Europos komisija nori ištrinti „Free“ iš „Free to Play“

Ir tai sveikintina iniciatyva. Rimtai. Aišku su sąlyga, kad priimant šį sprendimą būtų atsižvelgta į visus „už“, „prieš“ ir „paklauskim industrijos ekspertų nuomonės“. Greičiausiai taip nebus, tad mobile sektoriui gali būti suduotas finansinis smūgis. Kas vėlgi nėra labai blogai, bet…

Europos Komisija pradėjo susitikimų su Didžiosios Britanijos, Prancūzijos ir Italijos vartotojų teisių gynimo grupėmis, kad aptartų „Apple“ ir „Google“ elgesį F2P rinkoje. Karščiausias šių diskusijų klausimas — žodžio „Free“ naudojimas reklamuojant žaidimus, kuriuose gali būti taikomi mokesčiai. Greta to pabrėžiama, kad žaidimai neturėtų tiesiogiai skatinti vaikų pirkti žaidimuose siūlomus daiktus, o vartotojai turėtų būti adekvačiai įspėjami apie galimą apmokestinimą. Galiausiai aptariamas ir „in app purchase“ klausimas, t.y. EK komisija yra įsitikinusi, kad bet koks pirkimas turi būti lydimas aiškių perspėjimų, kas iš dalies žaloja IAP struktūrą.

Tokie dalykai visuomet sukelia dviprasmę reakciją. Viena vertus, mano mažamečiai vaikai mano telefonu ar planšete žaidžia daugiau nei 3 metai ir kažką be mano žinios tėra nupirkę vieną kartą, po to aš sugaišau nepilnas 3 minutes, kad tai nepasikartotų ir tai nesikartoja. Mano galva kiekvienas žmogus sugebantis uždirbti ar pasiskolinti išmaniajam, turėtų sugebėti ir apsaugoti jį (ir save) nuo nepageidaujamų pirkinių. Na bet taip būtų idealiame pasaulyje, kuriame ir mobilių programėlių kūrėjai galvotų tik apie aptarnavimo kokybę ir mokėjimo supaprastinimo sprendimus taikantys tik tam, kad žmogui viskas būtų aišku ir patogu. Akivaizdu, kad nereguliuojama mobiliąją rinka naudojasi abi pusės, bet jei EK idėjos virs veiksmais, už viską mokės būtent žaidimų platintojai.

Tai, beje,  nėra kažkokia naujiena. Didžioji Britanija jau anksčiau ėmėsi savarankiškų veiksmų mobiliosios rinkos sureguliavimui. Sąžiningos prekybos biuras dar sausį publikavo kertinių online žaidimų ir programėlių principų sąrašą. Šie principai reikalauja, kad vartotojai būtų tinkamai informuoti apie galimas išlaidas, o taip pat apie tai, kur ir kam bus naudojami jų asmeniniai duomenys. Šis dokumentas taip pat sugriežtino IAP naudojimą, o greta jo biuras parengė ir protingai surašytą atmintinę tėvams. Žaidimų kūrėjai gavo porą mėnesių, kad parengtų savo programėles naujai tvarkai, kuri įsigalios nuo balandžio pirmosios.  Balandžio pirmąją Didžiojoje Britanijoje savo galias įgaus ir naujoji CMA organizacija (Competition & Markets Authority), kuri ir atliks rinkos monitoringą, o publikuotų principų nesileikančius pardavėjus trauks atsakomybėn.

Vis tik britai nelietė žodžio „Free“, kuris nepaisant pasitaikančių piktnaudžiavimų, žaidimų pramonėje vis dar yra naudojamas gan teisingai.

Jei esate žaidimų kūrėjai ir norite susipažinti su britų principais, spauskite čia.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *