101-in-1 games | Lietuviškas subproduktas

Didžiausias Lietuvos žaidimų kūrėjas/leidėjas Nordcurrent(ex Ivolgamus) gan greitai prisitaikė prie naujų vėjų ir madingai iPhone platformai jau išleido keletą abejotinos vertės komercinių produktų. Tiesa, siūlau atkreipti dėmesį į žodį „išleido“, nes kol kas Nordcurrent žaidimai iPhone’ui yra jų anksčiau sukurti žaidimai kitoms platformoms. „101-in-1 games“ yra Wii ir Nintendo DS platformoms skirto žaidimo adaptacija jėzusfonui.

Yra tikimybė, kad šias eilutes skaitys ir patys žaidimo kūrėjai, tad išskirtinai jiems siūlau pasiruošti mano karčių žodžių atakai „101-in-1 games“ adresu. Dar senais gerais nelegalių NES’ų ir jų geltonų diskečių laikais ant pastarųjų buvo kepamos gigantiškų skaičių antraštės – „100 in 1“, „999 in 1“ ar net „9999 in 1“. Ir tai nebuvo to meto technologijų stebuklas, nes visą „9999 in 1“ biblioteką sudarė „Battle City“, „Duck Hunt“, „Lode Runner“ ir tūkstančiai jų modifikacijų, minimaliai besiskiriančių viena nuo kitos. Atrodo taip, lyg „Nordcurrent“ norėtų mus gražinti į tuos legendinius laikus, kai pasaulis buvo spalvotas, gražus, Kokakola dieviškai skani, o gyvenimas lengvas ir kupinas įspūdžių. Tai tarsi patvirtina ir kiti „Nordcurrent“ žaidimų bibliotekos perlai – „101-in-1 Megamix Sports“, „5 Arcade Gems“. Tiesa, Nordcurrent neapgaudinėja – „101-in-1 games“ rinkinys tikrai turi 101 skirtingą žaidimą, tačiau vertinant kokybe, nuo geltonųjų diskečių filosofijos pažengta nebuvo.

Skausmas ir ašaros prasideda jau nuo pirmojo žaidimo - "Kostmoso krepšinio"

Skausmas ir ašaros prasideda jau nuo pirmojo žaidimo - "Kostmoso krepšinio"

Matote – pirmąsyk įsijungus aplikaciją, žaisti galima tik keletą žaidimų – kitus reikia atrakinti taškais, gautais už prieinamų žaidimų perėjimą. „101-in1 games“ labai sėkmingai išnaudoja šiuolaikinį žaidimų kūrėjų psichologinio žaidėjo manipuliavimo modelį, kai pastarojo veiksmai konkrečioje žaidimo aplinkoje(žaidimas) yra motyvuojami prizais, kuriuos jis galbūt atrakins pasistengęs. Tai yra – čia vėl prievartaujama prigimtinė žaismo prasmė – džiaugsmas iš proceso, o ne iš apdovanojimo už procesą, nes stengdamiesi dėl phat loot mes, žaidėjai, tiesiog esame Pavlovo šunys ar Kuklačiovo katės – „Aš pavaikščiosiu ant priekinių letenų, jei man duosi ta sumautą cukraus gabalėlį“.

Tad kalbant trumpai – aš pražaidžiau tiek, kad atrakinau devyniasdešimt „101-in-1 games“ žaidimų, ir vienodai nekenčiau kiekvienos žaidimo minutės, išskyrus tas akimirkas, kai paspausdavau „Yes“ po klausimu „Are you sure you want to unlock this game?“ ir atrakindavau dar vieną. Nes visas „101-in-1 games“ kratinys – tai tarsi nepavykę ar ne iki galo atlikti pratimai iš kokio „Jaunojo žaidimų kūrėjo“ vadovėlio. Lyg „Nordcurrent“ po „Shrek Carnival“ bei „Ninja Cats“ kepimo būtų nuvalę stalą ir iš surinktų trupinių būtų iškepę nevalgomą pagranduką. Mini žaidimai ne tik neišsiskiria kokiomis nors originaliomis mintimis, tačiau tuo pačiu ir rėkte rėkia, kad „mes esame Wii ar Nintendo DS žaidimų portas“, nes tam tikri žaidimai yra atviras žaidėjo kankinimas verčiant jį tap’inti iphone ekraną kaip redbulio prisigėrusiam geniui, ar tampyti tokius mažus objektus, kad braškėjo net mano „pianisto pirštų“ sąnariai.

Bet gal „101-in-1“ orientuotas į vaikus? – jų maži pirštai ir jie nekelia didelių reikalavimų geimplėjui – hmmm… čia praverčia komentaras „Amazon“ parduotuvėje prie „101-in-1 games megamix“ žaidimo Nintendo DS rankinukui: „My 6 year old did not enjoy the games as much as I thought he would. I bought him Yoshi Island adventure – he’s enjoying that one!“

"Guitar hero" - Nordcurrent style

"Guitar hero" - Nordcurrent style

„101-in-1 games“ žaidimų biblioteką sudaro paprasti galvosūkių ar arcade žaidimai, kuriuos jau esate šimtą kartų žaidę įvairiausiuose įrenginiuse, ar interneto naršyklėse – „Įmesk kamuolį į krepšį, stovintį mėnulyje“, „Sugauk žuvis, bet šiukštu negaudyk šiukšlių“, „Atskirk grūdus nuo pelų“, „Jūrų mūšis!“, „tipo Guitar Hero“(kuris bėje mane įtikino, kad Guitar Hero gerai žaistųsi ir be garso), „Nenumesk futbolo kamuolio ant žemės“(šitą, beje dariau kažkada Old Spice internetinei reklamai), „Sugaudyk muses“ ir pan.

Problematiką visame tame matau taip – pats modelis, kai už ankstesnių žaidimų rezultatus atrakinami nauji žaidimai yra labai geras, tačiau tuomet reikia didelės mini žaidimų bibliotekos, kas yra gerai žvelgiant iš žaidėjo pozicijų, tačiau ne itin gerai – iš kūrėjo. Kai yra kiekybė, neretai nebelieka kokybės ir „101-in-1 games“ yra geras to pavyzdys. Tik vienetai žaidimų yra malonūs žaisti – dauguma yra tik tam, kad būtų surinkti taškai kitų žaidimų atrakinimui, nors žaidimo džiaugsmo juose labai mažai. Taip pat – progresas visiškai nepersiduoda atrakinamame turinyje – žaidimų sąrašas atsitiktinis kaip ir patys žaidimai, kenčiantis nuo vidinio balanso ir didelės sėkmės įtakos žaidimo procesui. Man liko virš dešimt neatrakintų žaidimų, kurių kiekvienam atrakinti aš turėsiu surinkti po 1200000 taškų. Tai reiškia, kad aš turėsiu keliasdešimt kartų peržaidinėti jau žaistus žaidimus ir tai man negarantuos, kad naujai atrakinti „brangūs“ žaidimai bus geresni nei tie, kuriuos jau atrakinau.

Tiesa, į stalčių įkišus neigiamus dalykus, „101-in-1 games“ pasižymi pakankamai kokybišku ir vientisu grafiniu stiliumi, nors vartotojo sąsaja ir turi trūkumų – pagalbos mygtukas ne itin pastebimas, o tam tikrais atvejais meniu ar žaidimo meniu veikia lėtai, ar į veiksmus nesureaguoja iš karto. Dėl žaidimų kiekybės nukentėjo tam tikros animacijos – tiksliau animacijų norėtųsi daugiau ir įdomesnių – tam tikrais momentais vizualinė statika užmuša ir momentais ima atrodyti, kad apskritai jie galėjo nieko nepiešti – tik tris figūras – apskritimą, kvadratą bei trikampį ir parašyti „Paspauskite kvadratą 300 kartų per minutę“.

Liko tik patys brangiausi žaidimai, kurių atrakinimui neturiu nei noro, nei jėgų

Liko tik patys brangiausi žaidimai, kurių atrakinimui neturiu nei noro, nei jėgų

Artojo nuomone Lietuvos gamedev’as yra tokios būklės, kad apie jį reikia kalbėti nuosaikiai. Aš gi manau, kad pasaulinio leidėjo statusą įgavęs kūrėjas su didele patirtimi srityje privalo gauti pagalių, jei savo darbais to nusipelno. Nenoriu nagrinėti verslo pusės – „Nordcurrent“ verslininkai, ir jie žino kam kuria žaidimus, kas juos perka ir kiek pinigų jų pirkėjas suneša bei kokiu keliu reikia eiti, kad gyventum ir klestėtum. Mes gi žinome, kad mūsų skaitytojai nėra tie žmonės, kurie perka „Nordcurrent“ žaidimus, tad didelės įtakos kompanijos finansiniams rezultatams ši apžvalga neturės.

„101-in-1 games“ man buvo skausminga ir erzinanti patirtis. Žaidimo žaidime konceptas – įdomus, tačiau itin nublankstantis nekokybiškos kiekybės fone. iTunes app store tikriausiai rastumėte 202 nemokamus žaidimus, kurie suteiktų daugiau džiaugsmo nei „101-in-1 games“. „Nordcurrent“ produktas čia kainuoja 2.39 euro, kas yra logiška kaina, kai perskaitai žaidimo pavadinimą, tačiau brangoka, kai susipažįsti su turiniu. Blogiausias ir mano itin nemėgstamas dalykas šiame žaidimų rinkinyje yra tai, kad manipuliuojama žaidėju – kai žaidi, nors nepatinka ir nemalonu, tačiau įsivaizduojamo apdovanojimo iliuzija verčia eiti „per skausmus“. Tai yra didžiausias šiuolaikinio gamedev pralaimėjimas, tačiau tuo pačiu didžiausia šiuolaikinės video žaidimų industrijos pergalė.

O pabaigai – aš tiesiog noriu vieno gero lietuviško žaidimo – gal ir nedidelio, tačiau gero, apie kurį norisi kalbėti ir didžiuotis. Kol kas tokio žaidimo neturime, tačiau blėstančios vilties akys vis dar žiūri į šiaurę…

Komentarai

6 komentarai/-as/-ų
  1. Barzdas 2010/05/10 Atsakyti
    • Patarėjas 2010/05/10 Atsakyti
  2. Artojas 2010/05/10 Atsakyti
  3. ŽL 2010/05/11 Atsakyti
  4. Patarejas 2010/05/13 Atsakyti
  5. ZZ1 2010/05/14 Atsakyti

Atsakyk

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *