GameJam 2009: lietuviški "viščiukai"

Apie įvykusį GameJam 2009 išsamiai rasite games.lt rašinėlyje, o aš tik pasidalinsiu savo mintimis apie rezultatus – t.y. žaidimus. Lietuviškas indėlis į pasaulinį GameJam puodą – 10 skirtingo išbaigtumo žaidimų. Dauguma jų neoriginalūs – tik variacijos jau sukurtų modelių tema. Prisipažinsiu, tikėjausi daugiau iš to „trečdalio dalyvių — tiesiog profesionalių programuotojų arba dailininkų dirbančių reklamos srityje“. To profesionalumo ir pritrūko.

Nenagrinėsiu kiekvieno žaidimo atskirai, tačiau ko trūksta visiems be išimties žaidimams (na konkrečiai tiems, kuriuos pavyko paleisti), tai modernumo. Ne konkrečiai idėjose, tačiau požiūryje į žaidėją. Suprantu, kad laikas buvo ribotas ir tikriausiai nemaža dalis jo buvo praleista idėjos vystime ir teisingo kelio ieškojime, tačiau tik keli žaidimai yra „žaistini“ – ta prasme, kad prie jų galima praleisti daugiau nei 20 sekundžių. Bet tai ne vien Lietuvos GameJam dalyvių problema – panašiai yra ir kitų šalių siuntiniuose, kurie patvirtina faktą, kad GameJam – mėgėjų arena.

Geriausią įspūdį paliko „Iron Wolf“, „Missing Peace“ bei „Alpha Freedom Fighter“. Gaila, kad nepavyko pasileisti „The Story“. Tačiau net jei tas paliktas įspūdis „geriausias“, tačiau nenutylėsiu, kad „Iron Wolf“ tai iš esmės izometrinis Pac-Man, „Missing Peace“ tai klasikinis patrankų žaidimas, o „Alpha Freedom Fighter“- variacijos Tetris tema. „Iron Wolf“ bei „Missing Peace“ yra bene labiausiai išbaigti lietuviško GameJam žaidimai, su pakankamai patrauklia vizualika.

Didžiausio įvertinimo susilaukęs „Trouble at the Mexican Border“ – ganėtinai linksmas, tačiau nesubalansuoto žaidimo proceso (duodamas per ilgas laikas, nėra baudų už teisėsaugai pakliuvusius pabėgelius) ir blankios vizualikos bei tragiškos animacijos kompleksas.

gj2
„Alpha Freedom Fighter“ pirmas penkias minutes aiškinsitės ką reikia daryti. Žaidimas visiškai nepateikia informacijos apie tai kas vyksta. Visgi galiausiai paaiškės, kad tetrio figūros čia tikriausiai yra sprogmenys, kuriais reikia sunaikinti plėšiko-okupanto mechanizuotą karinę techniką.

Kaip minėjau, lietuviai neišsiskiria iš bendro pasaulinio konteksto. Man labiau norėtusi techniškai paprastesnių žaidimų, tačiau patrauklesniu savo grafika ir stiliumi, bei turinčiu patrauklią vartotojo sąsają ir žaidimo instrukcijas. Žaidimų indrustrija jau seniai nutolo nuo retro modelio, kai žaidimo instrukcijos pateikiamos atskiru meniu punktu juodai-baltame tekstiniame pavidale. GameJam dalyviai galėjo laikytis tendencijos – „mokyk procese“ – kai žaidimo metu pateikiami paaiškinimai, motyvacinės žinutės ir siužetinės detalės. Abejoju ar tai yra sudėtinga. Akis badė ir „purvina“ žaidimų grafika. Niūrios, pilkai-rudų tonų spalvos, mažai kontrasto ir vizualinės dinamikos, kas yra privaloma žaidimams. Gal koją pakišo „kamufliažinė“/pesimistinė GameJam tematika:

Renginio tema: „As long as we have each other, we will never run out of problems“ („Kol mes turime vieni kitus, mūsų problemoms nebus galo“). Tema buvo vienoda visoms GameJam dalyvaujančioms šalims, tačiau buvo dalinami ir papildomi žodžiai kuriuos buvo galima panaudoti savo idėjoms. Vilnius gavo šiuos: „affectionate“, „patriotic“, „missing“.

Lietuva turi didelį potencialą žaidimo programavimo srityje, tačiau darant išvadas iš GameJam rezultatų, į akis krenta blankus grafinis ir stilistinis išpildymas, bei itin silpni žaidimų dizaino sprendimai. O idėjos… Na, kaip sakoma visos dainos sudainuotos, ne visi pinigai paimti. Tiesa, World of Goo kūrėjas paneigė šią teoriją, tačiau tai veikiau išimtis.

P.S. Iš užsienio dalyvių pasiūlytų žaidimų, įdomus savo koncepcija pasirodė „Pulse“

P.S. (papildymas) labai neblogas šio GameJam įvadinis video, su vienu iš World of Goo kūrėjų, Kyle Gabler pagrindiniame vaidmenyje:). Žiūrėkite nuo 1:40.

ŽPat.

Komentarai

53 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2009/02/09 Atsakyti
  2. Domino 2009/02/09 Atsakyti
  3. Trinka 2009/02/09 Atsakyti
  4. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  5. ZZ1 2009/02/09 Atsakyti
  6. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  7. Artojas 2009/02/09 Atsakyti
  8. ZZ1 2009/02/09 Atsakyti
  9. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  10. ŽL 2009/02/09 Atsakyti
  11. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  12. ZZ1 2009/02/09 Atsakyti
  13. Domino 2009/02/09 Atsakyti
  14. Piktas Progameris 2009/02/10 Atsakyti
  15. ReJ 2009/02/09 Atsakyti
  16. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  17. ZZ1 2009/02/09 Atsakyti
  18. ReJ 2009/02/09 Atsakyti
  19. Domino 2009/02/09 Atsakyti
  20. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  21. Zpat 2009/02/10 Atsakyti
  22. Aras Pranckevičius 2009/02/10 Atsakyti
  23. Zpat 2009/02/10 Atsakyti
  24. Piktas Artistas 2009/02/10 Atsakyti
  25. Litho 2009/02/10 Atsakyti
  26. ReJ 2009/02/10 Atsakyti
  27. Progameris 2009/02/10 Atsakyti
  28. Aras Pranckevičius 2009/02/10 Atsakyti
  29. NightVisio 2009/02/10 Atsakyti
  30. Zpat 2009/02/10 Atsakyti
  31. ReJ 2009/02/12 Atsakyti
  32. ZZ1 2009/02/11 Atsakyti
  33. Qarpon 2009/02/11 Atsakyti
  34. Artojas 2009/02/11 Atsakyti
  35. Martynas Ligeika 2009/02/11 Atsakyti
  36. Qarpon 2009/02/11 Atsakyti
  37. Artojas 2009/02/11 Atsakyti
  38. nerius 2009/02/10 Atsakyti
  39. ZZ1 2009/02/10 Atsakyti
  40. Ignas 2009/02/10 Atsakyti
  41. Artojas 2009/02/10 Atsakyti
  42. ZZ1 2009/02/12 Atsakyti
  43. ZZ1 2009/02/09 Atsakyti
  44. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  45. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  46. Artojas 2009/02/09 Atsakyti
  47. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  48. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  49. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  50. Zpat 2009/02/09 Atsakyti
  51. Zpat 2009/02/10 Atsakyti
  52. Zpat 2009/02/10 Atsakyti
  53. Zpat 2009/02/10 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *