Apžvalga | Chibi–Robo! Zip Lash (3DS)

Chibi-Robo! man į rankas pakliuvo dar vasarą, bet taip ir neturėjau laiko apžvelgti 3DS konsolei skirto žaidimo. Dėl to jaučiuosi kaltas. Kas kitas, jei ne 3DS išgelbės mus (žaidėjus-aut. past) nuo muilo burbulu virstančio mobile žaidimų pasaulio?

Chibi-Robo! Zip Lash — greičiausiai bus vienas tų žaidimų, kuriuo Nintendo ruošia dirvą savo mobile žaidimams. Kurdami šį patrakusį nuotykį, kūrėjai puikiai suderina Nintendo tradicijas, mobile žaidimų tendencijas ir… pagardina viską old shool prieskoniais. Sakyčiau tobulas receptas patiekalui, kurio niekas nevalgys. Argh… agonija!

6

Chibi-Robo! yra žiauriai geras platform žanro žaidimukas. Jis ne kvailas ir ne bukas. Galbūt ne toks įtraukiantis ir ryškūs kaip Mario šeimynos atstovai, bet savotiškai mielas ir naudingas. Jo negali žaisti miegodamas, jo neįveiksi nesistengdamas, bet tuo pat metu jis niekada nebus tiek įkyrus, kad norėtųsi jį šveisti į sieną. Mechaniškai Chibi-Robo mažai kuo nusileidžia Mario, bet jei pats sau nusprendi, kad tau patinka Mario, negali būti tikras dėl to kas patinka, žaismas — ar santechniko keliama nostalgija. O štai su Čibiu mes neturim nieko bendra.

Čibis yra mažas robotukas su kištuku. Ta prasme aš nežinau, kodėl Japonų žaidimai ir veikėjai visada prašosi keistų analogijų, bet jie tokie yra. Tai štai, kelių sprindžių ūgio robotukas turi 15 centimetrų kištuką, bet pririjęs mėlynų kapsulių, gali jį pailginti iki trijų metrų. Na ne kištuką, o laidą.

5

Šis laidas (su kištuku) yra pagrindinė žaidimo mechanika, kurios dėka Čibis sustabdys ateivių invazija, sutvarkys žmonių paliktą šiukšlyną ir prikirs saldumynų, nes viena kitam netrukdo. Žaidimo metu mes valdome ir Čibį ir jo kištuką, kurį mėtome. Švystelėtas kištukas gali įsiskverbti, įsisiurbti, sudaužyti ar atšokti nuo kažkokio paviršiaus ar objekto. Tai dalykai kuriuos sunku nupasakoti, bet patikėkite, mokomosios žaidimo misijos labai aiškios ir lengvai suvokiamos. Iš esmės tai greitas platform žaidimas su geometriniais, loginiais ir fizikos pagrindu sukurtais galvosūkiais, o gebėjimas teisingai paskaičiuoti rikošetą, čia tiek pat svarbus kaip ir greita reakcija.

Visas nuotykis čia suskirstytas į lygius, o lygiai į pasaulius. Visai kaip mobile žaidimuose, arba tame pačiame Mario. Skirtingai nei mobile žaidimuose, čia kiekvienas lygis tikrai pasiūlys naujų mechanikų. KIEKVIENAS. Žaismo prasme jūs visada turėsite tą patį kištuką, o jūsų robotukas tą patį judesių arsenalą (be visų triukų su kištuku jis dar moka šokinėti ir ristis kūlio). Tačiau kiekviename lygyje jūs pamatysite kažką naujo, sužinosite kažką naujo ir kažką naujo išmoksite. Pati idėja (veikėjas su lasu) nėra šviežia, bet Chibi-Robo! tikrai nestabdo mėgindamas iš jos išmelžti viską kas įmanoma. Čibio kištukas yra ir lasas, ir vėzdas, ir virvinės kopėčios, ir pavojingiausias ginklas kokį tik gali turėti povandeninė valtis. Kiekvienas žaidimo pasaulis, nuo prieš tai buvusio skiriasi ne tik pavadinimu ar tema. Kiekvienas žaidimo pasaulis siūlo naujas mechanikas, tad jei pirmieji žaidimo lygiai atrodo it Mario su lynu, tai vėliau veiksmas gali priminti kokį nors Pitfall, ar Bionic Commando.

4

Tradiciškai kiekviename lygyje kimšte prikimšta įvairiausių gėrybių ir paslapčių kurias galima atrasti. Jokių šansų, kad tai padarysite iš pirmo karto, tad Čibis yra ne tik žaidžiamas, bet ir noriai peržaidžiamas žaidimas. Nebent Jus jau paveikė mobili intervencija ir Jums labiau patinka įveikti 60 „skirtingų“ lygių tiesiog tapšnojant tą pačią vietą ekrane. Aš čia ne be reikalo apie tai. Čibis sulaukė šiltų kritikų vertinimų, bet tuo pat metu skaudžiai gavo per aliuminį stogą už kai kurias žaidimo mechanikas. Viena jų — kelionės ratas. Matote, kas kartą įveikę lygį turėsite keletą akimirkų, kad savo kištuku atliktumėte skillshot‘ą. Kiekvieno lygio finalas yra susidūrimas su trimis skraidančiomis lėkštėmis, kurių viena auksine, kita sidabrinė, o trečia bronzinė. Auksinė lėkštė išnyksta prabėgus kelioms akimirkoms nuo tada kai ją pamatote, bet jei per tą laiką spėjate primesti trajektoriją ir ją nukalti, gaunate tris kelionės rato pasukimus. Bronzinė lėkštė lieka ekrane tol kol ją numušite, bet suteikia tik vieną pasukimą. Kas tas kelionės ratas? Ogi paprastas ratas kurį pasukę žinote kiek laukelių keliausite. Taigi nors kiekviename žaidimo pasaulyje yra 6 lygiai+bosas, tai visiškai nereiškia, kad visus juos įveiksite iš eilės. Bus taip kaip pasiseks, arba taip, kaip nusipelnysite (išridenti vienetą turint tris pasukimus — vienas juokas). Vakarų kritikai nutarė, kad šis priedas yra niekingas bandymas priversti žaidėjus įveikti tuos pačius lygius. Aš tam nepritariu. Kiekvieno naujo bandymo metu žaidėjai turi šansą rasti tai, ką pražiopsojo pirmą kartą, pagerinti savo rezultatą ar išbandyti naujus triukus. Kūrėjų užmačia galbūt gali būti pavadinta „nepatogia“, bet pjauti balą už tai, kad žaidėjas skatinamas įveikti daugiau nei 30% žaidimo? Va čia tai tikrai niekinga praktika.

3

Finale tenka prieiti išvados, kad Čibio nuotykiai yra tobuli šeimoms ir pavieniams senosios mokyklos gerbėjams. Kodėl žaidimas geras šeimai? Ogi todėl, kad jis moko tik gerų dalykų. Žaidimo aplinkos ir užduotys lavina loginį mąstymą, sprendimų priėmimą, greitą reakciją + suteikia puikių žinių fizikos ir geometrijos srityse. Pati žaidimo tema taip pat labai saugi — robotukas gelbėja planetą nuo smagių ateiviukų, visi priešai it mechaniniai žaisliukai, o mūsų robotuko baterijos įkraunamos perdirbant aplinkoje surinktas šiukšles. Beje, tai labai smagus žaidimo aspektas, nes šiukšlės žaidime gan realistinės — plastikiniai buteliai, prakiurę kamuoliai, vienkartiniai kavos puodeliai ir t.t. Visą tai renkame ir deginame reaktoriuje kuris generuoja energiją. Po misijos mūsų robotukas pasikrauna energijos iš to paties reaktoriaus, tad kuo daugiau šiušklių surenkame, tuo labiau begalinės mūsų herojaus gyvybės.

2

Be šiukšlių žaidime yra dar vienas realaus pasaulio svečias — saldumynai. Čibis renka populiariausius pasaulyje skanėstus, kurie į žaidimą atkeliavo iš skirtingų valstybių ir laikotarpių. Kiekvienas skanėstas turi detalų ir tikrovišką aprašą, bet žaidimo pasaulyje dar galite sutikti neutralių veikėjų, kurie jūsų turimiems skanėstams sugalvos ir… sakykime taip poetiškų analogijų. Žiauriai nreikšminga, bet beprotiškai #smagi žaidimo savybė.

Nežinau ką dar bepridurti… Gal tik tai, kad nuo tada kai gyvenime atsirado Čibis, telefoną iš kišenės traukiu tik tam, kad paskambint.

Komentarai

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *