The Great Whale Road – liesis tiek kraujas, tiek midus

Vikingai dabar yra ant bangos, ir tai nėra blogai. Zombiai jau atsibodo visiems, bet tai dėl to, kad sudėtinga sugalvoti ką nors originalaus. Pavyzdžiui, labai sunku padaryti realistišką žaidimą su zombiais, nes jie savaime nėra realistiški (kol kas). Vikingai, tuo tarpu, egzistavo kaip kelios istorinės tautos ir mes tik dabar bandome perlipti Vagnerio operų palikimą raguotų šalmų pavidalu. Tad kai Great Whale Road pasiūlo realistiško vikingų gyvenimo įkvėptą žaidimą tu negali nesidžiaugti.

20170311191153_1

Pačioje žaidimo pradžioje gali pasirinkti tautą už kurią žaisi. Kol kas tėra tik danai, bet vėliau galėsime turbūt būti ir saksais ar dar kuo nors. Tada gausime išklausyti istoriją apie tai, kaip tavo klano lyderis su geriausiais kariais išėjo į karo žygį prieš saksus ir buvo visi išskersti. Tavo, kaip dainiaus Floki ar rimtos karės Broki (pergyvenusios kelis vyrus ir fermos reidus), naujausio klano lyderio užduotis – apsaugoti kaimą ir atkeršyti pašlemėkams. Žaidimas visgi apie vikingus, tad liesis tiek kraujas, tiek midus.

Pats žaismas švelniai primena King of Dragon Pass. Vasaros ar tiesiog kampanijų sezono pabaigoje, kai didysis banginių kelias (tai yra kenning, tokia vaizdinga metafora, šiuo atveju apibūdinanti jūrą) subjūra ir yra netinkamas laivybai, reikia paskirstyti giminės darbus. Dalis gali užsiimti medžiokle ir gyvulininkyste, darbais, kurie maisto duoda visus metus. Kiti bus žemdirbiais, kurių darbas vyksta vasarą. Dar keletas gali rūpintis tradicijų palaikymu ir dievų patenkinimu, prekybai skirtų daiktų gamyba, diplomatine tarnyba (dainių siuntinėjimu, kad šie kituose miestuose trauktų odes apie tavo darbus), gynyba… Žmonių rezervas ne begalinis, tad reikia juos išdalinti taip, kad klanas bent jau nebadautų.

20170311195641_1

Nors kas žino, kas gali atsitikti žiemojant! Kaip ir King of Dragon Pass, nekoviniai periodai (vadinasi, nuo rudens iki pavasario) pilni įvairiausių įvykių ir sprendimų, kuriuos turės priimti klano vadas. Tai karvės dvesia nuo maro, tai šienas sudega su tvartu, tai senas ūkininkas randamas pasimiręs stačias lovoje (blogas ženklas). Kiekvienu atveju tavo kariai – vardiniai ir klases turintys vietinio lygio herojai, galintys lydėti tave į vasarinius žygius – turi savo pasiūlymų kaip susitvarkyti su viena ar kita bėda. Teisingų atsakymų gali būti ne vienas, o ir pasirinkimai tau padeda užsitarnauti karių lojalumą bei pasitikėjimą.

Atėjus vasarai tu ir keli tavo bendražygiai (nebent esi toks aptekęs turtais ir gentainiais, kad leidai sau padidint laivą, kad daugiau bendražygių pasiimtum) plauks prekiauti ir vykdyti užduočių. Reikia kaimynams parodyti, kad tavo kaimas nėra beginklis, o ir už paskerstus karius ir valdovą reikia atlygininti. Tad teks planuoti kiek susikrauti maisto atsargų, kiek prekių ar įrankių laivui taisyti. Kas čia tave žino, gal pasikrausi tik tiek maisto, kad užtektų iki artimiausio kaimo, kuriame sustojęs parduosi atplukdytas prekes, o maisto susimedžiosi. Aišku, keliaujant laivu irgi gali ištikti sprendimai ir nuotykiai, galintys neigiamai atsiliepti pakeleivų būklei ar laive turimoms atsargoms. Laimei – ir keista – kad maisto reikia pasikrauti tik į vieną pusę. Atgal parplaukiama matyt nejuokais su vėjeliu!

Tavo vardiniai herojai turi keletą rodiklių, kurie gali kisti kelionės metu, todėl sveika sustojus kaime praleist naktį sausai ir po stogu, ar tiesiog gert nuo sutemų iki aušros, o gal net aplankyti žiniuonę. Nuo karių būklės priklauso ir jų galimybės mūšiuose, kurie žaidime apie vikingus yra neišvengiami. Laimei, jų sistema kiek pasikeitė nuo tada, kai GWL žaidžiau pirmąjį kartą. Dabar kariai nesivaržo su galių kortomis dėl to, kuris ankščiau pasirodys kovoje. Kiekvienas iš tavo husrcarls turi savo vietą inciatyvos eilėje. Atrodod kiek baugiai, kai žaidimą priešas pradeda su pilna grupe, o tu tik su pakankamai gležnu Floki, bet per du ar tris ėjimus priešas pribėgti nespės, o per tą laiką jau ir kiti tavo draugai į kovą prisistatys. O seniau buvo, kad krenta tos galių kortos, bet vargšui penkių priešų užspeistam Floki iš to jokios naudos.

20170311194841_1

Mūšio lauke judama ėjimais: iš pradžių viena pusė, tada kita. Kiekvienas karys gali pajudėti ir atlikti ataką ar veiksmą, tad sistema yra tikrai tradicinė (o turint pakankmai Focus, gaunamo nukavus priešus, šalia visko kito karys gali panaudoti ir atitinkamą galią). Jei priešo nėra arti, galima rinktis tokį kaip ir overwatch, tik artimos kovos ginklais. O galima ir nieko nedaryti – tai leidžia sustiprinti gynybą. Tuo tarpu kovoje ginklai nusprendžia smūgių skaičių, žalą ir panašius dalykus. Tad mechaniškai viskas paprasta ir suprantama. Kariai nėra labai patvarūs, sunku būt visiškai nepažeistam kovos metu, tačiau už tai bent jau nebaudžia kaip Banner Saga, kur prarasti sveikatos taškai reiškia ir silpnesnes atakas. Kita vertus, jei karys nekrenta mūšio lauke, tai ir jam pasibaigus jis nepatiria jokių nemalonių efektų. Kitaip tariant, sistema yra ir kraugeriška, ir atlaidi, bet svarbiausia, kad mūšiai vyksta tikrai greitai.

Apskritai GWR palieka labai gerą įspūdį. Rūpinimasis bendruomene ir mažos tekstinės užduotys primena kiek lengvesnę ir prieinamesnę – bet tuo pačiu ne tokią gilią – King of Dragon Pass versiją. Tam gelbėja ir geras žaidimo rašymas – iš dalies jauties, kartais, lyg mokslo populiarinimo priemonę žaistum, tik gerąja prasme. Vikingų gyvenimas, buitis ir papročiai mums vis tiek yra daugiau mažiau mistika, ypač kai Lietuvos istorijoje (ar bent jau pamokoje) žuvėdams neteikiama didelė prasmė. Tad visgi egzotiška ir nauja, o ne tiesiog dar vienas prastas viduramžių ir krikščionybės perteikimas fentazi žaidime.

20170311192351_1

GWL padeda ir tai, kad jis yra ne tik gerai parašytas, bet gražiai nupieštas (Floki portretą išskyrus). Miesteliai atrodo įdomiai, net jeigu jie ir statiški. Karių stendeliai – nes jie atrodo ir juda kaip popierinės ar plastmasinės iškarpos, pritvirtintos prie plokščios bazės – irgi pakankamai detalūs, net jei ir jų išvaizda nesikeičia priklausomai nuo inventoriaus.

Great Whale Road yra puikus žaidimas, kuriame susilieja grakštūs žaismo sprendimai, autentiškumo pojūtis, puikūs iliustravimo įgūdžiai ir lengvai suvokiamas kovos režimas. Kita vertus, greitu metu pasirodys tiesoginis šio žaidimo konkurentas, Expeditions: Vikings.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *