingu išradingumu nepasižymi. Iš esmės „Grid 2“ toleruoja susidūrimus ir pasistumdymus, tačiau vienintelis juos naudojantis asmuo — žaidėjas. Net ir režimuose, kuriuose apsidaužymai yra skatinami taisyklių rinkinio. Antra vertus DI atsargumą galima suprasti… Kol man neleido persėsti į FWD ar 4WD automobilius, nebuvo finišo, kurio metu aš vairuočiau pilnos komplektacijos automobilį. Baigdavau tai be padangos, tai be radiatoriaus, tai išvis atbulas…

O kas belieka daryt, kai finišas ranka pasiekiamas, o dėl užstrigusių dalių automobilis nebesuka dešinėn. Sukiesi kaip išmanai. Šiaip šioje vietoje dar kartą galiu grįžti prie įgarsinimo… Kaip ir dauguma žaidimų „Grid 2“ neišvengia pasikartojančių lenktynių asistento frazių, ar nesąmoningų pagyrų dėl pelnytos 8 vietos, bet… Visumoje asistento darbą vertinu labai gerai. Kartojant jau įveiktas trasas, jis perspėja apie pavojingus ruožus, kuriuose mes istoriškai prarandame sekundes. Tas pats liečia ir sėkmingus ruožus, kuriuose jis gali  paskatinti važiuoti agresyviau ir atsikovoti vieną kitą poziciją. Galiausiai jis visuomet primins važiavimo taisykles ir realiu laiku praneš apie automobilio gedimus, o kartais net ir apie galimą jų įtaką važiavimui. Žodžiu neblogai.

Pats tas vasarėlei. Bent jau tikrai smagiau, nei reali kelionė į Mergalaukį.

Išsamią ir galbūt kritiškesnę Patarėjo GRID 2 apžvalgą skaitykite šeštąjame GameOn numeryje.

Komentarai

9 komentarai/-as/-ų
  1. Dovydas 2013/05/30 Atsakyti
  2. wroot 2013/05/30 Atsakyti
    • Artojas 2013/05/30 Atsakyti
  3. Originalas 2013/05/30 Atsakyti
    • Trečias Varnas 2013/06/01 Atsakyti
      • Artojas 2013/06/03 Atsakyti
  4. Evio 2013/05/31 Atsakyti
  5. Zmej 2013/06/03 Atsakyti
  6. Coregas 2013/06/05 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *