Arimai apie dėmesio sutrikimo sindromą

„Gamasutra“ šiandien publikavo deramo dėmesio 2009-aisiais nesulaukusių žaidimų sąrašą. Peržiūrėjus jį, man kilo debesis įvairiausių minčių. Užmetam akį…

10. UniWar (Javaground – iPhone)
9. House of the Dead: Overkill (Headstrong Games/Sega – Wii)
8. Raiden Fighters Aces (Seibu Kaihatsu/Gulti/Valcon – Xbox 360)
7. Alive4Ever (Meridian – iPhone)
6. The King of Fighters 98 Ultimate Match (SNK Playmore – Xbox Live Arcade)
5. Silent Hill: Shattered Memories (Climax/Konami – Wii)
4. Kenka Bancho: Badass Rumble (Spike/Atlus – PSP)
3. Little King’s Story (Cing/Marvelous/XSEED – Wii)
2. Saboteur (Pandemic/EA – 360/PS3/PC)
1. Cryostasis (Action Forms Ltd./Aspyr/505 Games/Zoo Corp. – PC)

Sprendžiant iš to, kad šiame sąraše yra 5 žaidimai, kurių išvis nesu girdėjęs ir tik vienas,apie kurį žinau tik kažką vargiai apčiuopiamo, galima prieiti dvejopų išvadų.

1. Šiemet visi žaidimai, kurie buvo verti dėmesio jį gavo, t.y. didesnė dalis aukščiau esančių žaidimų yra pritempti. O tai reiškia, kad buvo iš esmės šūdini metai, nes gerais metais, tokius dešimtukus sudaro labai geri žaidimai, kuriuos norom/nenorom pražiopsojo spauda ir/arba žaidėjai.
2. Daug ką lemia aplinka ir geografija.

Šiemet visi žaidimai, kurie buvo verti dėmesio jį gavo, t.y. didesnė dalis aukščiau esančių žaidimų yra pritempti. O tai reiškia, kad buvo iš esmės šūdini metai, nes gerais metais, tokius dešimtukus sudaro labai geri žaidimai, kuriuos norom/nenorom pražiopsojo spauda ir/arba žaidėjai.

Nes mano dešimtukas atrodytų visiškai kitaip. Nes aš gyvenu Lietuvoje ir tai neišvengiamai įtakoja mano nuomonę. Tarkim, vienas geriausių praeito mėnesio atradimų, man buvo „Dead Space: Extraction“ ant Wii. Bet jei sugalvoju apie jį kažkam papasakot, tai įspūdis lyg kalbėčiausi su siena. Kadangi mano kasdien suvartojama informacija būna padalinta pagal 40/40/20 proporcijas (Lietuva / Vakarai / Rusija – atitinkamai), tai man visiškai nesusidaro įspūdis, kad „Dead Space: Extraction“ gauna per daug dėmesio. Žinoma, Vakaruose jam jo netrūko, nors apie tą patį „House of Dead: Overkill“ buvo kalbėta ne mažiau. Kaip tyčia, kiti dėmesio verti „Nintendo“ projektai dėmesio sulaukia dėl to, kad jie yra „chodoviakai“ ir, blogiausiu atveju, juos kartą į savaitę pamatai NPD ataskaitose. Bendrais bruožais, žinant, kaip šiai dienai veikia visas „iPhone“ žaidimų biznis, kalbėti apie dėmesio stoką šios platformos žaidimams išvis absurdiška. Juk pati platforma sukurta taip, kad joje esantys žaidimai nuolat stokotų dėmesio. Dar savo sąrašą papildyčiau tuo pačiu „Demon‘s Soul“, kuris pas „Gamasutra“ nepateko, nes JAV jo pardavimai stulbinantys. Pas mus to žaidimo apskritai nėra, tad ir dėmesio stoka natūrali. Kita vertus, mano aplinkoje apie puikų „Xbox Live Arcade“ beat‘em up‘ą „The King of Fighters 98 Ultimate Match“, žmonės kalbėjo daugiau nei apie SFIV. Todėl, man vėlgi sunkiai virškinasi informacija, nes nori nenori, o aplinka ir geografija žmogaus nuomonei turi didelę įtaką. Tiesa… Kol mano rašliava spausdinama tik lietuviškai, nematau tame nieko blogo.

Untitled-1 copy

Cryostasis ir Saboteur stokoja ne tik dėmesio...

Nors šiaip, šitą įrašą mane paskatino parašyti pirmos dvi pozicijos. „Saboteur“ ir „Cryostasis“. Galiu tik pasidžiaugti, kad nė vienas jų pro mūsų akis nepraslydo. „Cryostasis“ užsisakiau iš Ukrainos ir apie jį brūkštelėjau čia. Tiesa… Aš vis dar nemanau, jį esant pakankamai geru, kad jo nežaidę žmonės jaustųsi kažką praradę. Kaip ir minėjau tada, žaidimas aktualesnis žaidėjams, laikantiems save tyrinėtojais. „Cryostasis“ įdomus meninis stilius ar kai kurie „game design“ sprendimai, bet kaip žaidimas ar kaip pramoga jis toks labai jau vidutiniškas. Visiškai nesutinku su „Gamasutra“ nuomone, kad startas konsolėse pelnytų „Crysostasis“ daugiau pripažinimo. Nebent, aišku, tas startas būtų gerai finansuojamas ir žaidimas savo dėmesį gautų tokiais būdais, kaip jį šiemet gavo gausybė vidutiniokų.

Finansavimo klausimas puikiai iliustruoja ir „Saboteur“ situaciją. Aš, žinoma, jos nežinau, bet drąsiai spėju, kad žaidimui dėmesio niekas neskuba skirti vien todėl, kad EA prisuko kranelius. Kaip leidėjas, EA turi gausybę projektų, kuriais gali šerti mediją ir žaidėjus. Nesvarbu, koks šėrimo būdas. Apžvalgos, reklama, skandalai, išnaudojant nekaltas parodų salių mergeles ar kadagių skonio dwarfiška dešra. Rimta kampanija ar debesis viral‘ų – viskas kainuoja pinigus. Galų gale, ribotas yra net dėmesio kiekis, kurį spauda ir žaidėjai gali skirti vienos kompanijos produktams.

Štai čia ir išlenda „Saboteur“ kūrėjai „Pandemic“, kuriuos jau aprėkiau dėl „Lord of the Rings“ subjaurojimo. Prieš LOTRC dar buvo „Mercenaries 2“, kurio vertinimus galėčiau pavadinti hm… kontraversiškais. Paskutiniai kompanijos veiklos metai padėjo sėkmingai pamiršti žaidimus, už kuriuos studija buvo gerbiama. Ir „Pandemic“ netruko spaudoje tapti „nepateisintų lūkesčių“ sinonimu. Greičiausiai todėl, po anonsavimo gan tvirtą media palaikymą turėjęs, „Saboteur“ staiga „pasimiršo“. Niekas nesivargino apie jį kalbėti, o EA greičiausiai nesivargino atlikti finansinių, šį nuovargį išsklaidančių, injekcijų. Mano nuomone, kalbėti apie „Saboteur“ būtų net rizikinga. Turiu galvoje tai, kad kalbant apie LOTRC ir „Mercenaries“ žaidimus, buvo duota gausybė pažadų, kurių tik labai maža dalis vėliau buvo ištęsėta. Šiuo atžvilgiu, „Saboteur“ popieriuje atrodytų nemažiau ambicingas, bet ir vėl pas „Pandemic“ kuriamas projektas. Na, sakykit, ką norit, bet šiemet tikrai būtų sunku rimtai vertinti pranešimą, kad naujas „Pandemic“ kūrinys — savotiškas „GTA“ ir „Assassin’s Creed“ šaržas, romantiškame La Resistance fone.

screen12_large

Jie stokoja ir spalvos. Peršasi išdava. Nori, kad tavo žaidimui trūktų dėmesio? Pridėk juodai baltų momentų!

Finale gavosi taip, kad nemaža dalis žaidimais kažkiek besidominčių žmonių, apie tokį „Saboteur“ sužinojo iš pranešimų apie „Pandemic“ studijos uždarymą.

Nepaisant viso to… „Saboteur“ žaidžiu jau daugiau nei savaitė ir man tikrai smagu. Be jokios abejonės, greičiausiai dar šiemet sulauksit apžvalgos, kurioje aš išsamiai papasakosiu, kodėl „Saboteur“ gavosi, koks gavosi iš žaidimo pusės. Tai toli gražu nėra geriausias metų žaidimas, bet šiaip jame yra kelios smagios ir neblogai veikiančios idėjos… Iš esmės žaidimas stokoja nebent kažkokio apčiuopiamo veido… Na griežtesnių rėmų, bet visumoj jis tikrai neblogas. Nepaisant visų savo antipatijų, džiaugiuosi už studiją, kuri po tikrai nevykusių metų sugebėjo savo karjerą užbaigti būtent tokiu žaidimu. Ir tikrai sutinku, kad „Saboteur“ yra vertas būti „Gamasutra“ sąraše kaip niekas kitas.

O šiaip man labai įdomi ir jūsų nuomonė. Nešokit dabar į „google‘ą“ ieškodami savo metų favoritų ir įrodymų tam, kad jie buvo įvertinti ar neįvertinti, bet pakomentuokit iš galvos. Kaip manot, koks šių metų žaidimas nesulaukė pakankamo žaidėjų ir spaudos dėmesio mūsų ašarų pakalnėj? Komentuokit iš galvos, iš savo patirties ir savo nuomonės pozicijų. Jei DR metų gale rašys kokį nors reziumė, į Jūsų komentarus tikrai bus atsižvelgta!

Komentarai

12 komentarai/-as/-ų
  1. Borkowski 2009/12/15 Atsakyti
  2. Toxis 2009/12/16 Atsakyti
  3. Trolius 2009/12/16 Atsakyti
  4. Artojas 2009/12/16 Atsakyti
  5. Borkowski 2009/12/16 Atsakyti
  6. Dievas Tėvas 2009/12/16 Atsakyti
  7. Pjovėjas 2009/12/16 Atsakyti
  8. BluredFace 2009/12/16 Atsakyti
  9. ZZ1 2009/12/16 Atsakyti
  10. Artojas 2009/12/16 Atsakyti
  11. Xanthus 2009/12/19 Atsakyti
  12. Meshqis 2010/01/20 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *