Baimės gimimas | The Sims 3: World Adventures

Kai pagalvoji, kartais yra gerai, kad rašant apžvalgas nereikia galvoti apie vieno sakinio reziume, kurios potencialiai galėtų atsirasti ant apžvelgiamo žaidimo GOTY edicijos – aka „Kaip aš buvau sužavėtas, stvertas už kupros ir patampytas po pasaulį. Kiek ten būta akimirkų kurios sukėlė žaidėjo taip mėgiamus Ach! ir Och! – Artojas, Dievo Režimas“ ant Uncharted 2 GOTY, arba „Žaidimas tikrai vertas dėmesio – Toxis, Dievo Režimas“ ant Assassin’s Creed 2 GOTY nugarėlės. Bet – šitas video žaidimų žurnalistikos aspektas mums artimiausią ateitį nesišviečia, todėl nesame įpareigoti nemokamai kurti šūkius marketingistams. Good for us!

Po šio diskurso noriu atkreipti jūsų dėmesį į „The Sims 3“ pirmąjį praplėtimą „World Adventures“. Taip, taip – rimti vaikinai grįžkite prie to ką veikėte iki šiol – „Nothing interesting here – move along“.  Dar liepos pradžioje, kai prancūzų portalas „Jeuxvideopc.com“ savo duombazėje sukūrė įrašą skirtą šiam praplėtimui su darbiniu pavadinimu „Destination Adventure“, aš prognozavau, kad dizaino sprendimai šiame praplėtime nubrėš kryptį sekantiems „The Sims 3“ praplėtimams ir atskleis „The Sims 3“ varikliuko galimybes. Tad kokias išvadas galima pasidaryti po to, kai žaidimas jau porą mėnesių prasisuko mano laptopo diskasukyje?

Visų pirma teiginys patiems nekantriausiems – tai didžiausias praplėtimas per visą simsų istoriją(aprėpiant Sims, Sims 2, na ir Sims3)  ir jis vienareikšmiškai yra vertas tų 120 litų, kurių prašo mažmenininkai Lietuvoje. Su „World Adventures“ simsų pasaulis įgavo naujų žanrų prieskonio – prie strategijos, rpg ir simuliatoriaus mišinio buvo pridėtas adventure bei veiksmo žiupsnelis – gal kiek primityvokas ir orientuotas į kasualus, tačiau suteikiantis „The Sims 3“ dar daugiau pretenzijų į absoliutaus žaidimo sostą (ultimate game).

The Eye of the Noob Tiger

The Eye of the Noob Tiger

Tas didelis – mažas pasaulis

„World Adventures“ praplėtė pamatinį eilinio simso suvokimą apie pasaulį tris kartus. Aišku, Electronic Arts, rodos, labai nuspėjamai pasekė pirmųjų dviejų žaidimų pėdomis – kaip gi galima neignoruoti, kad „The Sims“ turėjo „Vacation“ o „The Sims 2“ – „Bon Voyage“. Ypač kad begėdiškas panašumas su „Bon Voyage“ daugiau nei akivaizdus – trys destinacijos, nauji veiksmai – tokie kaip mokymasis iš vietinių, galimybė fotografuoti, vykti į turus/lankyti įdomias vietas, ieškoti lobių – rado vietą „World Adventures“ egzotikoje. Tačiau išoriniame Simsvilio pasaulyje atsirado šis tas daugiau – fabula. Kiekvienas kraštas – Egiptas, Prancūzija, Kinija – per užduotis žaidėjui pasakoja savo istoriją, turinčią tam tikrų sąlyčių su tikro pasaulio aktualijomis – pavyzdžiui Egipte tokios labai stereotipinės artimųjų rytų istorijos, apie žmones apgaudinėjantį negerą uab’ą, kurio apgavystės tinklą reikia atskleisti. Ir tas pasakojimo atsiradimas tikriausiai yra vienintėlis „World Adventures“ aspektas į kurį galima atkreipti dėmesį kalbant apie pokyčius „The Sims“ kaip žaidimo filosofijoje, nes visą kita, kaip ir anksčiau – didelis barbių namelis su krūva mažų mielų žaisliukų.

„World Adventures“ siūlo tris dideles zonas, į kurias gali keliauti jūsų valdomi simsai. Egiptas – su slėpiningomis piramidėmis, žadančiomis ne tik tviskantį auksą, bet ir nemalonias akistatas su mumijomis. Prancūzija – su provanso stiliaus gyvenimu, vyno degustacijomis ir aistringais vietiniais. Tolimieji rytai – su terakotos karių armija, savita filosofija ir apgaulingai lėtu gyvenimo tempu.

sims6

Nuotykių sekimui ir užduočių bei artefaktų rinkimui palengvinti, Electronic Arts įdiegė Nuotykių žurnalą, kuris atskleidžia visas smulkmenas paskandintų žaidime valandų negailintiems perfekcionistams

Pasiryžęs kelionei simsas gali užsisakyti kelionę telekomunikacijos priemonėmis ir jau kitos dienos ryte leistis į didžiausią savo gyvenime nuotykį, galimai net ir su fatališka pabaiga.

Visos trys destinacijos yra itin skirtingos. Kiekviena jų siūlo simsams naujų sugebėjimų, į tradicinį simso galimų mokymosi objektų paketą. Egiptas geriausia vieta mokytis fotografijos meno, Prancūzijoje – vyndarystės nektaro gamybos paslapčių, o Rytuose – vietinių kovos menų. Verta paminėti, kad fotografija yra vertingiausia iš jų, nes išlavinus akį ir ranką, tai gali tapti neblogu pajamų šaltiniu, kai tuo tarpu nektaro gamyba ar kovos menai tik menkai įtakoja kasdienį simso gyvenimą (išskyrus gal tik situaciją, kai keleto sudėtingesnių Chuck Norriso pratimų įsisavinimas gali išgelbėti gyvybę dvikovoje su mumija)

sims5

Ėjau grybaut, įkritau į urvą, užsinorėjau sysio. Sutikau mešką. Tuo pačiu ir pakakojau. Reabilituojos su meškere ir tuo kas nepateko į kadrą.

A little bit of Indy

Pats praplėtimo pavadinimas skelbia, kad kelionės – tai visų pirma nuotykis, o tik paskui atostogos. Nuotykių dvasia ypač juntama Egipte, kur keliautojai gyvena palapinėse, turi spartietiškam gyvenimo ritmui supaprastintus patogumus ir nuolat dėvi Indianos Džonso stiliaus apranga. Kiekviena destinacija siūlo itin pavojingų užduočių, kurios viename ar kitame etape baigiasi požemių tyrinėjimų – požemių, kuriuose reikia spręsti nesudėtingus aplinkos galvosūkius(statulų stumdymas, raktų ieškojimas, spąstų neutralizavimas). Kai kada galima patekti į tikrai demoralizuojančias situacijas, iš kurių išgelbėti gali tik specialios dulkės – pvz atsidurti tarp dviejų neišardomų spastų – be galimybės ištrūkti – ir tuomet arba minėtosios pabėgimo dulkės, arba malda už kuo skubesnę atostogų pabaigą, arba gėdinga mirtis šlapimo baloje.

„World Adventures“ – pavojingas praplėtimas, įvedantis į utopišką simso bei jo valdytojo gyvenimą jauduliukų, azarto, baimių ir streso. Tiesa, rizika pateisinama puikiais apdovanojimais – užsiimti kelionėmis yra ganėtinai pelninga veikla, nes priešingai Nathan’o Dreiko realybei, niekas neišduoda ir nenuknisa prizo iš po nosies, įveldamas į pavojingas pasekmes – „World Adventures“ požemiai sirpsta lobiais ir artefaktais, kuriuos galima pelningai parduoti, ar išdidžiai pasistatyti namie šalia lovos. Galiausiai prasisukus kaip Larai Croft, galima ne tik užsikelti savo vizos lygį iki maksimumo(o vis didesnis lygis leidžia praleisti užsienyje vis daugiau dienų), bet ir nusipirkti prabangų dvarelį su vaizdu į Eifelio bokštą ar Sfinksą.

sims2

Simsiškas dungeon-crawleris. Priešų praktiškai nėra, tačiau loot'as geriausiose hack'n'slash tradicijose.

„World Adventures“ labai sėkmingai įkomponuoja „The Sims 3“ įdiegtą karjeros užduočių naujovę. Dabar simso darbdavys duoda ne tik vietinės reikšmės užduotėles, bet ir siūlo rimtesnio kalibro iššūkius – pvz. žurnalistikos karjeroje, mano simsui pasiūlė išmokti fotografijos ir nufotografuoti piramidę, už tai pažadėdamas geras mintis ir kėdę dievo dešinėje.

Trikdanti romantika

Tie dviprasmiški signalai jaunimui, apie kuriuos kalbėjau „The Sims 3“ apžvalgoje trikdo ir šiame praplėtime. Pagal nutylėjimą visi užsienio kraštų gyventojai atvykus yra draugiški, tad su trupučiu charizmos bet kurį vietinį, kalbant vaizdžiai, galima pasiguldyti į lovą ir sukombinuoti vieną kitą atžalą. Tai nestebintų Egipte, kur haremai ir daugiavaikės šeimos nėra stebuklas, tačiau ta pati mechanika galioja visiems kraštams. Blogiausia, kad vilionėms pasiduoda net ir NPC gyvenantys santuokoje! Nesu konservatyvus, tačiau jei niekuo nenutuokiantys stuobriai gali per LTV skalpuoti Hitman už žmonių žudymą, ir bandyti įteiginėti intenciją, kad vaikai žaidžiantys Hitman’ą potencialūs žudikai, tai Simsai tikriausiai praleidžiami pro filtrą kaip paskutinė Lietuvos populiacijos išgyvenimo viltis.

Tačiau džiugina naujovė, kad svetimuose kraštuose užmegztas draugystes galima plėtoti jau grįžus namo – tarptautiniais telefono pokalbiais ar pasikvietus užsienio draugus į svečius. Beje, užsieniečiai gali išmokyti simsą jų kraštui būdingų dainų, kurias jis vėliau niūniuos dirbdamas savo tradicinius darbus, ar prausdamasis duše.

Trikdantys nesusipratimai

Pirmasis „The Sims 3“ praplėtimas iš šono atrodo kiek skubotas – lyg ir pagrindinio žaidimo karštis neišblėsęs, o čia tik šast! bandelė į pečių. Bandelė su tam tikromis paranormaliomis klaidelėmis, kurių tikrai nebuvo pasirodžius „The Sims 3“. Pirmasis siurprizas mano simso laukė grįžus iš kelionės, kai jį pasitiko ne tik jo atžala, bet ir jos klonas – pagal RPG tradicijas ir The Sims lore’ą aš nusprendžiau, kad kelionės metu buvo atskridę ateiviai ir vaikį praklonavo. Vėliau, Egipte, po romantiškos nakties palapinėje, simsas atsibudo ir prisiminė, kad užsirakino, o palapinės raktą išmetė pro kaminą, taip įkalindamas save nepralaužiamame brezento kalėjime. Blaškymasis baigėsi, kai kelionės laikas baigėsi ir jis tradiciškai buvo teleportuotas į simsvilį. Vėliau, jau kitoje kelionėje jis įgavo super galių – leviatavimo ir ėjimo kiaurai per materialius dalykus, o galiausiai vietinėje parduotuvėje niekaip negalėjo nusipirkti fotografijos pradžiamokslio, nes pardavėja pamiršo kelią iki prekystalio.

Sėlinantis tigras, tūnantis dragonas? Ne, tik palapininį privatumą išduodantis bug'as

Sėlinantis tigras, tūnantis dragonas? Ne, tik palapininį privatumą išduodantis bug'as

Horizontalė ir vertikalė

Nepaisant klaidų ir tam tikrų žaidimo elementų specifikos (socialinis simsų gyvenimo modelis) „World Adventures“ yra solidus praplėtimas, kurį galima apibūdinti kaip horizontaliai žaidimą praplečiančiu priedu. Tai yra „The Sims 3“ mechanikos ir suteikiamų galimybių pokyčiai į plotį, o ne į gylį, kaip pvz. „The Sims“ praplėtime „Hot Date“. Nepaisant šio niuanso, „World Adventures“ siūlo „The Sims“ serijos žaidimų praplėtimams nebūdingai didelį įveiktino turinio kiekį. Tai nėra tik nauji įrankiai daryti tuos pačius dalykus kitaip – savo koncepcija „World Adventures“ panašesnis į „World of Warcraft“ praplėtimus – su naujomis zonomis(kelionių destinacijos), klasėmis(profesijomis ir sugebėjimais) bei kvestais(užduočių/misijų grandinės). „The Sims 2“ tokius sprendimus galėjo siūlyti tik ant to paties varikliuko besisukančiuose savarankiškuose žaidimuose „Stories“, „The Sims 3“ varikliukas analogiškus išsukimus leidžia daryti pačiame žaidime praplėtimų forma. Tad grįžtant prie pradžioje išsakytų minčių apie tai, kokias mintis apie serijos potencialą gali sukelti pirmasis praplėtimas, norėčiau pažymėti, kad horizontalaus plėtimosi galimybės buvo pilnai pateiktos, dabar reikia laukti, kaip „The Sims 3“ gali keistis vertikale – t.y. į gylį – ar esamos mechanikos pakaks iki „The Sims 4“, ar Electronic Arts užantyje dar yra vienas kitas siurprizas.

Beje, Electronic Arts, jei norite, galite naudoti vieną ar kitą sakinį iš šios ažvalgos ant „The Sims 3 Deluxe“ dėžutės nugarėlės – leidžiu.

Praktiškiems žmonėms noriu pažymėti, kad „World Adventures“ pakuotėje rasite kodą egzotikos įkvėptam daiktų rinkiniui parsisiųsti, o jūsų sims taškų sąskaita pasipildys tūkstančiu taškų kitiems mieliems niekeliams simsų internetinėje parduotuvėje.

P.S. Rašiau, rašiau, o kai parašiau žiū – simsams 10 metukų sukakojo, ir Design & High-Tech stuff paketas išėjo.

Komentarai

2 komentarai/-as/-ų
  1. vyr 2010/02/10 Atsakyti
  2. Patarėjas 2010/02/10 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *