AION Collector's Edition | Pirmi įspūdžiai

Ar patiko AION? Toks pastaruoju metu gan dažnai girdimas klausimukas… Tiesą sakant į jį atsakymas paprastas… Ko gero… Nes tikrai nekantrauju papasakot kaip ten viskas buvo ir kodėl šeštadienį nuėjau miegoti kai žmona jau kėlėsi. Na gal dar nesikėlė, bet jau buvo apie penkias. Tiesą sakant miegot net nenuėjau, o nusisviedžiau per prievartą. Pirmos 6 valandos su žaidimu (aha, vėlokai pradėjau) buvo nuostabios. Paskui susižavėjimas kiek priblėso, nes pradėjo lysti visokie akivaizdūs dalykai, bet apie viską nuo pradžių…

Pakuodami AION NCSoft akivaizdžiai šiek tiek pataupė, nes net ir kolekcinė pakuotė, nors ir džiugina, bet kažko tokio neįtikėtino joje nėra. Gan standartinė dėžė, padengta labai plonu lako sluoksniu, tad reljefinius iškilimus ant jos reikia norėti užčiuopti, tada užčiuopsi. Viduje vėlgi keisti sprendimai.

CEbox

content

Visų pirma į akis krenta gausybė popieriaus ir sparnų. Ypač sparnų. Akivaizdu, kad NCSoft nenuvertina galimybės skraidyti žaidime, nes va kiek sparnų pripaišė! Jei dar lystume giliau, tų sparnų rastume tris sykius tiek. Na bet toks pasirinktas stilius. Kiek nuvylė gan prastos spaudos ir visai neišvaizdūs plakatai, bet labiausiai suerzino visokie „User‘s Manual“. Labai įdomu. Vienas jų aiškina kaip naudotis pele, kitas neva apie žaidimą. Problema tame, kad jame informacijos gerokai mažiau nei banaliuose, žaidime esančiuose „tooltip‘uose“. Vartotojo gidas nesuteikia absoliučiai jokios naudingos informacijos, tad mintis paskaityti jį kol diegiasi žaidimas (o tai užtrunka) nepasiteisino. Ant žaidimo pakuotės išdidžiai parašyta, kad vartotojo gidas spalvotas. Valio, bet nu ir kas?
Taip pat pakuotėje radau kortelę su žaidimo serijiniu numeriu, žaidimo DVD diskus, diską su garso takeliu, numeriuką sparnams žaidime „Guild Wars“ ir figūrėlę.

figurine

Figūrėlė tikrai daili, tradiciškai spalvinta rankomis, darbas kruopštus. Kas nepatiko tai jos aukštis (per 15cm), ji kiek per didelė, sudaro barbės berniukams įspūdį. Užknisa ta nesąmonė rankose kuri atseit yra kirvis, bet čia ne bėda, pagaminsiu kokią dailią ietį pats. Sparnai nulieti iš kito plastiko ir nemaloniai kiniškai dvokia. Tiesa neilgai, po dienos kvapas jau buvo vos juntamas. Su Lineage II buvo dalinamos per pus mažesnės Kamael figūrėlės, jos man patiko labiau, nors nudažymo atžvilgiu, ši Asmodian atstovė gal 100 kartų kruopščiau padaryta. Kaip ir norėčiau pasakyti, kad ši figūrėlė yra pakuotės pažiba, bet mane labiau nudžiugino Soundtrack‘as. Šis ran‘tas turbūt atsako į klausimą ar verta pirkti kolekcinę pakuotę, ar pakaks paprastos. Tiesa… Kolekcinės pakuotės savininkai gauna ir priedų naudojamų žaidime. Tai titulas „Setler of AION“ duodantis visai rimtų atributų pirmiems 10-15 žaidimo lygių, alyviniai dažai rūbeliams, vieną minutę ilgiau skristi leidžiantys sparnai (veikia nuo 30lygio) ir kažkoks auskariukas. Šie priedai visai verti dėmesio, tad kolekcinės pakuotės vertė kažkiek pakyla tiems, kas žino, kad tikrai žais AION ir po to, kai išseks 30 nemokamų dienų.

Untitled-1 copy
Taip atrodė mano personažas beta testo metu…

Tiek apie pakuotę. Nepasakyčiau, kad ji mane nuvylė, bet kaip jau minėjau, perdaug ir nesužavėjo.
O nuvylė mane mėginimai pradėti žaisti. Diegimui prireikė gausybės laiko, po ko žaidimas užsispyrė parsisiųsti dar 6GB informacijos (siųst norėjo ne ką kitą, o AION EU klientą). Mėginimai jungtis ignoruojant šį mėginimą neatnešė jokių vaisių. Žaidimas kaltino mane esant amerikonu, o pakeitus regionų nustatymus iš EU į NA jis leido jungtis prie Europos serverių, bet viskas viduj buvo korėjietiškai. Pamaniau, kad tai mano kaltė, nes beta testo metu visokių ten maklių buvo daryta. Viską tvarkingai išmėžiau iš kompo, pravaliau registrus ir suinstaliavau per naują vien tam, kad sužinočiau, kad tai nieko nepakeitė. Teko siųsti tuos 6GB. Kiek kalbėjau su žmonėmis, ne visi turėjo tokių problemų (kai kas turėjo panašių, bet ne identiškų). Nežinau kuo aš išskirtinis, bet Ačiū. Šeštadienį jau buvau pasirengęs. Per beveik valandą sukūriau personažą, čiustydamas ir derindamas kone kiekvieną detalę, todėl galit įsivaizduoti koks buvo šokas išvydus ją žaidime ir supratus, kad ji niekuo nesiskiria nuo to, ką per panašų laiko tarpą sukūriau beta testo metu. Čia kūrėjai ne prie ko, personažo kūrimo galimybės neribotos. It‘s just me. Bijau, kad čia mano virtualios moters idealas, kad jau taip išėjo. Beje, kalbant apie kūrimą. Viskas labai gražu, patogu ir smagu, o galimybės net pasirodė didesnės nei buvo betoj. Ypač pralinksmino galimybės žaisti su ūgiu. Galima sukurti tikrą gnomą, ar milžiną, bent dvigubai didesnį už standartinio ūgio Atrėjos gyventoją.

sky

O čia Aushra. Pusvalandžio darbo vaisius, pasąmoningai tapęs beveik identišku tam kas buvo betoj.

Jau pradėjus žaisti, priežasčių būti kažkuo nepatenkintam vis mažiau. Tiesa, prieš žaidimą dar gali tektis atstovėti eilę, nes AION serveriai nesusidoroja su per dideliu norinčių žaisti kiekiu. Atidarytos naujos 4 tarnybinės stotys situaciją kažkiek pakoregavo. Aną savaitė žmonės laukdavo po 2-3 valandas, aš ilgiausiai stovėjau valandą su trupučiu. O šiaip pusė bandymų jungtis buvo išvis be eilės. Greičiausiai NCSoft nenori „Age of Conan“ praktikos, kai po starto reikėjo masiškai išjunginėti tarnybines ir pirmyn atgal mėtyti žaidėjus. Juk po lygiai trisdešimties dienų, žaidėjų kiekiai sumažėjo drastiškai. Gali būti, kad taip nutiks ir su AION, heh… Ir tai tikrai nutiks, jei jie neišspręs eilių klausimo pačiu artimiausiu metu. Niekas nenorės mokėti už stovėjimą eilėje kai norisi žaisti. NCSoft jau pagal išankstinius žaidėjų užsakymus žinojo kokios apkrovos jų laukia po starto, gal jie ir norėjo kaip geriau, bet išėjo kaip visada.

Dabar jau tikrai apie žaidimo eigą. Viskas tiesiog perfect! Nepaisant didelių apkrovų kai kuriose vietovėse, žaidimas iš esmės sukasi sklandžiai. Monstrų prisikėlimo reitingas subalansuotas beveik idealiai, nors kartais atrodo, kad jis kiek per spartus. Esu tikras, kad netrukus, startinėse zonose jis bus šiek tiek pareguliuotas. Per 14 lygių nė vienos neveikiančios ar nekorektiškai veikiančios užduoties, nė vienos rimtesnės klaidos, nė vieno lūžimo ar pakibimo. Užduotys, žaidime ganėtinai standartinės, primena WOW Vanilla. Nueik ten, užmušk tą, atneš aną. Kažkokių išskirtinių, atmintyje užstringančių užduočių kol kas kaip ir neturėjau (neskaitant kelių grandinėlių, kurių pateikimas tekstu buvo žavus). Zonų logistika praspręsta labai subalansuotai. AION nebijo siuntinėti žaidėjo dideliais atstumais (ko WOW ketina visiškai atsisakyti), tačiau tik iki tam tikros ribos. Užduotys atrakinamos pagal žaidėjo lygį, dažniausiai sukrenta į logiškus maršrutus, tad eidamas iš taško A į tašką B visada rasi ko stabtelti pakeliui. Užvis smagiausia tai, kad tie sustojimai išlieka aktualūs, net ir keliaujant tuo pat maršrutu trečia ar ketvirtą sykį. Žodžiu palakstyti po pasaulį teks, tačiau geografinis kvestų išdėstymas bent jau pradinėse zonose artimas tobulam, beprasmiškai trainiotis po miškus neteks.

sitTokie vaizdai įmanomi tik ryte arba vėlai naktį. Dieną čia minios žmonių.

Ir jokio grind‘o. Bent jau iki 14 lygio. Heh… Vakar tą akimirką, kai pasirodė, kad pritrūksiu kvestų, kaip tik ir pasiekiau 14 lygį, kas atrakino bent 10 naujų užduočių. Faktas, kad dalis jų tėra ilgų grandinėlių pradžia, kurių šiaip žaidime tikrai netrūksta.

Žaidžiu už Priest–Cleric, tad apie personažo progresiją galiu papasakot tik iš šių pozicijų. Mano skoniui čia irgi viskas subalansuota puikiai. Gal šiek tiek trūksta užkeikimų ir kovinių judesių, bet tai grynai įvairovės dėlei. Šiaip mano klasė pasirodė esanti šauni artimoje kovoje ir iki 14 lygio visiškai galinti pasirūpinti savimi. Visos užduotys ar sutikti monstrai padaromi solo (kai kas lengviau, kai kas sunkiau), o downtime (kai sėdi be sveikatos ir manos laukdamas geresnių laikų) artimas nuliui. Pirmi 5 lygiai pasikelia labai greitai, kiekvienas sekantis vis ilgiau. Tarkim kelionė nuo 13 iki 14 lygio praktiškai surijo kelias valandas intensyvaus žaidimo. Aišku tai irgi gali priklausyti nuo klasės, nes maniškė klerikė, negavo jokių naujų žalingų užkeikimų nuo 10 lygio. Tiesa, iki 13 lygio man užkeikimų stoka nemaišė, o tada teko dar syk peržiūrėt tai ką moki ir pakoreguot veiksmų sekas, pavyzdžiui aktyviau išnaudojant „Root“ užkeikimą, kurio iki tol paprasčiausiai neprireikdavo. Gal ir gerai. Nori nenori, o išmoksti žaist… Šiaip tai nežinau… Arba aš tikrai užtaikiau gerai su žaidimo aplinka subalansuotą klasę, arba AION visas yra toks, bet žaidimo eiga pasirodė labai patraukli. Daug veiksmo, dauguma priešų gan solidžiai subalansuoti. Nemiršta per lengvai, o jei ir kelią didesnę grėsmę, susikaupęs gali jei ne laimėti, tai bent pabėgti. Aišku pirmi 14 lygių yra niekis, bet iš pastarųjų kelių bandytų žaidimų, nė viename jų nemačiau taip gerai subalansuotos žaidimo pradžios. Žodžiu smagu. Nors 30 dienų nepraėjo, bet jausmas, kad žaidimo pakuotė savo atidirbo, kaip ir yra. O ar verta mokėti pinigus toliau… Na atsakysiu, kai susimokėsiu arba ne :).

craft

Kadangi betoj neliečiau profesijų, tai čia išbandžiau jas visas. Šiuo atžvilgiu žaidime, mano nuomone, naudojama puiki sistema. Pradžioje leidžiama kelti visas profesijas, vėliau į aukštesnį lygį gali pakelti vis mažesni jų kiekį. Keldamas pirmą personažą, žaidėjas gali išmėginti viską, o paskui atsijoti profesijas kurios jam patinka ir tobulinti tik jas. Meistru bus galima tapti tik vienoje profesijoje, tačiau iki tol, gan solidžiai spėsit pasikelti ir dalį kitų. Mano galva tai smagus sprendimas tiems kurie nekenčia teminių forumų, pavyzdžiui man. Viską mėgstu aiškintis pats, Warcrafte tam buvo debesys alt‘ų, čia bent jau dalies jų neprireiks.

Pats profesijų kėlimas gan paprastas. Imi žaliavas ir kažką gamini. Jei neturi žaliavų, dalį jų duos cecho viršininkas (kažkokią dalį teks čia pat nusipirkti), tačiau ir produkciją teks jam sugrąžint. Sakyčiau smagu, ypač tiems kas tiesiog nori pakelti lygį ir pažiūrėti kas bus. Visada yra šansas, gan gaminamas daiktas nepasigamins ir žaidėjas praras žaliavas, tačiau tuo pat metu egzistuoja ir tikimybė, kad daiktas pasigamins geresnis nei tikėjaisi. Savotiška loterija, kur šansai laimėti gerokai didesni nei pralaimėti (nes sėkmės/nesėkmės tikimybė apskaičiuojama pagal žaidėjo lygį). Vienintelis nesmagus dalykas tas, kad personažas nieko negamins, jei maiše nėra 1 tuščios vietos. Normaliomis sąlygomis daiktas būtų gaminamas, o tik tada žaidimas nusikeiktų kad jo nėr kur dėt priversdamas žaidėją kažko atsisakyti. Koks skirtumas tarp šių dviejų dalykų? Ogi toks, kad jei į vieną laukelį telpa 100 virtų kiaušinių, žaidimas nesupras, kad tame laukelyje tų kiaušinių kol kas vos 2 ir reikalaus sukurti jiems vietą. Vieta žaidime, bent jau pradžioje kainuoja brangiai, tad sukurti ją nėra taip jau paprasta. Ypač jei eidamas kažką gaminti kartu atsitempi ir savo turtus iš banko.

Personažų įgarsinimas. Labai smagu, kad personažai kažką rėkia burdami užkeikimą, bet niekaip nesuprantu, kodėl tas klyksmas visada vienodas. Negi sunku buvo ta patį KAMEHAMEHA įrašyti bent 5 skirtingomis intonacijomis? Kai per vakarą išburi bent 200 tų KAMEHAMEHA norisi nusišauti. Šią garso dalį galima atjungti, bet tada kažkaip nyku.

Spam‘as. GOLD SELLER‘iai. Kiekvienas jų su savo išskirtiniu pasiūlymu. Užknis per pirmas 20 minučių. Likusias dvi dienas galvosit kaip nuo jų pasislėpt, bet finale tai mesit. Jie vis tiek jus suras. Belieka tikėtis, kad jų aktyvumas paremtas ankstyva žaidimo stadija ir prognozuojama paklausa jų paslaugoms. Vėliau gal aprims. Ar gal adminai juos kažkiek nugesins.

noflight

Skraidymas. Tiek sparnų ant pakuotės, o jau antroje zonoje juos prikerpa ir skraidyti nebeleidžia. Greičiausiai tam, kad negriūtų kvestų struktūra, nes daugeliu atveju žaidėjas tiesiog skristų į tikslą ignoruodamas kelią pastojančius priešus. Finale jis atliktų visas užduotis pakėlęs tik pusę tiek lygio, kiek reikia. Taigi… minutę paskraidę, kurį laiką dar vaikščiosim pėsti. Keista, nes apie skraidymą AION‘e kalbama jau senai. Viską galima buvo subalansuoti pristatant tvorų, sienų, bokštų ir labai piktai nusiteikusių šaulių.

Žmonės. Kaip bebūtų keista, gatvėje sutinkami žmonės gan mandagūs, gan normaliai bendraujantys ir ne akiplėšiški. Gal čia tik pradžia tokia, bet tikrai neturėjau nė vienos progos, bent jau mintyse kažką apspjauti. Jei kažkas laukia monstro, noriai paima į grupę, jei monstras netinka žudymui grupėje, padeda vieni kitiems ir nelenda be eilės. Kažkam padovanojau rastą nereikalingą knygą, atgal pažėrė tikrai rimtų manastone‘s daiktų tobulinimui, nors nieko neprašiau. Žodžiu per savaitgalį, šiuo atžvilgiu AION‘as nustebino labai pozityviai. Betoj buvo žiauriau.

Tokie tad pirmi įspūdžiai. Nepaisant visų mano pastabų, manau, kad AION sustartavo puikiai. Kol kas man viskas labai tinka ir patinka, tad ir pačiam džiugu suprast, kad planas pažaisti mėnesį bus įgyvendintas, greičiausiai po to stversiu dar mėnesiuką. Dėl daugiau kol kas nedrąsu sakyt. Daugelį smulkių, erzinančių klaidų (inventoriaus valdymas gamybos metu, beprotiškas chat‘as ir nepatogus chat langų valdymas, personažo įgarsinimo stoka ir t.t.) kūrėjai manau taisys eigoje. Teisingumo dėlei, verta paminėt, kad tarkim tas pats žymus WOW, po starto atrodė kur kas baisiau. Ir eilės ten buvo, tiesa 2-3 valandas stovėti tekdavo labai išimtinais atvejais.

Jei kas žaidžiat spatalose /w aushra.

Jei turit klausimų, žerkit komentaruose, atsakysiu kiek neš kompetencijos ribos.

Kadangi betoj neliečiau profesijų, tai čia išbandžiau jas visas. Šiuo atžvilgiu žaidime mano nuomone naudojama tobula sistema. Pradžioje leidžiama kelti visas profesijas, vėliau į aukštesnį lygį gali pakelti vis mažesni jų kiekį. Keldamas pirmą personažą, žaidėjas gali išmėginti viską, o paskui atsijoti profesijas kurios jam patinka ir tobulinti tik jas. Meistru bus galima tapti tik vienoje profesijoje, tačiau iki tol, gan solidžiai spėsit pasikelti ir dalį kitų. Mano galva tai smagus sprendimas tiems kurie nekenčia teminių forumų, pavyzdžiui man. Viską mėgstu aiškintis pats, Warcrafte tam buvo debesys alt‘ų, čia bent jau dalies jų neprireiks.

Pats profesijų kėlimas gan paprastas. Imi žaliavas ir kažką gamini. Jei neturi žaliavų, tau jas duos cecho viršininkas (dalį, kažkokią dalį teks nusipirkt), tačiau ir produkciją teks jam sugrąžint. Sakyčiau smagu, ypač tiems kas tiesiog nori pakelti lygį ir pažiūrėti kas bus. Visada yra šansas, gan gaminamas daiktas nepasigamins ir žaidėjas praras žaliavas, tačiau tuo pat metu egzistuoja ir tikimybė, kad daiktas pasigamins geresnis nei tikėjaisi. Savotiška loterija, kur šansai laimėti gerokai didesni nei pralaimėti (nes sėkmės/nesėkmės tikimybė apskaičiuojama pagal žaidėjo lygį). Vienintelis nesmagus dalykas tas, kad personažas nieko negamins, jei maiše nėra 1 tuščios vietos. Normaliomis sąlygomis daiktas būtų gaminamas, o tik tada žaidimas nusikeiktų kad jo nėr kur dėt priversdamas žaidėją kažko atsisakyti. Koks skirtumas tarp šių dviejų dalykų? Ogi toks, kad jei į vieną laukelį telpa 100 virtų kiaušinių, žaidimas nesupras, kad tame laukelyje tų kiaušinių kol kas vos 2 ir reikalaus sukurti jiems vietą. Vieta žaidime, bent jau pradžioje kainuoja brangiai, tad sukurti ją nėra taip jau paprasta. Ypač jei eidamas kažką gaminti kartu atsitempi ir savo turtus iš banko.

Personažų įgarsinimas. Labai smagu, kad personažai kažką rėkia burdami užkeikimą, bet niekaip nesuprantu, kodėl tas klyksmas visada vienodas. Negi sunku buvo ta patį KAMEHAMEHA įrašyti bent 5 skirtingomis intonacijomis? Kai per vakarą išburi bent 200 tų KAMEHAMEHA norisi nusišauti. Šią garso dalį galima atjungti, bet tada kažkaip nyku.

Spam‘as. GOLD SELLER‘iai. Kiekvienas jų su savo išskirtiniu pasiūlymu. Užknis per pirmas 20 minučių. Likusias dvi dienas galvosit kaip nuo jų pasislėpt, bet finale tai mesit. Jie vis tiek jus suras. Belieka tikėtis, kad jų aktyvumas paremtas ankstyva žaidimo stadija ir prognozuojama paklausa jų paslaugoms. Vėliau gal aprims. Ar gal adminai juos kažkiek nugesins.

Komentarai

12 komentarai/-as/-ų
  1. Edvinas 2009/10/05 Atsakyti
  2. Coreg 2009/10/05 Atsakyti
  3. Andrius 2009/10/05 Atsakyti
  4. eNyu 2009/10/05 Atsakyti
  5. Kukas 2009/10/05 Atsakyti
  6. Edvinas 2009/10/05 Atsakyti
  7. epas 2009/10/05 Atsakyti
  8. Patarėjas 2009/10/05 Atsakyti
  9. Aivaras 2009/10/06 Atsakyti
  10. Toxis 2009/10/07 Atsakyti
  11. Vytautas 2009/10/08 Atsakyti
  12. Martynas 2009/10/19 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *