AION | Ajono belaukiant

Taigi su AION beta praleidau dar vieną savaitgalį. Per tą laiką kol jo nežaidžiau, o ir paties beta savaitgalio metu, dalis pradinio entuziazmo nublėso. Taip aš vis dar tikiu, kad AION šaunus. Taip, iš esmės tikiu, kad jo misija yra tapti tiltu tarp rytų ir vakarų MMO kultūrų… Netgi tikiu, kad jis tuo tiltu taps, tačiau ne visiems. Greičiausiai tik tiems, kas niekaip neapsisprendę blaškosi iš vienos upės pusės į kitą. Jiems labai reikia tilto. Ne tam, kad juo keliauti, o tiesiog tam, kad ant jo kiurksoti. Vaizdžiai kalbant…


Mano nuosava Yva :).

Kalbant nevaizdžiai, man sunku patikėti, kad žmonės savo karjerą pradėję būtent vakarietiškuose MMORPG pajus kažkokią traukią leistis į kitą tilto pusę. Žmonės kurie augo su WOW nepriims AION dėl išvaizdos, dėl įgarsinimo, galbūt dar dėl kelių priežasčių. Panašumai į WOW čia irgi negelbės, nes panašumai pasąmonėje gimdo norą lyginti, o kai kažką lygini su tuo ką myli…

Bet yra žmonių kurie kažkada senai žaidė Lineage ir jį išmainė į WOW. Manau AION‘as juos susigrąžins. Nes žiūrint iš šios pusės, AION yra tas pats Lineage tačiau dinamiškesnis, įvairesnis, turi mažiau trūkumų ir daugiau privalumų dėl kurių kažkas ir kažkada perėjo į WOW. Jei taip nutiks, žaidimo kūrėjai pasieks savo. Nes realiai dėl žaidėjų kovoja ne AION ir WOW, o NCSoft ir Blizzard. Kokia lemtis laukia visiškai naujų MMO žaidėjų ir ką pasirinks jie? MMO atveju šį dalyką retai lemia žaidimo kokybė ar stilistika. Dabar žmonės žaidimus renkasi pagal draugus, arba yra tiesiog (at- arba per-) viliojami. Bet kuriuo atveju AION‘as kaip ir bet kuris kitas MMO greičiausiai nebus labai saldus pasaulis naujokams. Žaidimo mechanika ganėtinai panaši į rinkoje dominuojančių MMORPG mechanikas, tad patyrę žaidėjai iš kitur, jau po kelių akimirkų lyderiaus ir AION‘e. Tai viena iš priežasčių, kodėl naujo MMO paiešką žmonės dažniausiai pradeda nuo draugų paieškos.


Ronya

Šį kartą žaidžiau už Elijus, valdžiau plėšikę/žudikę vardu Ronya. Ją užkėliau iki 14 lygio, tad nieko naujo išskyrus Elijų zonas ir užduotis nepamačiau. Atitinkamai kažko naujo apie žaidimo mechaniką papasakoti irgi negalėsiu, nes viską kas šovė į galvą aprašiau anksčiau, kai išmėginau Asmodėjus. Būsiu atviras. Žaidimu smarkiai nusivyliau. Personažo mechanika visai neprasta, naudojant elementarias ir pigias gydimosi priemones, žudikė dirba kaip prisuktas laikrodukas. Pati personažo progresija iki 15 lygio yra identiška WOW Rogue klasei. Tiesą sakant kol kas, būtinybė naudoti vienintelę turimą kombo grandinę, paverčia žaidimą itin monotonišku. Kovos tempas pašėlęs, bet atliekami veiksmai visiškai identiški. Neabejoju, kad vėliau šis niuansas išnyks, tačiau dabar man tai užstrigo.


Sijonuką padovanojo kažkoks praeivis. Jis trubūt visoms tokius dovanoja, žaidimo pasaulis iškart įgauna šarmo :)

Dėl nuobodulio kaltinčiau kultūrinį ir istorinį Elijų foną. Tai žiauriai pozityviai nusiteikę teisuoliai, kurie dirba, kalba ir žudo nuobodžiai. Kodėl geriečiai visada būna tokie zanūdos, kad norisi vemti? Jei dar pavyks sužaisti betoj, tikrai žaisiu būtent už Elijus, nes esu visiškai tikras, kad jų nė nemėginsiu kai galų gale įsigysiu pilną žaidimo versiją. Taip. Tai jau oficialu. Nuo rugiasėjo 30 dienos aš būsiu AION‘e ir lenksiu kuprą Asmodėjų labui.

Taip neturėtų būti, bet Elijų pusėj pasitaiko kur kas niūresnių vietų nei pas Asmodėjus. Ir dar. Čia galiniai fonai buvo kažkokie labai brokuoti. Tikiuosi laikinai.

Nebūčiau išvis šio įrašo rašęs, jei ne gan netikėtas laiškas nuo Inkvizitoriaus, kuriame buvo visiškai nevaldomas teigiamų emocijų srautas kuris ir sugražino mane į vėžes. Pasakojama buvo apie žaidimą už 15 lygių ribos, tad aš irgi noriu TAI pamatyti :).

Bet AION neužlenks WOW. Ir apskritai jis nieko labai pastebimo nepadarys Warcraft‘ui. Kažkokios disturbijos žaidėjų padangėje įvyks. Gal kažkiek migracijų. Kažkas pavieniui, kažkas su visa gildija išeis… Ir grįš. Tiesą sakant dar įdomu sulaukti kitą savaitę vyksiančio BlizzCon. Priklausomai nuo to ką ten pasakys, visai gali būti, kad niekas niekur ir neeis :). Nors realiai tai pati žaidėjų ir žaidimų populiarumo pusiausvyra priklauso net ne nuo to. Kažkada dabartinis Activision Blizzard bosas Bobis Kotikas sakė, kad norint nukonkuruoti WOW, smulkioms išlaidoms reikia turėti bent milijardą dolerių. Skambėjo labai arogantiškai, nors kažkoks pagrindas tam be abejo yra. Vis tik aš šiems Kotiko žodžiams didelės reikšmės nesuteikiau, jis mėgsta blevyzgot nesąmones, ypač apie pinigus ir labai didelius pinigus.

Siuvimo cechas, nors ir primena Barbie Princess serijos žaidimus, atrodo dailiai.

Viskas pasikeitė, kai į mano rankas pakliuvo naujausio PC Gamer žurnalo juodraščiai. Rugsėjo mėnesį pasirodysiančiame žurnale, numerio tema bus dedikuota kitai, kylančiai MMO žvaigždei. Rašys apie Bioware ir Lucas Arts kuriamą Star Wars The Old Republic. Šią temą, nors joje ir nėra nieko labai konkretaus, primygtinai rekomenduoju visiems MMO rinka besidomintiems. Labai daug nepasakosiu, bet viena teksto dalis lyg ir atvėrė man akis. Žurnalistai kalbėjo su Bioware darbuotojais apie kūrybos procesą ir reikalingą milijardą. Ilgą laiką Bioware atsakymai man rodės nerišloki iki pat tos akimirkos, kai jie tiesiog apibūdino akivaizdžius dalykus apie kuriuos iki šiol aš kažkaip negalvojau. Visų pirma jie atskyrė MMO platformą nuo PC teigdami, kad tai yra du visiškai skirtingi segmentai. Aš su tuo sutinku visais šimtu procentu. Antras dalykas kuri paminėjo Bioware tai WOW klausimas. Jų teigimu Bobis Kotikas visiškai teisus dėl reikalingo milijardo, jei kovos lauku pasirenkama WOW visata. Čia kalba eina ne apie Azerotą ir net ne apie fantasy pasaulį apskritai. Bioware įsitikinę, kad konceptualiai į WOW panašūs žaidimai neturi šansų jo nurungti. Jei prisimintume visus didelius post-WOW MMO leidimus suvoktume, kad tai tikrų tikriausia tiesa. Agresyviausiai WOW bandęs nuboksuoti WAR Online susimovė. Ir susimovė jis todėl, kad buvo nuolat lyginamas su WOW, beto ir Blizzard nesnaudė. WAR online turėjo dominuoti rinkoje patenkindamas WOW (o ne nuosavų) fanų aistrą kautis PvP kovose. Esmė tame, kad Blizzard atsakymas buvo paprastas ir kruopščiai apskaičiuotas. Warhammer startą lydėjo Warcraft papildymų pasirodymas, kuriuose žaidėjams buvo suteikiamos galimybės išmėginti save kitokiame PvP. Atsirado masinės PvP kovos ir senai laukti tankai, lėktuvai, tvirtovės ir kas tik nori. Naujų žaidėjų tai gal ir nepritraukė, bet nemaža dalis išėjusių į WAR grįžo.


Elijų miestai tvarkingi ir simetriški, šioje vietoje dedu minusą. Tvarka gražu, bet simetrija turi mirti.

Tuo tarpu Age Of Conan turėjo dar daugiau ambicijų. Nugalėti WOW tiek PVP, tiek pasaulio atmosferos srityse. Konano kūrėjai Funcom susimovė dar labiau. Žaidimas buvo įdomus lygiai 20 lygių, o veikė dar 20. Pasiekus 40 lygį absoliučiai visi žaidimo elementai veikė tragiškai arba išvis neveikė. Dabar sako, kad yra kitaip. Ir kūrėjai, ir žaidėjai, bet sykį nusvilus kažkaip netraukia. Gaila juk ne išleistų pinigų, o laiko, kurio baigtinis kiekis yra toks koks yra. Ir aš suprantu, kodėl po visų MMO eksperimentų keli su manim juose dalyvavę žmonės sako, kad jei grįžtų tai tik į Age of Conan. Nes pirmi 20 to žaidimo lygių buvo konceptualiai kitokie nei WOW. Dinamiškas kintantis pasaulis, tamsi atmosfera iš pirmo žvilgsnio neregėta kovos sistema… Jei žaidimas būtų tiesiog veikęs, galbūt nė nesugalvotume jo mesti. Dabar, tuos menkus skirtumėlius galima rasti ir WOW. Dinamiškas ir šiek tiek besikeičiantis žaidimo pasaulis Wrath of the Lich King išplėtime įsipaišė labai šauniai. Blizzard žinojo ką daro Funcom. Ir padarė tą patį. Tik geriau.


Irgi simetriška.

Tada pasiimi visus dabar konkuruojančius mokamus MMORPG ir palygini juos. Juk atmetus visus niekučius ir blizgučius visi jie yra vienas ir TAS PATS. Skirtumai pernelyg nežymūs, kad kažkuris vienas žaidimas patrauktų labiau. Turiu galvoje, juk žaidėjas kažką jau žaidžia, jis kažką jau pasiekė, turi pulką draugų ir pažystamų… Na kodėl jis dabar turėtų pradėti iš naujo? Taip žmonės pasiblaško, pasiblaško ir finale vis tiek nutupia ten kur yra daugiausiai pasiekę ar turi daugiau draugų. Ten kur jų laukia. Sekantis didelis MMO iš esmės turi būti paprasčiausiai kitoks.


Elijų išventinimo į Divas ceremonija irgi visiškai nevykus. Net ceremonija jos nepavadinčiau.

Tai štai. Star Wars kūrėjai teigia, kad jie nori atsikratyti visų tų savybių kurios leistų Star Wars lyginti su WOW. Žiūrint jų pasirinktą meninį stiliu abejoju ar tai pavyks, bet kiti žaidimo bruožai intriguoja. Bioware deklaruoja prieraišumą prie istorijos ir išskirtinį dėmesį į vieno žaidėjo režimu žaidžiančius asmenis. Žada kvestus kurių baigtis priklausys nuo žaidėjų pasirinkimo. Žada visiškai skirtingus siužetus ir skirtingas misijas kiekvienai klasei. Žada, kad ir klasių kovos mechanika skirsis iš esmės. Žada, kad po žaidimo pasirodymo, jam skirti išplėtimai bus orientuoti į istorijos vystymą, o ne į Hardcore žaidėjų poreikius. Leidžia suprasti, kad jų nedomina žmonės ieškantys tikrai iššūkio ir pasiryžę dėl kažkokios kepurės monotoniškai drožti tą patį požemį. Tiesą sakant tai iš esmės kitoks požiūris į MMO. Pasiteisins jis ar ne dar bijau sakyti, bet jei jie laikysis tos pačios krypties kaip kalba, tikimybė, kad jiems pasiseks yra labai didelė. Ilgai galvojau, kaip toks konceptas galėtų būti įgyvendintas… Į galvą šovė, kad jis jau egzistuoja. Realiai už abonentinį mokęsti galima sukurti labai daug turinio. Pažvelkit kokiu greičiu yra kepami Fallout 3 išplėtimai. Juos reikia pirkti atskirai, bet juk galėtume juos ir prenumeruoti. MMORPG kuriame mes daugiausiai laiko praleidžiame narpliodami istoriją… Dar kitais žodžiais tariant, tai senas geras Bioware RPG žaidimas, kurį žaisi ne vienas. Man tai skamba kaip svajonė… O tiesą sakant (Rezidentas iš PC Gamer man neleis sumeluot), kažkada žaisdamas pirmą Knights of the Old Republic dalį aš jam pasakiau, kad viskas ko trūko tam žaidime, tai ryšys su draugais. Po metų išėjo WOW. Jame be jokių skurpulų praleidau du metus.

Žinau, kad nukrypau. Iš pat pradžių žinojau kuo baigsis šis įrašas, todėl prišaudžiau fotkių. Nors apie AION parašiau nedaug, nuotraukų tikiuosi įdėjau pakankamai. Visos iliustracijos pdarytos žaidžiant AION betą, Elijų pusėje.

Minėjau, kad žaidime yra neįtikėtinų monstrų. Va vienas jų… Plėšikai gauna privalumų jei puola iš nugaros. Kai medžioji šitus grybus, žiauriai užknisa aiškintis kur subinė, o kur… O kas būną pas grybus? Nei veidas, nei snukis juk…

Patiko, kad lyjant idle personažai automatiškai slepiasi nuo lietaus po varnalėšom.

Vanduo AION’e labai gražus. Ešeriai šiaip sau, bet kaip MMO kategorijoj, tai turbūt šauniausi.

Elijai vyrai labai gėjiški. Nesuprantu kaip kažkas valdydamas tokį gali man prikaišioti kad „žaidžiu su boba“.

Elijai su /sit komanda naudoja kėdutę, Asmodėjai kur kas šustresni su savo skraidančiais kilimais. Ten tolumoj tipo vyriškis.. tipo karys… Dirigentas blemba…

Draw distance fail. Nors šiaip AION’e jis įspūdingas. Baltas blynas danguje tai monstras, kai skrido virš galvos aiškiai matėsi jo žabtai. Jis turbūt gerų 6 futbolo aikščių ploto.

Tai štai. AION’ą žaisiu, bandysiu žiūrėsiu ir tikiuosi dar pasipasakosiu, bet mano širdis jau kitur… O gal man tiesiog patinka laukti ir kankinti save tokiais vat video.

Man labai, labai gražu. Širdingas dėkui Žpat, kad užrodė.

Komentarai

21 komentarai/-as/-ų
  1. Kraugerys 2009/08/12 Atsakyti
  2. artojelis 2009/08/12 Atsakyti
  3. Foxiz 2009/08/13 Atsakyti
  4. Artojas 2009/08/13 Atsakyti
  5. Kukas 2009/08/13 Atsakyti
  6. Toxis 2009/08/13 Atsakyti
  7. Riot 2009/08/14 Atsakyti
  8. inkvizitor 2009/08/16 Atsakyti
  9. Psiburashka 2009/08/16 Atsakyti
  10. Psiburashka 2009/08/16 Atsakyti
  11. Hostis 2009/08/21 Atsakyti
  12. nyjara 2009/08/27 Atsakyti
  13. Sakkreth 2009/08/28 Atsakyti
  14. Zpat 2009/08/29 Atsakyti
  15. aegis 2009/09/09 Atsakyti
  16. aegis 2009/09/09 Atsakyti
  17. Artojas 2009/09/09 Atsakyti
  18. aegis 2009/09/15 Atsakyti
  19. Nyweris 2009/09/15 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *