Faktai ir prasimanymai apie Project Natal

Nei eroje prieš „Dievo režimą“, nei dabar, plačiau nepapasakojome apie „Project Natal“, kurį Microsoft pristatė E3 parodoje. Artojas lakoniškai apie tai užsiminė E3 apžvalgoje, sukeldamas gana įdomias diskusijas komentaruose. Šiame įrašu pabandysiu sukoncentruoti informaciją apie sensorinį Microsoft kontrolerį – tiek kiek jos yra atskleista.

Pradėkime nuo pavadinimo. „Natal“ – tai savotiška angliško žodžio „native“ atmaina ir lietuvių kalboje reiškia „nuo gimimo“, „įgimtas“ – terminas tiesiogiai sietinas su gimimu. Portugalijoje žodis „natal“ apibūdina Kalėdinį laikotarpį, kuris yra redakcijai žinomo asmens Jėzaus Kristaus gimimo šventė. Taip pat „Natal“ yra miestas Brazilijoje, iš kurios yra kilęs Microsoft direktorius Alex’as Kipman’as, palaiminęs ir prižiūrintis „Project Natal“ vystymą (tai bėje ir yra pagrindinė priežastis, kodėl projektas gavo tokį pavadinimą).

„Project Natal“ prasidėjo Izraelyje ir tada dar vadinosi ZCam. „3DV Systems“ kompanija 2000-aisiais išleido ZCam, kurio esminė savybė buvo vaizdo fiksavimas į trimatę erdvę. Naujoji ZCam versija darė visą tai, ką daro naujasis Microsoft įrenginys – t.y. atlieka vartotojo sąsajos funkciją, kai vartotojui nereikia jokio įrenginio, o informacija ekrane valdoma rankų judesiais erdvėje, tačiau tai daro dvejuose matavimuose – kaip Playstation 2 kamera EyeToy.

2009-aisiais Microsoft paskelbė, kad perpirko technologiją iš „3DV Systems“.

nathal

Įrenginį sudaro trys sensoriai: vaizdui RGB kamera bei vaizdo gylio sensorius, garsui – kompleksinis mikrofonas.

Vaizdo gylio jutiklis turi infra-raudonųjų spindulių jutiklį, kuris užtikrina įrenginio veikimą esant prastam apšvietimui. CMOS vaizdo jutiklis leidžia įrenginiui fiksuoti vaizdą erdvėje. „Project Nathal“ procesorius ir programinė įranga atpažįsta žmogų pagal jo skeletą ir fiksuoja virš keturiasdešimt taškų. Maža to, sistema žino žmogaus kūno galimybes. Šios savybės dėka, kamera atskiria objektus nepriklausančius žmogaus kūnui – pvz. lakstantį šunį, aplinkos daiktus. Taip pat sistema suvokia žmogaus padėtį erdvėje, jei į kameros stebėjimo lauką patenka tik kūno fragmentas.

Natal mikrofonas sugeba atskirti žmogaus balsą iš aplinkos ambiento ir tuo pačiu jį identifikuoti. Sistema netgi pajėgi atskirti kintantį žmogaus balsą – mutuojant paauglio balsui, ar balso kitimą įtakotą senėjimo.

Šiuo metu „Project Natal“ prototipas vienu metu gali identifikuoti iki keturių skirtingų žmonių.

Priešingai nei skelbiama atviro turinio informacijos šaltiniuose, „Natal“ dar nepajėgi identifikuoti žmogaus rankos pirštus kiekvieną atskirai.

Projekto užbaigimo ir produkto pasirodymo rinkoje data nėra paskelbta, tačiau iki galutinio produkto sukūrimo reikės laukti mažiausiai du metus, ir kaip prognozavo mūsų komentatoriai, tai gali būti įranga naujos kartos konsolėmis, o ne dabartiniam „XBOX360“. Microsoft šią informaciją paneigė ir patvirtino, kad „Natal“ veiks su visomis „XBOX360“ konsolėmis.

Kuruoti „Project Natal“ Microsoft paskyrė Kudo Tsunodą, kuris į „Microsoft Games Studios“ atėjo iš Electronic Arts Čikagos padalinio ir buvo paskirtas dirbti su nauja „Gears of War“ frančize.

Dabartiniai XBOX360 žaidimai nebus pritaikomi „Project Natal“ įrenginiui. Tie demo pavyzdžiai, kuriuos adaptavo Microsoft iki dabar, yra skirti tik technologijos pritaikymo įvairių žanrų žaidimams testai.

E3 „Milo“ demonstracija, kurią „genijaus profesoriaus“ vaidmenyje pristatė Peter Molyneux buvo kontroliuojama demonstracija. T.y. tai nebuvo žaidimas per se, o tik surežisuotas integruotų programos sugebėjimų demonstravimas. Tikėtina, kad Milo nesugeba nieko daugiau nei tai kas buvo parodyta.

Peter Molyneux pripažino, kad „Milo“ yra jo senas legendomis apipintas projektas „Project Dmitri“. Aš jau seniai nebetikiu šiuo anglu, prancūziška pavarde:)

Vienintelės tikros įrenginio demo – žaidimas „Ricochet“, kurio metu žaidėjas turi atmušinėti į jį lekiančius kamuolius, bei lenktynių žaidimas „Burnout Paradise“. Iš šono viskas labai Wii-like, tiesa perduodamas žmogaus siluetas bauginančiai teisingai atvaizduoja realius žmogaus judesius.

Yra studijos, patvirtinančios, kad tamsios odos žmonės gali turėti problemų su infra-raudonaisiais spinduliais vaizdą fiksuojančiais jutikliais, tačiau kalbant apie „Natal“ tai tik gandas, nes demonstracijų metu ši prielaida nebuvo visiškai patvirtinta. Problemų turėjo tik vienas juodaodis žurnalistas, spėjama dėl netinkamos įrenginio kalibracijos.

PR’ine „Project Natal“ dalį labai gražiai nušviečia oficiali svetainė – http://www.xbox.com/en-US/live/projectnatal/

Apžvalgininkai pažymi, kad priešingai nei Nintendo ar Sony, Microsoft gana atvirai kalba apie šį įrenginį ir nieko neslepia nuo žiniasklaidos, noriai pateikdama informaciją bei pristatydama sistemą demonstracijoms.

Reakcijos laikas Natal: po to, kai žaidėjas atlieka judesį, į ekraną jis patenka su 0.2 sek. pavėlavimu.

Komentarai

6 komentarai/-as/-ų
  1. ZZ1 2009/10/15 Atsakyti
  2. Patarėjas 2009/10/15 Atsakyti
  3. Rokas 2009/10/15 Atsakyti
  4. ZZ1 2009/10/15 Atsakyti
  5. Flasko 2009/10/18 Atsakyti
  6. Paulius 2011/07/06 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *