Gamescom 2015: kokiais žaidimais didžiuojasi Unity

Kaip jau tapo įprasta, šiais metais Gamescom parodoje dominavo didieji žaidimų leidėjai, susikonstravę milžiniškus stendus su daugybe kompiuterių, su scenose rėkiančiais laimikio svaidytojais ir trankia muzika. Šie leidėjai visada demonstruoja naujausius bei populiariausius savo žaidimus, apsiklijuoja didžiausiais plakatais ir nuolat rodo brangiausius vaizdo klipus. Tačiau šįkart pasižiūrėkime iš kitos pusės: o kaipgi save pristato ne žaidėjams gerai žinomi vardai, bet kompanija Unity Technologies – populiariausio pasaulyje žaidimų kūrimo įrankio Unity autoriai?

Galbūt dėl to, kad šis vardas aktualesnis ne žaidėjams, o jų kūrėjams, Unity stendo nebuvo pramoginėje zonoje – jį galėjo rasti tik spaudos atstovai bei parodos lankytojai, bent jau teoriškai turintys su žaidimais susijusių verslo reikalų. Taigi natūralu, kad čia nebuvo pompastikos, vyravo nors ir žaisminga, bet gana rami atmosfera. Taip pat galima atkreipti dėmesį į tai, kad Unity savo erdvėje nereklamavo didelių vardų. Matyt, dėl to, kad žaidimų verslo atstovai ir taip žino, kad daugybė šios rinkos gigantų (Blizzard, Rovio, Ubisoft ir kt.) savo portfelyje jau turi su Unity kurtų žaidimų. O gal dėl to, kad didieji leidėjai patys turėjo stendus. Arba Unity tiesiog mėgsta į viešumą ištraukti mažiau žinomus kūrėjus, kurie galbūt patys tam neturėtų lėšų. Šiaip ar taip Unity stendas buvo dedikuotas nedideliems, tačiau įdomiems ir perspektyviems kūrėjams.

Iš viso Gamescom metu savo nedidelėje erdvėje Unity priglaudė net 10 žaidimų, iš kurių čia peržvelgsime 5 – panagrinėsime, kokie tai žaidimai, ir tikėsimės, kad tiems, kurie mėgstate smagius, bet ne itin didelius žaidimus, kas nors tikrai kris į akį.

Anarcute

Pradėkime nuo linksmo prancūzų kuriamo žaidimo, kurio pagrindinė užduotis – kelti maištą mieste. Štai kaip žaidimo tematiką apibūdina patys kūrėjai: atėjo tamsieji amžiai, piktų korporacijų sąjunga užėmė didžiuosius pasaulio miestus. Jie užvaldė spaudą, išplovė smegenis policijai ir dabar begėdiškai iš savo dangoraižių diktuoja, kaip piliečiams gyventi.

Žaidimas „Anarcute“

Žaidimas „Anarcute“

Žaidėjas iš pradžių valdo vieną veikėją – stilizuotą didžiaakį miestietį-gyvūnėlį – ir po truputį siekia suburti vis didesnę protestuotojų minią. Visus mieste besimėtančius daiktus galima paimti ir mėtyti, taip keliant paniką. Kuo didesnė panika kyla, tuo daugiau miestiečių susidomi protestu, ir žaidėjas automatiškai ima valdyti minią. Jeigu puola policininkai, juos irgi reikia atakuoti ir apmėtyti daiktais. Visus aplinkoje esančius pastatus galima nugriauti, ir kiekvienas lygis turi vis kitokį galutinį tikslą.

Vizualiai žaidimas gražus, jame parinkti ir stilizuotai pateikti didieji pasaulio miestai, o apšvietimas bei spalvų gama kiekviename lygyje keičiasi dinamiškai, kai žaidėjas progresuoja. Anarcute turės 40-50 lygių ir leis apie 5 valandas mėgautis šiuo žaidimu, o kūrėjai šiam rudeniui žada Xbox One bei personalinių kompiuterių leidimus.

Įdomu tai, kad šis žaidimas atrodo kokybiškas ir įdomus, o jo autoriai – komanda Anarteam – yra penki studentai, prie žaidimo dirbantys laisvalaikiu. 2014 metais su pradine žaidimo versija jie pateko į Microsoft organizuojamo pasaulinio konkurso „Imagine Cup“ finalą, o vėliau spėjo pelnyti dar porą apdovanojimų.

Esper

Esper – tai virtualiosios realybės žaidimas, kuriame žaidėjas turi telekinetinių galių. Istorija tokia, kad 1975 metais ėmė rastis žmonių, galinčių judinti daiktus mintimis, tad valdžia, bijodama šių žmonių galių, ima jas testuoti. Be abejo, žaidėjas, kaip pagrindinis personažas, patenka į tokį patikrinimą ir siekia parodyti, jog geba savo galias suvaldyti, todėl nėra pavojingas.

Žaidimas „Esper“

Žaidimas „Esper“

Pats žaidimas paremtas mįslėmis, kurias reikia spręsti, kilnojant daiktus. Tiesa, kaip ir įprasta virtualiosios realybės žaidimuose, perspektyva yra pirmojo asmens. Na, o žaidėjas daiktus valdo į juos žiūrėdamas ir liesdamas savo smilkinį (o tiksliau, šiek tiek priešais, – tai yra, priliesdamas pačių virtualiosios realybės akinių vietą, kuri reaguoja į prisilietimą). Toks sprendimas yra įdomus, nes jaučiasi natūraliai – juk būtent taip dažniausiai ir vaizduojama telekinezė. Tiesa, „smilkinį“ galima ne tik priliesti, tačiau ir per jį braukti, taip daiktus priartinant ar atitraukiant toliau nuo veido.

Kūrėjų kompanija Coatsink žaidimą demonstravo su Gear VR prietaisu, tačiau minėjo, jog kitąmet jį išleisti planuoja patys Oculus platformos savininkai, todėl žaidimas veiks ir su Oculus Rift. Planuojama, kad žaidime bus 6 dalys po 40-50 mįslių, o virtualiojoje realybėje su šiuo žaidimu galima bus praleisti tarp pusantros ir trijų valandų.

The Swindle

Tarp daugybės 3D žaidimų visada džiugu pamatyti tikrą pieštą 2D grafiką. Tokios stilistikos pavyzdys – žaidimas The Swindle. Tai „steampunk“ atmosfera dvelkiantis veiksmo platformeris, kuriame reikia veržtis į pastatus, laužti jų sistemas ir vogti pinigus. Be abejo, reikia ir pabėgti, kol nepasirodė policija.

Žaidimas „The Swindle“

Žaidimas „The Swindle“

Progresuojant žaidime galima tobulinti savo personažą, pridedant jam naujus įgūdžius ar įrankius, tuo tarpu žaidimo lygiai yra atsitiktinai generuojami, vadinasi, kiekvieną kartą jie bus vis kitokie.

Žaidimas jau yra išleistas Steam parduotuvėje, o ateityje planuojami PS3, PS4, PS Vita, Xbox One bei Wii-U leidimai.

Among the Sleep

Among the Sleep – tai nebenaujas ir turbūt daug kam matytas žaidimas, kurio pagrindinis personažas yra mažas vaikas, patekęs į siaubo nuotykį savo namuose. Tačiau kodėl gi nenaujas žaidimas buvo demonstruojamas šių metų Unity stende? Ogi todėl, kad kūrėjai Krillbite planuoja jį sukurti ir virtualiosios realybės akiniams. Būtent šios versijos užuomazgos ir buvo demonstruojamos šių metų Gamescom parodoje.

Žaidimas „Among the Sleep“

Žaidimas „Among the Sleep“

Demonstruota versija, deja, buvo dar labai ankstyvoje stadijoje, bet jau dabar galima drąsiai teigti, jog potyris bus įdomus. Ne kasdien gauname progą įsikūnyti į mažą vaiką, o virtualiosios realybės perspektyva šiam tikslui suveikia tikrai įtikinamai. Tiesa, žaidimo autoriams dar reikės gerai pagalvoti, kaip išspręsti tam tikrus niuansus (pavyzdžiui, ne itin malonų jausmą, kai jus virtualiai rankose neša mama – mūsų smegenys savaime pyksta, nes akys sako, jog jus neša, o kiti jausmai teigia priešingai), bet potencialo toks žaidimas tikrai turi.

Coffin Dodgers

Planuojate vakarėlį ir norite surengti mini turnyrą su draugais? Tuomet šis žaidimas jums puikiai tiks. Coffin Dodgers yra smagus lenktynių žaidimas, kuriame jūs pasirenkate vieną iš senukų, nusprendusių, ko gero, paskutines savo gyvenimo dienas praleisti linksmai lenktyniaujant! Kaip ir kituose tokio žanro žaidimuose, patenkame vis į kitas trasas, o savo lenktynių vežimėlį galima po truputį tobulinti, prisidėti raketų ir kitokių įtaisų, kurie jums padės, o kitiems žaidėjams trukdys.

Žaidimas „Coffin Dodgers“

Žaidimas „Coffin Dodgers“

Žaidimas vizualiai gerai išpildytas, ir tai, ką matome, dera su žaidimo mechanika bei nuotaika. Įsigyti žaidimą šiuo metu galima tik Steam parduotuvėje, nors jis labai tiktų ir žaidimų kompiuteriams. Tiesa, nors žaidimas jau nebėra išankstinio pasiekimo (angl. „early access“) stadijoje, atrodė, kad į jį dar galima būtų įdėti darbo, prieš paskelbiant visiškai išbaigtu. Labiausiai užkliuvo fizika ir kartu valdymas: kartais buvo sunku išvengti kliūčių, nes susidurti galima su įvairiausiais pastatų iškilumais, o atsitrenkus į juos tiesiog atšokama atgal. Greitame ir temiškai nerimtame lenktynių žaidime tokie stabtelėjimai gali erzinti ir tiesiog neleisti visapusiškai mėgautis.

Vis dėlto, jeigu mėgstate tokio žanro žaidimus ir ieškote dar vieno panašaus, Coffin Dodgers turėtų jums patikti.

Baigiamasis žodis

Apžvelgti žaidimai labai skirtingi – skirtingo žanro, skirtingų mechanikų ir įvairių vizualių stilių. Tai mums leidžia tikėti, jog kiekvienas žaidėjas, kuris mėgsta begalės laiko nereikalaujančius žaidimus, atras sau patrauklų variantą.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *