Aš ir mano barakuda

Viena istorija — du moralai.

Sykiu mes buvome netaip jau ilgai. Kiek daugiau nei pusmetį, kai staiga, be jokių įspėjimų, ženklų ar aimanų ji ėmė ir numiro. Kartu ji nusinešė milžinišką dalį per daugelį metų sukaupto ir laikinai jai duoto pasaugoti turto. Materialaus nebuvo gaila, tačiau kita dalis buvo brangi kaip atsiminimas, tad šis įvykis pakvipo tragiškomis pasekmėmis.

Kalbu, žinoma, apie savo 500GB kietąjį diską „Seagate Barracuda 7200.11“. Istorija baigėsi laimingai, tad vien dėl to ją norisi užrašyti, bet žinant visas aplinkybes, galvoju, kad gal kažkam ji gali atnešti ir naudos.

Prieš kurį laiką įsitaisau naują 500GB „Seagate Barracuda 7200.11“. Porą mėnesių jis tiesiog gulėjo stalčiuj, vėliau buvo prijungtas gelbėjant triukšmaujantį senuką WD. Nujaučiau, kad senukas gali bet kada nulinkti, tad nusipirkau naują diską kraustimosi darbams. Kraustimąsi atlikau tik „iki pusės“ t.y. perkėliau visas turimas nuotraukas ir šeimyninę video medžiagą į naują diską ir gerą pusmetį tingėjau padaryt dar atsarginių kopijų į nešiojamąsias nešmenas. O kam skubėt? Diskas geras, naujas, spėsiu… Gal kitą savaitgalį? Ir taip tęsėsi iki pat tos akimirkos, kai neparodęs jokių nuovargio ar įtampos ženklų, nė kiek nepatriukšmavęs ir praktiškai nespėtas panaudoti diskas ėmė ir numirė. Labai nesupanikavau, nes diskai taip „nemiršta“. Na bent jau neturėtų. Pamaniau, kad šiaip koks nereikšmingas gedimas, padarys garantinį remontą ir bus tie duomenys.

Pirmadienio rytą jau stovėjau garantiniam ir atsisakinėjau pasiūlymo pakeisti diską nauju. Devyniais atvejais iš dešimties, ko gero džiaugčiausi tuo, kad servise nekilo jokių problemų ar klausimų. Neveikia? Pakeisim! Šiuo atveju nedžiūgavau, nes labiau norėjau duomenų, o ne disko. Todėl užsikabinęs už frazės „Šita serija „bugova“, Seagate juos net veikiančius keičia naujais“ grįžau namo. Pasinaudojau google ir paaiškėjo, kad serija, o tiksliau joje įrašytas „Firmware“ yra tikrai blogas. Rasti kažką konkretaus nebuvo paprasta, nes „Seagate“ bandė dangstyti įvykį ir paieška rando daugiau įrašų apie tai, nei apie patį gedimą. Bet to pakako, kad suformuluoti aiškesnę google užklausą ir atsirankioti galus. Keliuose forumuose radau laimingų klientų atsiliepimus, kad jų diskus nemokamai surinko, atkūrė duomenis ir grąžino atgal, pati „Seagate“ kompanija. Nutariau surizikuoti ir antradienio vakarą kreipiausi į „Seagate“ tech. pagalbą per jų siūlomą „chat“ paslaugą. Nustebau, bet pašnekovą gavau greitai, jis išklausė problemą, užsirašė serijinį disko numerį, gamyklinę „firmware“ versiją ir kažkur dingo. Po kelių minučių grįžo, pasakė, kad patikrino kažką duombazėj ir mano diskas patenka į „paveiktųjų“ sąrašą. Išrašė man „case“ numeriuką ir liepė kreiptis į jų duomenų atstatymo centrą i365.

Kadangi skambinti į JAV neturėjau įkvėpimo, vėl pasinaudojau „chat“ paslauga. Šį kartą viskas vyko dar greičiau. Parašiau kame problema, manęs paprašė „Case number“, jį pramušė ir pasakė, kad jie gali sutvarkyti diską, bet man reiktų kreiptis į Lietuvą aptarnaujantį skyrių. Kaip paaiškėjo, mus aptarnauja Olandai, tad jiems teko skambinti. Tą padariau trečiadienio rytą. Istorija ta pati. Trumpai nupasakojau kas nutiko, padiktavau „case number“. Man nurodė linką kuriuo turiu užregistruoti savo atvejį, paaiškino kur įrašyti tą numeriuką ir patikino, kad jei diskas numirė dėl jų pripažinto „Firmware“ gedimo, duomenų atstatymas man nieko nekainuos. Jei gedimas kitas, jie atsiunčia sąmatą ir gali nuspręsti ar norėsi pirkti paslaugą ar ne. Priešpiet padariau kaip lieptas, popiet man jau skambino „TNT“, o vakare diskas buvo įduotas kurjeriui. i365 automatiškai sukuria kliento paskyrą, per ją gali stebėti kur ir ką veikia tavo diskas. Penktadienį jis buvo Amsterdame, o paskui tautinės šventės. Švenčiau, tai nesidomėjau kaip jam sekasi, o trečiadienį pasidomėti jau nespėjau nes paskambino kurjeris ir mes sutarėm dėl disko pristatymo laiko.

Žodžiu sklandus, patogus ir labai greitas procesas, man jis nekainavo nė cento. Jei ne man brangios ir reikalingos nuotraukos vargu ar būčiau bandęs ieškoti būdų nemokamai atgauti duomenis, o užrašyti viską nutariau dėl paprastos priežasties:

„Seagate“ nors ir gauna riebų pliusą už suteiktą paslaugą, vargu ar jis nusveria minusą gautą dėl to, kad informacija apie brokuotą diskų serija ir klientų galimybes atgauti duomenis nėra pakankamai išviešinta. Aišku aš nežinau kiek šioje vietoje galima pasitikėti Lietuviškų servisų darbuotojais, kurie sako, kad apie galimybę nemokamai sutaisyti diską jie nebuvo informuoti. Bet tokios informacijos aš nemačiau ir „Seagate“ tinklalapyje. Net kai suvedinėjau savo disko serijinį į jų sistemą, kad nustatyti ar jis patenka į „Affected“ sąrašą, jokios informacijos apie papildomas paslaugas gedimo atveju nemačiau. Tinklalapis tiesiog informuoja, kad yra nauja „Firmware“ versiją kurią būtų gerai įsidiegti. Kiek teko skaityti forumų, dėl to buvo ir kitas skandaliukas, nes sklido gandas, kad kai kuriuos diskus „Firmware update‘ai“ ir nužudė. Todėl ir pagalvojau, kad istorija turi du moralus, dėl kurių ją verta užrašyti.

1.    Bet kokio įrenginio gedimo atveju, prieš kažką darant, vis tik būtina pasinaudoti internetu ir pasidomėti savo gedimu. Net ir tais atvejais kai neplanuojat daryti jokių savarankiškų remontų, ar kai garantija jau pasibaigusi. Visai gali būti, kad jūsų gedimas dėl gamintojo kaltės, tik Jūs to nežinote. Tokiu atveju visai gal verta kreiptis pagalbos į gamintoją. Mano atveju tai puikiai suveikė, tad iškart pagalvojau apie žmonės su RROD gedimais kurie pasitaiko X360 konsolėms. Gamintojas pripažinęs klaidą ir būtent šiam gedimui yra išplėtęs garantiją (iki 3 metų). Pas mus to daug kas nežino, daug kas apsimeta, kad nežino. Net nepaisant to, kad X360 atvejis ganėtinai plačiai nuskambėjęs, vis tik tai nėra „Toyota“ ir per visas žinias apie „atšaukimą“ ar „išplėtimą“ niekas netrimituoja.

2.    Žmonės, darykit atsargines duomenų kopijas :). Aš savo tikrai darysiu kitą savaitgalį…

Trumpas reziumė:
• Ne visi „Seagate Barracuda 7200.11“ diskai miršta. Vienur rašoma, kad gedimas pasireiškia tik su Tailande rinktais šios serijos diskais. Kitur, kad kalta SD15 „firmware“ versija. Faktas, kad gedimai pasireiškia tiek su 500GB tiek su 1TB diskais.
• Jei teisingai supratau, ne visiems pasireiškia vienodas gedimas. Mano atveju diskas paprasčiausiai numirė. Nepaisant to, kad jame nebuvo sisteminių bylų, jis neleido užkrauti kompiuterio, tad tik per „safe mode“ supratau kame šaknys. Nei „Windows“, nei BIOS nematė disko ir tiek.
• Jei turit puikiai veikiantį „Seagate Barracuda 7200.11“ diską, dėl viso pikto pažiūrėkite koks jame „Firmware“ ir ar nereikia jo atnaujinti. Tą galite padaryti čia. Jei „Seagate“ siūlo naują „firmware“ versiją, galbūt derėtų ją atnaujinti. Jei patys to daryti negalit ar nenorit, nesidrovėkit pabendrauti su Tech. Support, per jų „1 on 1 live chat“. Paklauskit ar jums derėtų pergyventi dėl duomenų saugumo ir ką jie rekomenduoja.
• Jei jau turit mirusį diską, su Seagate kalbėkit per „1 on 1 live chat‘ą“ (Technical support > 1 on 1 Live Chat). Jie norės žinoti disko serijinį numerį, firmware versiją ir įvykio aplinkybes. Taip pat norės žinoti, kaip elgiasi neveikiantis diskas. Ar sukasi, skleidžia garsus ir t.t. Jei paaiškės, kad jūsų gedimas gali turėti sąsajų su jų „firmware“ problema, gausit savo „case number“.
• Su šiuo numeriuku skambinkite į Olandiją, šiame tinklalapyje nurodytu numeriu. Ten jums pateiks instrukciją, kaip užpildyti šitą formą.

Komentarai

16 komentarai/-as/-ų
  1. Originalas 2010/02/20 Atsakyti
  2. Valdas 2010/02/20 Atsakyti
  3. Šilas 2010/02/20 Atsakyti
  4. Patarėjas 2010/02/20 Atsakyti
  5. Nowitzkis 2010/02/20 Atsakyti
  6. m 2010/02/20 Atsakyti
  7. Pedro 2010/02/21 Atsakyti
  8. wr 2010/02/21 Atsakyti
  9. Gintas 2010/03/01 Atsakyti
  10. swe 2010/03/03 Atsakyti
  11. Gintas 2010/03/17 Atsakyti
  12. Artojas 2010/03/17 Atsakyti
  13. GEDIMINAS 2010/03/28 Atsakyti
  14. Gintas 2010/05/07 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *