E3 2012 neįdomių, bet gal teisingų dalykų kratinys | apibendrinimas per „Nintendo“ ir „Sony“ prizmę

Žinoma, aš taip sakau šiek tiek remdamasis lietuvišku atšiaurumu inovacijoms ir žaismingiems žaidimams apskritai. Globalia prasme „Nintendo“ prezentacijos neįdomia nepavadinčiau. Realiai E3 parodoje „Nintendo“, kaip ir „Sony“ deklaravo savo ištikimybę tiems, kas jau yra pasirinkę jų produktą. Tai labai gražu ir gerai, tai suteiks kudos taškų šią vasarą, bet ilgalaikėje perspektyvoje abi klasikinės žaidimų milžinės atrodo miglotai. Aš nesu toks naivus ir tikrai nesitikėjau, kad šios parodos metu bus pranešta apie kažką apčiuopiamo, tačiau labai pasigedau abiem šiom kompanijom būdingų eksperimentų, su valdikliais, žanrais ir pačia žaismo patirtimi.

Todėl „Sony“ spaudos konferenciją aš pavadinčiau nei įdomia, nei teisinga, nors iki priešingo varianto trūko labai nedaug. Esminė klaida buvo nedinamiška renginio eiga, tai vienintelė kompanija kurios metiniame pranešime spaudai nebuvo jaučiamas skubotumas. O jis yra būtinas! 10 minučių mergaitė vartė knygą, paskui Kratos nuobodžiai taškė priešus ir t.t. Man asmeniškai susidarė įspūdis, kad kažkas kas turėjo būti pranešime, paskutinę minutę buvo atšaukta ir scenarijaus autoriai užlopė spragas banaliu „gameplay“. Apart to, visa kita buvo gerai, pasižymėjau tris žaidimus kurių labai laukiu ir žvelgiant chronologiškai, retai kada po leidėjo parodos jų būna daugiau, bet… Paprastai po E3 aš dar kurį laiką svaigstu savaip interpretuodamas vieno ar kito aksesuaro parodymą, vieną ar kitą žaidimo kadrą, o šiemet… Tokią emociją sužadino vienintelis „Ubisoft“ „Watch Dogs“ ir jų užuomina į tinklo žaidimą. Turiu debesį teorijų dėl to kaip jis veiks ir labai nekantrauju sužinoti daugiau!

„Nintendo“ savo ruožtu buvo teisingi ir šioje vietoje leiskite pasidalinti per grynai asmeninę prizmę išvesta įžvalga. Lietuviams labai sunku virškinti „Nintendo“ informaciją, nes visus erzina „Mario“. Mes dažnai pamirštam, kad kas kartą kai mes ištariam „vėl tas Mario“, už atlanto milijonai žmonių braukia pasipiktinimo ašarą. Kur Smash. Bros? Kur Zelda?

Taip pat mes atmetam viska kas spalvota, nes tai vaikiška, nors tai toli gražu nėra tiesa. „Core“ ir „Hardcore“ prasmėmis „Nintendo“ niekada nestokojo turinio, tiesiog jų įpakavimo stilistika kitokia. Galų gale „Nintendo“ yra „Mario“, o „Mario“ yra žaismas gryniausioje jo formoje. Ta prasme „Nintendo“ yra susitelkusi ne tik į klasikinius žaidimus, bet ir į klasikinį žaidimo suvokimą plačiąją prasme. Tai yra gerai, pasauliui nereikia trijų, to paties tikslo siekiančių gamintojų. Štai čia verta paminėti momentą, kad „Nintendo“ su savo „Wii“ buvo išspirta iš elitinio core klubo.

Tiksliai neatkursiu eiliškumo, bet Wii atsisakė tiek „core“ žaidėjų masė, tiek spauda, tiek trečiųjų šalių gamintojai. Tiesa atsisakymo priežastys buvo skirtingos. Žaidėjai aišku nusivylė geležimi. Vertinant konsoles, technologinė grafikos pusė gan retai tampa lemiamu faktorium, nes žmonės nori, kad žaidimas tiesiog atrodytų gražiai. Kol gražu, niekam per daug neįdomu, kaip tai padaryta.  Šioje vietoje tenka pripažinti, kad 480p skleistinė, 40“ ekrane dažniausiai yra kažkas negražaus. Spauda ilgą laiką šlovino Wii, tačiau ilgainiui suprato, kad pardavimų skaičiai apgaulingi. Tie milijonai naujų „Nintendo“ gerbėjų, apie žaidimus paskaito ryto laikraštyje ir jiems to daugiau nei gana. Trečiosios šalys savo ruožtu nusivylė pardavimais. Nes visi pirko tik tai ką pagamindavo „Nintendo“, „Ubisoft“ ar „Nordcurrent“.

Šių metų E3 buvo „Nintendo“ šansas reabilituotis ir mano galva japonai susigrąžino dalį to ką prarado. Deklaruodami tvirtą ryšį su trečiųjų šalių gamintojais jie pritrauks spaudos dėmesį. Tai neišvengiama. Tai galėjo nutikti dar pernai, bet kūrėjų citatos ir pažadai negalėjo būti paimti už gryną pinigą, o pačios geležies mes nematėm, nematėm ir žaidimų demo, ar jų veikimo principo. Šiemet viskas kitaip. Kūrėjai ant scenos, ekrane žaidimų eigos demo. Ypatingai nustebino kiek tamsesnę atmosferą propaguojantys WBI, kurie vien savo pasirodymu atsakė į daugybę klausimų. Taip WiiU turės trečiųjų šalių paramą ir nebespjaus į core turinį. Žinoma mes kalbam apie startą, jokių garantijų, kad po metų situacija liks nepakitus, bet…

Bet aš nenustebsiu jei staiga paaiškės, kad 780p (ar daugiau) yra viskas ko trūko „Nintendo“. Man tiesiog šovė tokia mintis, kad galbūt vertinant core auditorija „Nintendo“ prašovė ne kosnolių geležies raidoje, o tiesiog neįvertino HD televizorių skvarbos į namų ūkius greičio. Nes jei atvirai, man susidaro įspūdis, kad kalbant apie konsoles, industrija trumpam pristabdys varžymąsi šioje sferoje. Bent jau kol praeis planšečių ir telefonų sužadintas technologinio „downgrade“ bumas, arba kol galutinai įsigalėję debesijos sprendimai apskritai pakeis konsolių sandarą. Žvelgiant į viską per šią prizmę, „Microsoft“, nepaisant tragiško šou, atrodo kaip didžiausią potencialą turintis rinkos žaidėjas, „Sony“ tiesiog liko ten kur buvo, tarp žemės ir dangaus, o „Nintendo“… „Nintendo“ startuoja su nauja geležimi, bet nepradeda naujo ciklo. Ji grįžta į tas pačias varžybas, tik su nauja „geležimi“. Prieš pat finišą ir galbūt be didelių ambicijų laimėti, bet mano nuomone „Nintendo“ yra tiesiog Mario žaidimų kompanija, tad (skirtingai nei MS, ar Sony) visiškai pasitenkins ir menkesniu rezultatu.

Šiaip visas šių metų E3 buvo nuobodokas, jei ne „Ubi“ apskritai būtų buvę galima pradėti gailėti gyvoms transliacijoms skirto laiko. Tačiau liūdniausia tai, kad kol kas nieko gero nesišviečia ir AK rinkai. Tradiciškai du ar trys konsolių kaitos metai, būna ypatingi AK rinkoje, o dabar viskas kuo galima pasigirti tai… Multiplatforminiai startai, bet ir tai kai kurie jų numatomi su vėlavimu. Aš tai pavadinčiau globaliu neužtikrintumu. Nuomonių ir spėlionių rinkoje daug, bet industrija yra gerokai sujaukta. Žaidėjai ir pinigai apsigyveno skirtingose barikadų pusėse, o galvas krapštantys leidėjai trypčioja kažkur centre, taip ir neapsispresdami kam atsiduoti. Vertinant šia prasme, tai buvo ir vienas įdomiausių E3, nes niekada po šios parodos dar nemačiau tiek klaidžiojimo rūke.

Komentarai

4 komentarai/-as/-ų
  1. DraugasVadas 2012/06/06 Atsakyti
  2. Thing 2012/06/06 Atsakyti
    • beecool 2012/06/06 Atsakyti
    • Artojas 2012/06/06 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *