Empire Total War: pirmas žvilgsnis

Nepaisant didžiulio noro priglausti galvą prie pagalvės, trumpai papasakosiu apie tai ką pamačiau Empire Total War.

Kol kas galiu tik gailėtis, kad ištryniau Kazokus. Ne. Empire Total War nė kiek nenuvylė, tačiau kol kas taktinė mūšio valdymo pusė nepateisino visų lūkesčių. Antra vertus neilgai tepažaidžiau, visa mano armija tai tuntas valstiečių su arkebuzom. Pasigedau taktinių galimybių, bet visai gali būti, kad valstiečių pulkai tokių ir neturėjo :).

Pirmas dalykas kurį pastebėjau — žaidimas tapo sudėtingesnis. Tai lemia tris momentai:
1. Visiškai pasikeitusi padėtis mūšio lauke. Atrodo viską matai aiškiai, veiksmas lėtas, o DI vistiek sugeba kažkaip aplaužyti kokį sparną ir nunešti bejėgę artileriją. Mūšio lauke atsiradę pastatai ir priedangos tikrai groja nemenką reikšmę. Mūšio po Quebec’u metu, mano kailį tik porą užimtų daržinių ir gelbėjo. Kariai jose salyginai saugūs, šaudo lėčiau, bet pakankamai pavojingai. Priešų migracija regionuose apie kontrolės taškus paprasčiausiai aprimsta, tad pastatų užėmimas puikus būdas suvaržyti oponento manevravimo laisvę. O manevravimo šitam žaidime labai daug. Na bent jau lyginant su ankstesnė dalim. Nepamenu, kad žaisdamas Medieval ar Rome Tota War, mūšio metu neturėčiau laiko pažiovauti. O žaidžiant Empire, to laiko tikrai nedaug. Aišku tik tuo atveju jei pačiam rūpi mūšį išgyvenusių karių kiekis.
2. Jūrų mūšiai. Kol kas nebuvo progos deramai įvertinti jūrinių kampanijų svarbą, tačiau pora susirėmimų jau turėjau. Supratau, kad realiai tai žaidimų su burlaivių mūšiais turbūt neesu išvis žaidęs. Nesupratau, kodėl man siūloma tokia o ne kitokia formacija. Stebėdamas priešą irgi nelabai supratau ką jis rezga. Pirmo didesnio mūšio metu DI šaudė, o aš vis neištaukydavau progos. Patiko. Pagrindus jau perkrimtau. Įdomu ir labai gražu.
3. Daug daugiau galimybių taktiniame žemėlapyje. Visų pirma, regiono valdymas neapsiribos vien sostinės kontrole. Reikės valdyti, statyti ir prižiūrėti naudingų iškasenų ar kitų resursų gavybos vietas. Kol kas dar neteko susidurti su ne koviniais personažais, manau jie įneš papildomos sumaišties. Gražiai sutvarkyta ir sugriežtinta diplomacija. Patogūs karo skelbimo įrankiai. Skelbdamas karą, gali automatiškai išsiuntinėti kvietimus kitoms frakcijoms jungtis. Šiek teik pagudraujant sukelti pasaulinį turėtų būti vieni niekai. Jei nesiseks žaisti, greičiausiai visada rasis opcija pabūti šakalu, prisijungiant prie karų, kur du jau mušasi. Kas gi dar. Ai. Dabar bet kuris mūšyje nustekentas padalinys gali būti automatiškai papildytas šviežiais jaunuoliais. Svarbiausi turėti pinigo. Labai patogi opcija. Pagreitina žaidimo eigą ir verčia elgtis šiek tiek agresyviau. Tie kas labiau mėgaujasi ekonominiu nei kariniu žaidimo aspektu, šią savybę įvertins teigiamai ir dėl to, kad jai esant visai ne skaudu vadovavimą mūšiams patikėti DI. Kad ir ką jis pridirbtų, bus galima kompensuoti auksu. Generolai turi savybe samdyti karius būdami bet kurioje pasaulio žemėlapio vietoje. Nauji daliniai bus formuojami artimiausiame generolui mieste. Suformuoti daliniai automatiškai keliauja generolo link, kol galiausiai prisijungia prie jo armijos.

Žaidime atsirado siužetinis režimas pasakojantis JAV istoriją. Tai duoklė JAV žaidėjams, mat šioje šalyje Total War serija nepasižymi ypatingu populiarumu. Visiems labai rekomenduoju pradti žaidimą būtent nuo šios kampanijos. Jos metu patarėjai perskaito labai naudingų patarimų, pristato naujoves, primena pagrindus. Ši žaidimo dalis padaryta ypač profesionaliai.

Be siužetinių misijų yra ir tradicinis didžiosios kampanijos režimas, kurio esmė pasaulio valdymas. Va žadėtasis screenshot’as.

Kaip supratote Lietuva iš žaidimo neišnyko. Tačiau džiugesį pakeitė liūdesys kai supratau, kad iš lietuvos realiai tik pavadinimas ir likęs. Iš principo žaidimas vyksta už lenkus ir kariai kalba lenkiškai. Abejoju ar žaisiu už šią frakciją. Manau baigęs JAV kampaniją imsiuos Britų arba Rusijos. Greičiausiai Rusijos. Prieš daug metų mačiau įspūdingą filmą apie taip kaip petras pirmas statė laivyną kažkur sibiro stepėse ir paskui jį žeme atgabeno iki pat Piterio, kur davė Švedams striuškiu. Nežinau kiek tame tiesios, bet pakartoti kažką panašaus būtų smagu. Na bus matyt.

Techniškai žaidimas gražus. Jūra tikrai padaryta sąžiningai. Sausumoje, mūšių metu galima pamatyti daug bugų. Ypač karių animacijoje. Baisiausia, kad kol kas žaidimas labai rajus resursams. Fraps išjungiau po kelių minučių žaidimo, nes negalėjau žiūrėti į apgailėtinus skaičius, kurie žaidžiant darėsi vis mažesni. Pasikuitęs minučiukę su nustatymais ir perkrovęs žaidimą daug maž pradėjau mėgautis. Bet jis vistiek kažką negero daro su atmintim. Tas pats buvo ir po Kingdoms starto. Laukiam pataisų…

Komentarai

8 komentarai/-as/-ų
  1. Andrius 2009/02/28 Atsakyti
  2. BATONAS 2009/02/28 Atsakyti
  3. Min2gas 2009/02/28 Atsakyti
  4. Crusaider 2009/02/28 Atsakyti
  5. ziurovasx 2009/02/28 Atsakyti
  6. Karlotikas 2009/03/01 Atsakyti
  7. noriu 2009/04/22 Atsakyti
  8. artojelis 2009/04/23 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *